News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Q: Army Composition and Restriction

Started by Nicolai Matz, 06 November, 2018, 00:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inn0c

En anden ting som ikke virker så godt i reduceret størrelse er magi: Hvis man fx kun har en adept, altså to spells til hele sin hær, vil modstanderen i de fleste magifaser have nok terninger til at disspell begge spells.
En løsning kunne være at halvere antallet af dice og tokens man får fra flux cards.
Thomas Brødsgaard
Medlem af Aros Forenede Firgurspillere
The 9th Age: Warriors of the Dark Gods; Empire of Sonnstahl

Nicolai Matz

Tak. Magi har vi SLET ikke set på endnu.

Og uden at have det, så lyder det lidt som om 4th. ed. af WFB aka. 'Herohammer' var en del bedre til at blive skaleret op og ned !?

okkel

Quote from: Nicolai Matz on 03 December, 2018, 11:33:10
Tak. Magi har vi SLET ikke set på endnu.

Og uden at have det, så lyder det lidt som om 4th. ed. af WFB aka. 'Herohammer' var en del bedre til at blive skaleret op og ned !?

Ikke rigtigt. T9a er meget mere balanceret end 4th er så selvom noget af balancen ryger ved at gå væk fra 4500 point så vil det stadig være mere balanceret ved fx 3000 point end 4th er ved enhver pointstørrelse. Så længe man spiller med en flok venner og er enige om spillestilen behøves man dog ikke bekymre sig så meget om de balance issues - folk har spillet warhammer i årtier uden den balance t9a har og hygget sig med det. I de seneste år er der dog opstået et internationalt turneringsmiljø med store europæiske holdturneringer og her betyder det meget at tingene er så balancerede som muligt.

Nicolai Matz

Det er jeg klar over, det virker bare som om der er nogle ting der slet ikke virker ved små slag - det er f.eks. svært at medbringe 3 fanatics da disse nu kræver et vehicle på ikke mindre end 45 NG's, lige som der heller ikke er et billigere alternativ til rock lobber'en, hvor man i 4ed. kunne tage den mindre model til 2/3 af prisen - osv.
En af de ting der alvorligt skævvred 4ed. var generals, især characters - og ved små slag er de slet ikke med, så allerede der sker der en forbedring.

I morgen vender jeg heldigvis tilbage til malebordet, så jeg kan få realiseret min savage orc army  :)