News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Holdet og dets udvælgelse?

Started by Asger, 13 October, 2007, 03:05:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan

Jeg har nu fået bekræftet at vi kan låne lokalerne, men vi skal lige have datoen helt på plads. Arbejder med sent Februar / tidligt marts.

Iaften sætter jeg B0ksah ind i planerne, så vi kan få lidt hjemmeside plads på www.nifcon.dk

Nifcon 11 / ETC Qualifiers

Venlig Hilsen
Stefan

ul

Quote from: Asger on 29 November, 2007, 12:20:56
Kunne man ikke have en "wildcard" ordning? Hvor 25% (tilfældigt tal) af deltagerne bliver trukket tilfældigt?

Bare så man sørger for at alle har en teoretisk mulighed, også selvom du ligger nr. chok på ranglisten.

Asger

Jeg syntes virkeligt ikke om denne her ide, jeg kan godt se hvorfor, men der er bare et problem med det.

Det der vil ske i løbet af de to første runder er at der vil ske en segmentering hvor alle dem der er trukket tilfældigt ryger ned i bunden, og alle dem der virkeligt ka spille warhammer i toppen, resultat? Turneringens vinder vil meget sandsynligt være den der har været heldig og rende ind i to halvdårlige (eller heldårlige) spillere og malket dem for 40 point.
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

Asger

Der er masser af problemer, pointen er jo netop at opveje det mod problemerne ved at lade v?re med at indf?re "wildcard". Ellers er analysen uinteressant.

Du antager s? ogs? at folk og f? vil s?ge til turneringen, som m?l til ?ben ild. Jeg tvivler p? at der vil v?re mange der stiller op til at blive t?vet 20-0 6 gange p? en weekend. Det er et teoretisk skr?mmebillede, som ikke n?dvendigvis har hold i praksis, hvis det har er det hverken sandsynliggjort eller bevist.

Min sidste anke er at det er en turnering. Der vil altid v?re nogen der er heldige i match ups, og terninger, og der vil altid v?re nogen der er uheldige. Det er, som jeg vist har sagt en del gange, uundg?eligt n?r vi holder os til s? f? kampe som den afg?rende faktor. Til en kvalifikations turnering handler det ikke om at eliminere heldet, men at s?rge for at alle st?r lige p? udgangspunktet.

Asger

Asger

Faktisk synes jeg ikke vi skal reservere pladser til nogen på ranglisten i forbindelse med kvalifikations turneringen. Jeg synes ikke vi skal sige at der er nogen der har priviligeret status, eller er mere lige end andre, på dette punkt.

Tilemldingen kunne f.eks. ske per mail, en bestemt dag, på et bestemt klokkeslet. Alle mails der er modtaget inden tidspunktet er gjort ugyldige, og ryger på en venteliste, alle mails der er modtaget efter får en plads i den rækkefølge som Stefan modtager dem.

Så er der ligegyldigt om du hedder Kent eller Asger, du skal stadig sende den mail på lige vilkår med alle andre. Alle andre måder at kvalificere sig på har ikke nogen priviligeret status til specifikke individer så hvorfor lige denne del skulle have det er ved nærmere eftertanke lidt mærkligt.

Asger

Stefan

Jeg bakker Asger op.

Hvis det skal være en reel chance for uprøvede ETC kræfter for at komme til fadet, så skal der ikke prioriteres efter ranglisten.

Venlig Hilsen
Stefan

El Rey

Jeg vil forslog at ½ delen, 16 pladser, reserveres til top 30 (eller noget i den stil) fra ranglisten. Bare så vi er sikker på at det ikke kun er udelukket nybegynder der kommer med. Hvilket man kunne være ude for hvis de var hurtige til at melde sig til. Det bliver selvfølgelig kun vigtigt hvis der er rigtig mange der vil melde sig til lige til at starte med.

Så mit forslag er at de først 16 der tilmelder sig kommer med, lige meget hvor de er på ranglisten. Derefter bliver folk skrevet op i en kø, til der er gået en uge. Man tager så folk fra køen fra ranglistens top og ned til top 30. Er der ikke nok tilmeldte der, tager man så folk fra køen som de er tilmeldt. Hvis der ikke efter den uge er nok tilmedte tage man dem så som de melder sig til. 

Asger

Men hvis der er en masse der hurtigt melder sig til, nybegyndere, så er det jo stadig den bedste af dem der går videre. Vi snakker kun om én plads, og alle dem der ikke er nybegyndere kan jo stadig bare melde sig til under de almindelige vilkår.

