News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

princelarming

Og ingen Venomthropes?  :'(
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Venomthropes blev glemt i skyndingen, men de er også svære at finde points til i det setup. Så skulle HG bare være kraken som resten og ideen om at beskytte dem skulle droppes.

Angående horms, så jo, det kunne man godt. Man kunne også lave en stor unit på 29 og to små på ti. Den store unit er dog sårbar som et prime target mens de små er lidt ligegyldige, omvendt er 3 ens units lidt sværere at vælge som mål for modstanderen. Ripper swarms er også fine og man kunne sagtens tage to units med til at holde objectives, men omvendt er de lidt spildte i en aggressiv liste og hver unit koster alligevel 6,5 hormagaunt.

Skal man tænke i screens vil jeg hellere have de 6,5 dukke end 3 dukker. Hormagaunts kan stringes længere ud og dække af for mere end tilsvarende point rippers på trods af forskellen i basestørrelse.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Man kunne opgive det ene CP og gøre således:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [80 PL, 1244pts] ++
Hive Fleet: Kraken

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 115pts]
The Swarmlord [15 PL, 250pts]

+ Troops +
Genestealers [16 PL, 240pts]
. 20x Genestealer: 20x Rending Claws

+ Elites +
Venomthropes [5 PL, 90pts]: 3x Venomthrope

+ Fast Attack +
Raveners [4 PL, 69pts]
. Ravener: 2x Scything Talons

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [25 PL, 396pts] ++

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 115pts]
Neurothrope [4 PL, 90pts]

+ Troops +

Hormagaunts [9 PL, 125pts]: 25x Hormagaunt
Ripper Swarms [2 PL, 33pts]: 3x Ripper Swarm

++ Patrol Detachment (Tyranids) [19 PL, 357pts] ++
Hive Fleet: Jormungandr

+ HQ +
Neurothrope [4 PL, 90pts]

+ Troops +

+ Elites +
Hive Guard [13 PL, 234pts]
. Hive Guard: Shockcannon

++ Total: [124 PL, 1997pts] ++

Lidt færre horms, mere fyld i form af rippers (der dog også kan være funktionelle, det er slet ikke det) og venoms. Så er man dog nærmest tvunget til at sætte shock guard i reserve for venoms vil absolut heller ikke udsættes for skydning af nogen art.

vejby

I anledning af det gode vejr fik jeg lakeret de her fætre:

Det er selvfølgelig kun de første 12, men set oppefra, som nok er den synsvinkel, de oftest vil blive udsat for, tror jeg de bliver fede nok, når der kommer en ordentlig spandfuld på bordet:

Jeg har været lidt i tvivl om, om det faktisk bliver et fedt farveskema på bordet, men jeg begynder at synes godt om det  :)

princelarming

De er grønne! Jeg kan lide det!  8)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Drachmann

Hej Vejby,

Hvis man nu skulle spille.. tja.. 1250 points til en turnering i Viborg (Vi brainer bare nu)...

Hvad skulle man så stille tror du? :D
Drachmanns Dabblings:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=826.0

Dejlig Vanvid...

vejby

Quote from: Drachmann on 26 March, 2019, 07:47:09
Hej Vejby,

Hvis man nu skulle spille.. tja.. 1250 points til en turnering i Viborg (Vi brainer bare nu)...

Hvad skulle man så stille tror du? :D

Tjaa, siden jeg nok kommer til at lege med tyranids tænker jeg enten swarmy med venner eller lidt old-school flyrants. Begge dele kan kun blive relativt bedre af, at der er nul LoW's med og deres 4++ skal tanke langt færre AT-skud i det antal point.

Alternativt skal jeg køre kult, men der er jeg slet ikke langt nok med at bygge hær til at komme med noget seriøst bud på en hær.

vejby

Swarmy og venner kunne se sådan her ud, Kraken selvfølgelig:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [77 PL, 1248pts] ++
+ HQ +
Broodlord [8 PL, 115pts]
The Swarmlord [15 PL, 250pts]

+ Troops +
Hormagaunts [9 PL, 115pts]: 23x Hormagaunt

+ Elites +
Hive Guard [13 PL, 288pts]
. Hive Guard: Impaler Cannon

++ Total: [77 PL, 1248pts] ++

Hive guard er selvfølgelig lidt ved siden af i en 'stealer liste, men de gør bare livet lidt lettere mange gange. De fleste hære (i 2000 points og min begrænsede erfaring) sletter gerne 25-30 'stealers på en tur. I dette format kunne man håbe, at der maks slettes en unit i tur 1 og så er der fest i modstanderens deployment zone i min tur. Hvis jeg starter er det selvfølgelig ikke et spørgsmål.

