News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

European Warhammer Championship 11-12 august 2007

Started by El Rey, 23 October, 2006, 19:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Asger

Jeg vil bare lige gentage at jeg synes Mikkels forslag stadig er det bedste. Det med en kaptajn i hver landsdel.

Og jeg vil faktisk foreslå at det skulle være Mikkel, da han er "rigtig" sjælænder og var med sidste år. Tongue in cheek; og alt det der.

Over i vesten skal det vel være den stor skæggede (og mavede) viking.

Asger

Telmor

Jeg vil meget subjektivt give Asger ret. Skulle dette være modellen, må holdkaptajnernes ansvar være at stille det stærkeste og mest stabile hold, udfra det givne materiale. Jeg mener at fleksibilitet i forhold til hvilken hære man kan spille er et must, men jeg tror heller ikke det er noget problem, hvis vi siger at det gælder alle, og det gælder om at nå bedste resultat på teamniveau.

Mvh

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

El Rey

MOD

Slettet nogle indlæg om ranglisten. Tag det op et andet sted.

/MOD

El Rey

Nu snakker jeg ikke kun om i år, men hvis denne metode også skal bruges fremover. Jeg er sådan set med på Mikkels ide, selvom der er nogle ting jeg ikke kan lide ved den. For det først er der jo chancen for nepotisme og korruption, bare se på FIFA. ;) Det sidste tror jeg nu ikke meget på. Men det er da klart at det kunne forkomme at man vælger en man kender godt frem for en man kender mindre godt. Nu ved jeg hvor godt de fleste spiller spiller, men fx Basballe kender jeg ikke så godt, har hvis aldrig spillet i mod ham. Så hvis det var mig der skulle lave et valg der, vil jeg jo nok tage en jeg vidste hvordan spillede. Bare lige for at gøre det klart hvad jeg mener.

Jeg kunne måske også forstille mig der kunne blive nogle dårlige følelser, fra nogle af dem der er blevet fravalgt, mod personerne der satte holdet.

En af personerne der skal vælge, kunne af en eller anden grund, også vælge nogle der virkelig ikke kunne spille warhammer. Måske man skulle sige at holdet, efterfølgende skulle stemme om de synes det var det rigtig hold. Hvor 6 af 8 skulle stemme for. De 2 vælger burde også snakke sammen, når de sætter deres hold.

En anden ting hvordan, skal vælgerne findes? Indtil videre har Asger forslået 2. Og det er da et valg jeg kan leve med. Men hvad med årene frem?

Skummelkrat

Jeg synes sådan set, at det sagtens kan lade sig gøre at finde to holdkaptajner hvert år uden sværdslag. De kan så  sætte holdet med 4 fra hver landsdel, og jeg er sikker på, at alle gode spillere på Sjælland kender hinanden, ligesom alle gode spillere i Jylland kender hinanden. De tager jo til mange af de samme turneringer. Fynboerne? Jamen, dem kender vi da i grunden også.

Lad os ikke gøre det sværere,  end det er. 

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

mcpolle

Har jeg gået glip af nohet her, jeg troede at vi snakket om til Nifcon at dem der var med  sidste år, de får 1. ret til at være med igen ???

Nu snakker vi om at der skal være 4 fra Sjælland, og 4 fra Jylland...

Jeg syntes stadigvæk, at dem der var med sidte gang burde har 1. ret ti lat kom på holdet igen.

Syntes også at vi havde et rigtigt hård hold sidste gang, der var bare et par ting vi skulle lave om på...

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Skummelkrat

Polle,
ja, og vi gav den max gas i byen.  Det var en fed tur. Vi var et godt hold, men vi var helt bestemt det sjoveste af dem  alle.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

kOOn

For lige at få en ting på det rene først:

Jeg forventer absolut, at jeg ikke bliver udtaget. Tværtimod, hvis jeg blev udtaget, så ville udvælgelsen da helt have fejlet.

Quote from: mcpolle on 31 October, 2006, 17:54:47
Har jeg gået glip af nohet her, jeg troede at vi snakket om til Nifcon at dem der var med  sidste år, de får 1. ret til at være med igen ???

Jeg syntes stadigvæk, at dem der var med sidte gang burde har 1. ret ti lat kom på holdet igen.

Polle

Men eftersom holdet repræsenterer det danske warhammermiljø, så bør alle vi andre der ikke kommer med absolut have indflydelse på hvordan udvælgelsen foregår.

Der kan vel ikke være tvivl om, at deltagelsen i sådan et arrangement vil stå højt på manges ønskeliste over turneringer.

At man var med sidste gang, burde tværtimod udelukke en fra deltagelse, hvis valget står imellem 2 lige gode spillere.

Jeg synes udvælgelsen burde foregå således:

2 Landsdelskaptajner udvælger hver 4 spillere. Kaptajnerne leder indsatsen i fællesskab.

Den ene fungerer som kaptajn for hele holdet. Hvis ikke der kan opnås enighed om hvem det skal være, så skal denne post gå på skift imellem de 2 landsdele.