Asger

El Rey

Jo men hvis en plads på holdet taber alle kampe stort, bliver det jo ligesom ret svært at vinde noget dernede.

Asger

Nu skal han jo først vinde turneringen.

Asger

El Rey

Jo, men ville bare sikker mig at der var nogle fra toppen, der var sikkert på at komme med.

Stefan

Det kommer jo også an på hvor stor interessen er for arrangementet. Hvis interessen primært ligger hos 'top' spillerne så er problemet til at overskue.

I udgangspunktet er jeg enig med Asger i, at hvis der skal være tale om en reel chance for at spille sig på holdet, så skal det være lige for alle, også når det gælder tilmelding.

Dog havde dette fungeret endnu bedre med en uendeligt stor turnering, idet vi så ikke risikerer pludseligt at stå med 31 spillere fra bunden af ranglisten og en enkelt spiller der ligger i top 20 som dermed nok har en ret stor chance for at vinde, selvom der er andre end ham der er bedre og måske 'fortjener' pladsen mere.

Jeg bedømmer selv at 32 pladser er ret tæt på den interesse der reelt er, jeg tror ikke at en så konkurrence minded turnering kan trække meget mere end det. Når man dertil ligger, at man skal have lyst til at deltage i Italien, så tror jeg faktisk vi rammer ret godt.

Jeg bakker stadig Asger op, jeg synes det er den mest fair måde at gøre det på. Hvis du (Kent) kan nå til enighed med Asger om et alternativ vil jeg også bakke op om dette. Tag en snak drenge eller lad det ligge.

Venlig Hilsen
Stefan

El Rey

En anden ting. Man burde kun kunne melde sig selv til, så man ikke lige kan melde 10 af ens venner til også.

Asger

Det bliver vel umuligt at kontrollere hvem der ejer mail adressen. Har Stefan ikke også sagt at det kun er én tilmelding per mail?

Og er det egentligt så slemt hvis en person der er på ferie, eller optaget andet steds, får en af sine kammerater til at sende en tilmelding for ham? Det er jo ikke sådan at han får en fordel af det...

Asger

Stefan

Jo, jeg har sagt, at man kun kan tilmelde 1 person pr. mail. At det ikke er ens egen mail kan ikke kontrolleres.

VH
Stefan

El Rey

Ok, det er også fint nok Stefan, bare det jeg ville sikkert mig.

Jan D'Souza

Halløjsa.

Så er top 3 på ranglisten fundet.

Kent
Rasmus
Vedel

Rasmus har dog kvalificeret sig på anden vis, så Asger og Kent kan vælge en spiller ekstra.

Jeg foreslår dog at Kent og Asger får snakket sammen snarligst om, hvilke spillere de ønsker der skal med og at de spillere der allerede ved nu de kan komme med finder ud af om de vil/kan. Måske vi skulle have en deadline??

Det skal nævnes at jeg har kigget på Ryan Airs hjemmeside under deres nye forbindelse Billund/Milano og fundet billetter til 89 kr hendholdsvis d. 6 og 8 August. Jeg ved ikke hvornår der skal spilles fredag, hvis der skal spilles der overhovedet. Disse billetter skal så vidt jeg kan forstå senest bestilles i morgen - d. 10/1-08

Mvh. Jan

mcpolle

Hej Jan

Forstår ikke helt din indlæg???
Hvordan har Rasmus kom ind på top tre i rangelisten??

Men pyt med det..

Men synes at det er en god ide at begynde at tænk på det, og vi skal forberede os meget mere i år!!!

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Gulbech

det er jo kun for et år Polle, så hvis folk spiller mnge turneringer og klarer sig ok, kan de komme i toppen - derved ikke sagt at Rasmus ikke har fortjent det :)
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

mcpolle

Jeg mente ikke at han har ikke fortjent det, vidste ikke han var i top tre

Polle

Paul "Polle" Bridge

Gulbech

nej nej heller ikke sådan ment Polle, vidste bare ikke om du vidste ETC tager kun ranglisten for et enkelt år, derfor det er andre end dem der normalt liger i top 3 - eller sådan ca.
- Ask Gulbech Jensen

mcpolle

ingen alarm, og TILLYYKE for resten med at være Far mand

Polle

Paul "Polle" Bridge

Gulbech

Hehe jamen mange tak :)

Det begynder vel også at nærme sig for dig, hørt det bliver en dreng - så er du vel glad  :P
- Ask Gulbech Jensen

mcpolle

Det kan du tror jeg er, nu har jeg en til overdrage mine figurere til ;)

Polle

Paul "Polle" Bridge