News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Holdet og dets udvælgelse?

Started by Asger, 13 October, 2007, 03:05:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stefan

Ok, det lader til at mange kan bakke op om min ide i en eller anden form.

Mit forslag er nu, at vi enes om et par personer, som samler ideerne fra denne tråd, og samler dem til et fælles oplæg. Dette oplæg ligger så fast, og kan justeres f.eks. om et par år når det har været prøvet.

Jeg har fuld tillid til, at f.eks. Kent og Jan D´Souza kunne klare denne opgave. Kunne i ikke stikke hovederne sammen og komme med et fælles oplæg der har sin grobund i de ting der er blevet foreslået i denne tråd? Navnene er valgt ud fra at Kent repræsenterer lidt af det han og Asger står for, mens Jan har erklæret sig nogenlunde enig med mit oplæg. De to ting kan sagtens kombineres, men det kan ikke gøres i en tråd, det vil aldrig blive færdigt.

Jeg foreslår dette for at undgå at denne tråd bare trækker ud i det uendeligt uden at nå en konklusion.

Venlig Hilsen
Stefan

Jan D'Souza

Så har Kent og jeg snakket sammen og er nået til enighed om det meste. Alle er selvfølgelig velkomne til at give deres mening tilkende - men husk også at begrund.

Vi ønsker begge at NWL vinderen kvalificerer sig til ETC. Dog skal NWL restriktioner og koncept debatteres og ikke "kun" være Kents turnering. Vi er dog begge enige om at hærdesigndelen af NWL er en god idé og at dem der bærer arbejdsbyrden selvfølgelig må træffe egenhændige valg i ny og næ.

Udvælgelsesturnering foreslår vi Stefan står for i år. Turneringen skal finde sted i foråret og restriktioner skal i samråd besluttes - med Stefan som den endelige beslutningstager. Vi mener begge at kun 1. pladsen skal kvalificere sig til ETC-holdet. Bl.a. fordi at der ved et heldigt match-up kan scores 20 point i den sidste kamp, samtidig med at topspillere scorer draws og der derved kan være en top 3 placering i vente for lurifaksen. Vi mener også at det er vigtigt at have 3 ETC pladser der kan vælges, da det ofte har noget at skulle have sagt, hvilken hær folk spiller godt osv. Altså at det giver vælgerne en større fleksibilitet i deres valg af spillere.

Top 3 på ranglisten det pågældende år kvalificerer sig. Vi har valgt at det kun er et år tilbage på ranglisten der skal betyde hvem der kvalificerer sig, fordi vi mener at man skal kunne spille decideret efter at komme til ETC.
Yderligt er vi enige om at ranglistens top 3 det pågældende år ikke skal stå for at vælge resten af holdet. På baggrund af et års kvalifikation er der en reel risiko for at disse spillere ikke kender til landets andre gode spillere og derfor ikke er kompetente vælgere.

Asger og Kent beslutter i år hvem der skal vælges til holdet. De har ret til at vælge dem selv, hvis de mener det er det bedste for holdet.
Næste år vil det så være de 2 personer der ligger højest på den komplette rangliste og som samtidig har kvalificeret sig, enten ved at være i top-3 det pågældende år eller ved at have vundet en af de 2 udvælgelsesturneringer.

Hvis jeg har glemt noget, så suppler gerne Kent.

Mvh. Jan

El Rey

Du har fået det meste med tror jeg. Vi snakkede lidt om hvordan pladserne skulle passere videre hvis nogle ikke kunne. Der blev vi enig om at pladsen ikke gå til den næste i turneringen eller ranglisten. Men at de 2 der skal beslutte så må vælge en mere.

Vi snakkede også lid om Udvælgelsesturnering og hvordan den skulle køres. Jeg synes sådan set at alle skulle kunne være med i den, mens Jan var mere til at kun fx top 30 af ranglisten skulle kunne komme med. Men det var noget vi mente vi alle i fælles skulle diskutere.

Gulbech

jeg har et par små kommentarer:

for det første kan NWL være farlig i forhold til man må designe sin hær efter andres - dette udelukker lidt nogle hære specielt TK, men VC bliver også stærkt svækket. Så kan man sige at folk der vil klare sig godt bare må spille andre hære, men synes jeg er synd hvis den skal være kvalificerende til ETC.