Alternativt kunne man spille med en malanthrope og flere stealers i stedet for hive guard. Det bliver lidt sværere, men omvendt er muligheden for 'stealers, der rammer på 2+ med reroll 1'ere også værd at tage med  :)

Beklager hvis det ikke er særlig innovativt, men tyranid codexet viser efterhånden tydeligt, at det er en early-cycle bog og mulighederne er ikke så varierede.

princelarming

Vi venter alle sammen i spænding på version 2 af Nids 'dexet... Med nye Gaunt og nogle flere mellemstore dyr, som faktisk kan bidrage med et eller andet...

Indtil da - GSC!  :P

princelarming

Men sjølle - hvis Malle er tilladt, så er han auto!

vejby

Flyrants kunne se sådan ud:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [43 PL, 754pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 204pts]: Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 204pts]: Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

+ Troops +
Termagants [6 PL, 76pts]: 19x Termagant (Fleshborer)

++ Vanguard Detachment +1CP (Tyranids) [22 PL, 496pts] ++
+ HQ +
Malanthropes [5 PL, 140pts]: Malanthrope

+ Elites +
Lictor [2 PL, 34pts]: Flesh Hooks, Rending Claws

++ Total: [65 PL, 1250pts] ++

Pres fra 'stealers er erstattet med pres fra flyrants. Man kunne spekulere lidt i, at ved 1250 points er 3 flyrants overvældende at skulle håndtere, når man samtidig bliver dobbeltskudt af hive guard i tre runder. Flyrants er knap så CP-hungrige som 'stealers, så der er bedre plads til HG her. Samtidig er mal'en ekstra survivability til flyrants i den tur et, hvis man ikke starter.

Igen, ikke så innovativt, men måske lidt hurtigere at spille end knap 70 modeller der alle sammen gerne vil lave tricks i fight phase.

vejby

Quote from: princelarming on 26 March, 2019, 08:26:19
Vi venter alle sammen i spænding på version 2 af Nids 'dexet... Med nye Gaunt og nogle flere mellemstore dyr, som faktisk kan bidrage med et eller andet...

Indtil da - GSC!  :P

Ikke flere udgaver af gaunts, tak. Vi har road block-gaunt, skyde-gaunt, løbe og slås-gaunt og flyve-gaunt. Det er nok!

Hvis maleceptoren, haruspexen og de andre store dyr fik en fair point cost, alternativt et invul, samt regler, der støttede deres funktion i stedet for at hæmme den kunne det være ganske fint og tilstrækkeligt.

vejby

Quote from: princelarming on 26 March, 2019, 08:27:06
Men sjølle - hvis Malle er tilladt, så er han auto!

1250 point er bare meget lidt, hvis man gerne vil have hele pivtøjet med  :)

princelarming

Jeg mente mere nye Gaunt modeller...

vejby

Quote from: princelarming on 26 March, 2019, 08:48:42
Jeg mente mere nye Gaunt modeller...

Det er næsten ok. Jeg skifter bare ikke de gamle ud  ;D

princelarming

Nej nej, men hvis det er det der skal til for at vi kan få et nyt codex...

vejby

Nu har jeg ikke dukkerne til det, men jeg tænker også lidt at et mish-mash af neurothropes, zoanthropes og maleceptors kunne have det skægt i et mindre format. Lige indtil de rammer culexus'en dog, men stadigvæk.

vejby

Jeg tror, Fastawar ender på den her liste:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [76 PL, 5CP, 1175pts] ++

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 115pts]: Power: Paroxysm, The Maw-claws of Thyrax
The Swarmlord [15 PL, 250pts]: Power: Catalyst, Power: Dominion

+ Troops +

+ Elites +
Venomthropes [5 PL, 90pts]: 3x Venomthrope

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [25 PL, 5CP, 391pts] ++

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 115pts]: 1. Legendary Fighter, Power: The Horror, Warlord
Neurothrope [4 PL, 90pts]: Power: Onslaught