Spillerne skal udvælges således:

Skal være en habil spiller der kan forventes at yde en rimelig indsats med en hvilken som helst hær (Eftersom hærene sættes af holdet)

Skal være en spiller som normalt opfattes som en god modspiller og ikke modtager megen  berettiget kritik for sin spillestil, opførsel under spil etc.

Skal kunne forventes at deltage i både den sociale del af arrangementet og spillene og gøre en god figur begge steder (Hvilket burde sætte sætte skummelkrat øverst på listen)

Skal være en holdspiller, sådan forstået at personen fungerer sammen med de andre på holdet.

Skal kunne indordne sig under holdkaptajnernes beslutninger på en positiv måde.

Det bør tilstræbes, at det ikke er de samme personer der deltager hvert år,
det er ønskeligt at flere danske spillere får mulighed for at deltage hvis de opfylder de andre kriterier.

kOOn
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

El Rey

Jeg er sådan set enig i de fleste synspunkter Koon kommer med. Dog mener jeg ikke der skal være en turnus ordning, men være det hold som må være stærkest der stilles hver gang.  Der mener jeg at folk der har prøvet det før, har en fordel frem for dem der ikke har, hvis det er samme system der spilles med. 

Tidligere bruger1

-

El Rey

Tidligere bruger1

.

El Rey

Ja det kunne jeg se. Måske du skulle prøve at gøre det på en lidt anden måde næste gang.  :-\ Hvis du havde læst hele tråden, ville du kunne se jeg er kommet men en række forskellige metoder hvorpå vi kunne finde et hold. Samt jeg synes nogle af de andre metoder folk har forslået også er fine.

Det jeg ikke synes er en god ide er at hvis vi sender de 8 bedste spiller af sted i år, at der så næste år ikke er nogle af dem der kan komme med.  Og vi derved stiller et dårligere hold.

Marloch

Quote from: El Rey on 31 October, 2006, 22:45:06
Det jeg ikke synes er en god ide er at hvis vi sender de 8 bedste spiller af sted i år, at der så næste år ikke er nogle af dem der kan komme med.  Og vi derved stiller et dårligere hold.

Det er jo de vilkår ethvert "landshold" altid må leve med. Vi (Danmark) må stille med det bedste hold vi kan, og dette vil naturligvis ændre sig fra år til år, da spillere bliver bedre/ dårligere og nogle vil være forhindret.
Tænk hvis OL deltager blev udtaget på den måde.. "Nå I var med sidst, ja så må I gerne igen, hvis I kan. Pyt med at der er andre der er bedre end jer".

Men jeg vil sige at jeg til EWC 2007 støtter holdkaptain ideen, men der på sigt, hvis EWC forbliver en realitet, skal findes en bedre måde at udtage et landshold på. Og dette hold så skal være på plads X antal måneder inden turneringen, så vi andre kan hjælpe med at tune jeres hære.
Nightshift United - You are going down.

kOOn

Quote from: El Rey on 31 October, 2006, 20:42:53
Jeg er sådan set enig i de fleste synspunkter Koon kommer med. Dog mener jeg ikke der skal være en turnus ordning, men være det hold som må være stærkest der stilles hver gang.  Der mener jeg at folk der har prøvet det før, har en fordel frem for dem der ikke har, hvis det er samme system der spilles med. 

Jeg mente ikke turnusordning. Jeg skrev 'hvis valget står imellem 2 lige gode'.

Både for at give nye en chance og for at give nyt liv til holdet.

kOOn
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

kOOn

Quote from: El Rey on 31 October, 2006, 15:20:14
MOD

Slettet nogle indlæg om ranglisten. Tag det op et andet sted.

/MOD

OK beklager mit sure opstød, det var uberettiget.

kOOn
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

kOOn

Quote from: Marloch on 31 October, 2006, 23:33:44
Tænk hvis OL deltager blev udtaget på den måde.. "Nå I var med sidst, ja så må I gerne igen, hvis I kan. Pyt med at der er andre der er bedre end jer".

Det var Polles holdning.

Du har mis-får-stået El Rey - tror jeg. Han går ind for det stærkeste hold med fordel til dem der har deltaget før. Jeg går ind for det stærkeste hold, men med fordel til nye.

Det skal lige bemærkes, at det stærkeste hold ikke nødvendigvis er summen af de stærkeste spillere. Som jeg prøvede at sige lidt om i mit indlæg, så kan der være andre kvaliteter der kan styrke et hold.

Hvis jeg skal komme med et ekstremt eksempel, så ville en pige på holdet med provokerende fordele måske give ekstra fordele selvom hun ikke var den bedste spiller  ;D

Så jeg prøver egentligt bare på at påvirke holdkaptajnernes valg til at omfatter flere kvalitetskrav. Indtil der f.eks. laves en udvælgelsesturnering, så ville jeg lade det være op til holdmødrene at stille holdet.

kOOn
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

El Rey

Quote from: Marloch on 31 October, 2006, 23:33:44
Quote from: El Rey on 31 October, 2006, 22:45:06

Det er jo de vilkår ethvert "landshold" altid må leve med. Vi (Danmark) må stille med det bedste hold vi kan, og dette vil naturligvis ændre sig fra år til år, da spillere bliver bedre/ dårligere og nogle vil være forhindret.