For det andet, vil jeg igen tale imod kun at bruge et år på ranglisten. Hvis en spiller vælger at spille 4 turneringer, men kun vinder 70 % af sine kampe, vil han ende bedre end en der kunner spiller 2 turneringer men vinder 90 %. Dette kan give en uheldig indflydelse af overvurdering af spillede kampe - dette kan udjævnes lidt ved ta se på 2 år.
Samtidig betyder spiller niveauet praktis talt minimalt når man kun snakker om et år af gangen, og så mister selve ideen i opbygningen af ranglisten ret meget sin ide da dens force er at tage højde for niveau. Dette vil også ændres i den positive retning ved at se på  år af gangen. Som det ser ud lige nu vil spillere der spiller mange kampe mod dårlige spillere blive klart favoriseret - og vil ikke resultere i at vi stiller med noget der skal ligne vores bedste hold i DK.

Synes den måde i vil udvælge de sidste spillere på lyder godt, det vil ikke være 100% objektivt, men tror stadig den metode vil føre til valget af de bedste spillere. Ellers vil folk jo nok brokke sig herinde ;)

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Stefan

Jeg bakker op. Godt arbejde!

Venlig Hilsen
Stefan

Asger

Jeg bakker ogs? op.

Ask, efter 5 ?r betyder antal spillede spil stadig meget p? ranglisten. Jeg er enig med Jan og Kent i at man skal kunne spille efter at kvalificere sig.

Jeg er enig med Kent i at hvis der skal v?re en kvalifikations turnering, s? skal den v?re ?ben for alle. Hvis vi skal skabe hype, s? lad os skabe hype. S? er sp?rgsm?let selvf?lgelig hvor mange pladser der skal v?re, og hvor den skal placeres ;) Skal den flytte rundt i landet hver gang...
Den skal ligge i for?ret? Er det s? for?ret 2008, for en kvalifikation til 2009? Jeg vil da foresl? at vi ved udgangen af hvert ?r, har styr p? hvem der har kvalificeret sig, og at de 2(3?) s? har indtil udgangen af Januar til at finde de resterende pladser.
Skal NWL og Stefans turnering t?lle med p? ranglisten?

Det eneste andet er at jeg ville foretr?kke det var 3 der valgte holdet. Bare i det tilf?lde at de to ikke kan blive enige om, f.eks. den sidste plads p? holdet. Hvis man er tre s? kan der stemmes om det i gruppen, uden nogle problemer. Jeg er heller ikke sikker p? at jeg falder for argumentet med at ?rets top 3 ikke kender milj?et... men da det er en tydelig fordel for mig ;) og at det stadig kr?ver at man kvalificere sig, udvandes problemet lidt... Principelt synes jeg dog det er un?dvendigt.

Asger

Asger

En anden tanke... måske kunne den tredje stemme være... landstrænerens stemme!

Hans rolle ville være at tage med, uden at spille, og stå for den overordnede strategi. Tyskland havde bl.a. en træner sidste år. Hans rolle ville selvfølgelig skulle defineres nærmere, men det var bare en ide. Måske kunne man endda vælge ham ved at lave en afstemning om hvem det skulle være...

Forudsat der er nogen der er villige til at påtage sig rollen, vel at mærke.

Asger

Jan D'Souza

QuoteDen skal ligge i foråret? Er det så foråret 2008, for en kvalifikation til 2009

Jeg fik ikke skrevet at udvælgelsesturneringen efterfølgende skal ligge i efteråret. Dog skal den til ETC 2008 ligge i foråret.

Mvh. Jan

Stefan

Vedr. udvælgelses turneringen.

Det er et tilbud fra min side at afholde den, jeg giver gerne tjansen videre til en anden hvis nogen ønsker at tage den.

Hvis andre ønsker tjansen kan de skrive her eller på PM, så tager vi den derfra. Hvis jeg ikke hører andet inden for 1-2 uger går jeg så småt igang med at booke lokaler til foråret 2008.

Venlig Hilsen
Stefan

Kragh

En hurtig tanke:

Man kunne holde to kval-turneringer. En i det mørke Jylland og en på den lysende sjællandske ø.

To vindere videre.
Thomas Kragh
Se min blog

El Rey

Hvis man ikke er villigt til at tage til Jylland eller Sjælland for at spille kvalifikations turneringen. Hvorfor skulle man så være villig til at tage til Italien og spille.  Synes vi skal holde os til en.