+ Troops +
Hormagaunts [9 PL, 120pts]: 24x Hormagaunt

++ Vanguard Detachment +1CP (Tyranids) [23 PL, 1CP, 433pts] ++
Hive Fleet: Kronos

+ HQ +
Tyranid Prime [6 PL, 77pts]: Deathspitter, Rending Claws

+ Elites +

++ Total: [124 PL, 11CP, 1999pts] ++

Der er nok at bruge CP på mellem genestealers, hive guard og kronos strat. Lictorer kan være skægge og er lettere at placere end en ripper swarm for at fucke med psykers via strat, så selvom de er dårlige er de også ok billige og har et formål. Ellers er det lige ud af landevejen uden andre tricks end dem, tyranidder normalt lægger på bordet.

Listen vinder ikke noget af sig selv og den er også relativt starte-afhængig, men til gengæld skal man kun overskue et codex og jeg kan alligevel ikke håbe på mere end en blød mellemplacering, især ikke med det felt, der stiller til kamp i år.

vejby

Jeg gik død i den blå swarmlord og nogle alt for svære sværd, men ham her blev også fin:

trygsen

Hej Mester  :D

Jeg har glemt hvordan det var at du fik lavet de Baser der ...   Jeg skal til noget lignende , men frygter at bare " træ-lim og sand " nok ikke er nok ?

Fed Model du har lavet  8)

Mvh . Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Quote from: trygsen on 10 April, 2019, 08:23:37
Jeg har glemt hvordan det var at du fik lavet de Baser der ...   Jeg skal til noget lignende , men frygter at bare " træ-lim og sand " nok ikke er nok ?

Det er det muligvis heller ikke  :) Jeg har brugt sådan noget akryl tekstur pasta fra Vallejo. Mener det er den her: https://midhobby.dk/produkter/1011-effects-hobby-maling/39314-vallejo-effects-200ml-oxid-pasta-roed/

Du kan bare gå i Mid-hobby  :)

Det er lidt vel flydende, men der kan lægges et lag på basen og så er rillerne lavet med et sculpting Tool. Efter det er tørret, får det med carabourg crimson (rød wash) og bagefter igen en drybrush med averland sunset. Det er GW's sådan lidt en karry-gul farve.

Tak  ;D

vejby

Det blev til en mere :

vejby

Erfaring fra Fastaval:

Lad være med at møde 7 knights og en shadowsword i løbet af de fire første kampe med ren nidz :)

Jeg vidste godt, jeg gik ind til tæv, men det meta, jeg mødte, var helt skævt. 4 hære, der alle havde knights og assasins med. Dem der stod ud havde sisters med som lim eller en SS i stedet for en knight mere. Hvis det ikke var søstre, var det AM.

Jeg havde dog to tætte spil, som var sjove på bordet. De to andre var primært en øvelse i at deploye og så tage modeller af bordet. Intet ondt ord om modstanderen i nogen af tilfældene, match-up var bare i den grad ringe for mig.

Den sidste kamp var mod Plus's Chaos, der rigtigt gerne ville kramme, men da jeg kronos'ede hans warptime, faldt det fra hinanden. Vi var dog begge trætte på det tidspunkt og kampen tæller ikke rigtigt. Vi skal mødes igen, Plus, så bliver det fedt!

Dermed er der lagt på bålet til at forsøge at lave en rigtig kult.

Protonic

Erfaring fra Fastaval:

lad være med at stille dig for tæt på Kronos drenge, hvis du gerne vil have din warptime går af....

Ja! Efter at have hypet vores bundkamp gennem det sidste år, så var det godt nok en tynd kop te. Chaos tager hævn næste gang!
40K Aarhus
Plus gange plus giver MEGET MERE PLUS!

vejby

Quote from: Protonic on 23 April, 2019, 14:08:25
Erfaring fra Fastaval:

lad være med at stille dig for tæt på Kronos drenge, hvis du gerne vil have din warptime går af....

Det er det man kalder en fringe case. Jeg har ikke brugt det i en eneste anden kamp i år #knights "ass-ass-ins

Quote from: Protonic on 23 April, 2019, 14:08:25
Ja! Efter at have hypet vores bundkamp gennem det sidste år, så var det godt nok en tynd kop te. Chaos tager hævn næste gang!

Vi tager den gode kamp en anden gang. Når freden forhåbentlig sænker sig igen på hjemmefronten må der være plads til en tur til de hellige slagmarker i Viby  ;)