Du forstår hvis ikke hvad jeg skriver. Det er klart at hvis en af dem der var med året før er blevet vildt dårlig til at spille, så skal han ikke med, da holdet ikke bliver så stærkt. Men hvis det nu er de 8 der var med sidste år der stadigvæk var de 8 bedste spiller året efter(hvilket var det jeg gik ud fra) så vil det være dumt hvis de ikke kunne komme med. Fordi de havde været med året før.

kOOn

Nu tror jeg måske vi skal lade holdkaptajnerne komme med et udspil til hold...

Quote from: kOOn on 31 October, 2006, 23:44:28
Hvis jeg skal komme med et ekstremt eksempel, så ville en pige på holdet med provokerende fordele måske give ekstra fordele selvom hun ikke var den bedste spiller  ;D

kOOn

Lige så jeg ikke bliver mis-forstået....

Jeg mente selvfølgeligt at pigers sociale færdigheder normalt er bedre end vores, så der kunne tilføjes andre værdier :-*

(Og hvis i tror på den, så har jeg en gammel bil jeg vil sælge)

kOOn
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Runur Runurson

Jeg synes at når holdet skal sættes må også evnerne i stoledans, ølstafet og selvtykhed tages med betragtning... når WTC og lignende ikke tæller på ranglisten.

Mit bud på en yderst duelig og i alle henseender kompetent Kaptajn/Løjtnant duo er Aben og Pepi fra Øst DK.
Og enhver der stiller i John Hvids underdrenge må være selvskrevet.

Vest DK er lidt sværere men noget med warhammer 9000 (og sovs), kan aldrig være dårligt.

PS. man kan jo også stemme om holdet ;D

El Rey

Koon pigerne behøver jo ikke spille for at distraherede. Her ses fx en Polsk spiller i gang med et spil. Dog ikke fra ETC.

Marloch

Ja ham Polakken burde have været smidt ud for snyderi :).  Eller skal pigerne være topløse før det tæller som snyd?
Nightshift United - You are going down.

Basballe

Jeg kan forstå at der er ved at danne sig en konsensus omkring holdkaptajn-modellen. Det synes jeg er en meget lidt perfekt løsning, fordi:

Hvis jeg var holdkaptajn og skulle sætte holdet, så kunne jeg gå efter følgende:

- Hvem der er de bedste spillere (en yderst subjektiv vurdering, da jeg fx kun kender få af de jyske topspillere. Min personlige vurdering er at der nok er én eller to spillere helt i særklasse samt en gruppe på 5-10 spillere lige under. 
- Hvem der var med sidste år (dette argument synes jeg smager lidt for meget af lukket klub, når vi rent faktisk taler om et landshold)
- Hvem der ikke var med sidste år (her bliver der for meget rundbordspædagogik for mig)
- Hvem jeg tror kunne være et sjovt hold at være afsted med (et validt argument, men ikke så sjovt for dem der ikke kommer med. Lidt surt ikke at komme på landsholdet fordi man ikke var med i byen den lørdag...

Jeg synes af disse årsager at man skulle vælge en mere objektiv udtagelsesform. Og når vi nu har ranglisten...

VH Basballe

kOOn

Quote from: Basballe on 01 November, 2006, 08:32:01
Jeg kan forstå at der er ved at danne sig en konsensus omkring holdkaptajn-modellen. Det synes jeg er en meget lidt perfekt løsning, fordi:

.....

Jeg synes af disse årsager at man skulle vælge en mere objektiv udtagelsesform. Og når vi nu har ranglisten...

VH Basballe

Objektivitet er flere ting. Ranglisten er IKKE objektiv. Det er en subjektiv bedømmelse af hvilke spillere der har sørget for individuelt at præstere godt til nogle udvalgte turneringer.

Ranglisten siger ikke noget om:

- Kan spilleren deltage i en turnering uden at holdet skal skamme sig over de klager der indløber?
- Vil modstanderne med glæde tabe til spilleren fordi han er en fair og flink spiller? (Glæde er måske lige stærkt nok)
- Kan spilleren spille med andet end den ene hær han måske har spillet med til alle turneringer?
- Kan spilleren fungere godt på holdet, bidrage med forslag, tabe kampe med godt humør bare holdet vinder?
- ....

Jeg har det sådan, at hvis holdkaptajnerne er El Rey og BS, så har jeg fuld tillid til at de vælger det bedste hold. Hvor det bedste hold opfylder flere kriterier en ranglisten.....

kOOn

[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Basballe

Ranglisten kan ikke sige noget om spillerne 'flinkhedsgrad', det er sandt. Men det er på den anden side heller ikke et issue. Damoun er lidt lummer, men ellers er det min klare opfattelse at alle spillerne i toppen er flinke fyre som er rare at spille imod. Jeg har i hvert fald aldrig hørt andet. :D

b