AndersN

Så kunne man måske indsnævre lokationen til København eller Århus. Gode transportmuligheder og ingen 'ekstreme' distancer. Som fx Ålborg eller Haderslev ville være. Det er vel heller ikke helt sammenligneligt om man gider tage til Italien, eller Nord-/sønderjylland.

Mvh. Anders!
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Stefan

Tror lokationen kommer til at afhænge af hvor der er nogen der gider tage slæbet.

Jeg har tilbudt det i Haderslev, men jeg kan sagtens se at det er federe for flere hvis det er et mere centralt sted.

Altså er andre turneringsarrangørere fra større byer mere end velkomne til at hoppe ind. Alternativet er Haderslev, som jo næsten ligger i Italien.

VH
Stefan

Vedel

Personligt ville jeg ikke have problemer med at tage til Haderslev. Der er da vist ikke længere end til Århus hvis man er i bil.

Vedel
One rat to rule them all:-)

Jan D'Souza

Jeg tror det er noget med at der er nogle der skal melde ud inden 1. december - Ellers bliver det i Haderslev. Jeg kan selvfølgelig ikke diktere, men der skal ske noget.

Mvh. Jan

corky

Hvordan ville folk have det med at jeg deltog i en kval turnering selvom jeg ikke ville med til Italien?
for at spille mod DKs bedste spillere
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Stefan

Quote from: Jan D´Souza on 28 November, 2007, 19:23:51
Jeg tror det er noget med at der er nogle der skal melde ud inden 1. december - Ellers bliver det i Haderslev. Jeg kan selvfølgelig ikke diktere, men der skal ske noget.

Mvh. Jan

Hej Jan, det er nok en god løsning.

1.dec. er sidste chance for at få lov at afholde dette prestige fyldte arrangement.

VH
Stefan

Asger

Quote from: corky on 29 November, 2007, 06:07:23
Hvordan ville folk have det med at jeg deltog i en kval turnering selvom jeg ikke ville med til Italien?
for at spille mod DKs bedste spillere

Først og fremmest ville jeg anbefale enhver der vandt at tage med til Italien, det er faktisk skide skægt.

Dernæst ville jeg synes det var ærgeligt hvis du tog en plads fra en der gerne ville have chancen for at kvalificere sig. Stefan kan jo ikke holde turneringen med et ubegrænset antal af deltagere, så derfor synes jeg ikke man skulle melde sig til hvis man ikke vil med. Undtagelsen er selvfølgelig at hvis der ikke bliver fyldt op, skal man da være velkommen til at tage de resterende pladser, men det ville være høfligt at vente til interesserede havde haft chancen.

Asger

Stefan

Ang. fordelingen af biletterne til kvalifikations turneringen.

Jeg forestiller mig, at alle kan tilmelde sig inden en given dato.

Herefter sorterer vi de tilmeldte efter placering på ranglisten, og lader de bedst placerede få fortrinsret.

Præmien er en en plads på holdet til Italien, hvis man ikke er interesseret heri synes jeg ikke det er en god ide at deltage. Med mindre, som Asger skriver, at der mangler folk til arrangementet.

Venlig Hilsen
Stefan

Asger

Stefan kan måske lave en "venteliste" for dem der ikke vil med til ETC. Så kommer man på den, og hvis der ikke er fyldes pladser nok op, tyr han til først til mølle princippet på ventelisten.

Asger

Stefan

Laver gerne en venteliste.

Brugen af ranglisten er naturligvis betinget af at den er opdateret.  Ellers må vi bruge en anden metode.

Overvejer lige hvordan vi skal behandle folk der ikke er placeret på listen.

Venlig Hilsen
Stefan

Asger

Kunne man ikke have en "wildcard" ordning? Hvor 25% (tilfældigt tal) af deltagerne bliver trukket tilfældigt?

Bare så man sørger for at alle har en teoretisk mulighed, også selvom du ligger nr. chok på ranglisten.

Asger

Stefan

Sagtens, det lyder som en fed ting.

VH
Stefan

mcpolle

kan i prøv så vidt sommuligt ikke at holde turnringen i April måned, det plejer være et eller to omkring Påske i forvejen.
Ellers lyder det meget spændende.

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Stefan

Der vil naturligvis blive taget hensyn til andre turneringer.

Jeg har taget kontakt vedr. udlån af lokaler. Når jeg kender datoen poster jeg den naturligvis i en rif ruf.

Venlig Hilsen
Stefan