News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Hold udvælgelsen til 2010

Started by Asger, 18 January, 2009, 18:02:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Kim jeg er næsten 100% sikker på at hvis du kommer med et oplæg så bliver det vedtaget...

Så har du ideer til noget, som du allerede lægger op til, så bakker jeg ihvertfald op om det.

Hvis jyderne ikke kan mønstre en turnering, ville det da være bedst at det var en todags turnering og at den var stor nok til at jyderne kunne komme over og deltage.

Asger

kOOn

Det eneste problem med en todages turnering er, at jeg ret sikkert ikke kan arrangere overnatning.

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

kOOn

Nu er jeg, lidt hurtigere en forventet snart klar med en kvalifikationsturnering. Jeg får bekræftet min bestilling af lokaler i næste uge. Men for de ivrige, så er mit oplæg lige nu:

Kvalifikationsturnering ETC 2010 Sjælland

Datoer: Ukendt! Min udlejer sprang fra.

Overnatning: Der ville ikke blive arrangeret overnatning, så det må i selv finde ud af.

Deltagerantal: 30, hvis der ikke inden 15. maj er nogen der melder sig som arrangør af en turnering i Jylland, så vil jeg udnævne denne turnering som den eneste kvalifikationsturnering og udvide deltagerantallet til 40.

For at der ikke skal stilles spørgsmål til det senere, så vil jeg selv deltage i turneringen. Jeg håber på en frivillig dommer eller 2 melder sig, så jeg ikke skal fungere som spillende dommer.

Tilmelding: Tilmeldingen starter omkring 15. maj. Den vil foregå efter først til mølle princippet via en emailadresse der offentliggøres på et bestemt tidspunkt der offentliggøres senere.
Hvis det inden 1. maj besluttes, at dette er den eneste kvalifikationsturnering, så vil fremrykke tidspunktet, men jeg vil offentliggøre tilmeldingskriterier senest 14. dage før tilmeldingen er åben.

Pris: 100,- der dækker leje af terræn etc. samt præmier. Der vil være præmier til 1-3 pladsen.

Foreløbigt Program:

Lørdag
09.00 - 09.30 Ankomst og registrering
09.30 - 09.45 Velkomst
09.45 - 13.15 Spil 1
13.15 - 14.00 Pause
14.00 - 17.30 Spil 2
17.30 - 18.30 pause
18.30 - 22.00 Spil 3

Søndag
09.00 - 12.30 Spil 4
12.30 - 13.00 pause
13.00 - 16.30 Spil 5
17.00 Kåring af vinderen og uddeling af præmier.

Victory points tabel: Kommer senere, jeg kan ikke finde den for ETC.

Bordene vil så vidt muligt blive opstillet efter de billeder der er lavet til ETC 2009.

Hære: De tilladte hære ses i restriktionssystemet nedenfor. Det vil kun være tilladt at stille med malede hære. Der er ikke noget krav om, at alle modeller er malet i samme farver, man kan altså godt låne modeller af en anden. Men alle umalede modeller eller modeller der ikke er malet i 3 grundfarver og basede vil blive fjernet og tælle som udslettet. Der er ikke krav om WYSIWYG, men man skal kunne se hvad modellerne er, ikke noget med mærkelige standins.
Hvis man raiser nye units/modeller, så skal man have modellerne, uanset om man spiller VC, DoC eller noget andet. Det vil dog være tilladt i nødstilfælde at bruge andre malede modeller til at raise i eksisterende units.

Restriktionerne vil være som nedenfor indtil videre. Men jeg vil gerne have noget input fra ETC holdet - ikke andre - om hvorvidt der der skal ændres en smule, som f.eks. flytte DE til A.

Restrictions on the composition of the army

Army restriction
No army can be doubled, no SOC allowed.

Army size: 2000/2250/2500 points (depending on category, see below) with open or semi-secret (assassins, fanatics, magic items, demonic gifts etc. are kept secret) rosters pending captains vote.

General composition rules

- Armies are 2000/2250/2500 points.
- No characters that are: special, named or Albion
- No DoW or RoR in non-DoW armies .

- Rare choices may not be repeated, except for HE, where they can be repeated once for each choice.
- Max. 2 of the same Special choice.
- Max. 3 of the same Core choice, except ranked infantry without missile weapons and beast herds.
- Max. 3 units of chariots (incl. characters).
- Max. 9 PD/10DD in an army *
- Max. 3 units of flyers (incl. characters)
- Max. 45 models with missile weapons with a range of 20"+ (not incl. war machines).
- Max. 5 warmachines.

*Magic description
You can use a maximum of 9 power dice in each magic phase. Each bound spell you use count as 1 power dice, all following bound spells used in the same turn counts as 2 power dice.

Every ability that grants the bearer complete knowledge of a single lore counts as one power dice in each magic phase.

All dice you would not normally generate, such as 2nd gen Slann free dice, Skaven warpstones, night goblin mushrooms, power of darkness etc., also count in the total number of dice you can use in a magic phase.

Tomb Kings count each dice they use for a spell as 1 power dice and casket of souls counts as 2 dice total. They can not chose not to use all the dice when casting an incantation, for example a Liche Priest can't choose only to use 1 dice on a spell. You can how ever choose not to cast a spell with a model. The 2 basic power dice all armies get only counts if they are used to dispel RIP spells with.

Max 10 dispel dice per army. First dispel scroll (and similar working items) you have in your army counts as 1 dispel dice, in EACH magic phase. The second and all other scrolls, counts as 2 dispel dice in each magic phase. So if you have 3 scrolls you can use a maximum of 5 dispel dice each magic phase. Dice from magic resistance does count in this maximum. Being allowed to reroll your dispel dice counts as 2 dispel dice.

Dice removed by the Chaos Dwarf Chalice of Darkness count as dice used. You remove 3 power dice, you can use only 6 more in your magic phase.

Race specific:
DAEMONS OF CHAOS - Bloodthirster with Immortal Fury, Keeper of Secrets with Siren Song and Lord of Change with Will of Tzeentch count as an additional hero choice; Herald BSB may take either daemonic gifts or a daemonic icon, not both; Daemonic Gifts may not be duplicated (except for Spellbreakers); Horrors are limited to 0-2.
DARK ELVES - Ring of Hotek counts as 3 dispel dice each phase; every assassin after the first counts as a hero choice; Shades limited in unit size to max. 10 models; the Pendant of Khaleth counts as a hero choice.
EMPIRE - Steam Tank counts as two Rare choices
ORCS & GOBLINS - Max 6 goblin fanatics.
SKAVEN - Max 3 ratling guns; Jezzails count as war machines (ratio 4:1, always rounding up)
VAMPIRE COUNTS - The Drakenhoff banner counts as an additional hero choice; the Helm of Commandment counts as an additional hero choice if taken on a Vampire Lord.
WOOD ELVES - Treeman Ancient counts as Treeman.

The ladder system:
All armies are divided into three categories; A, B and C. Category A armies are limited to 2000pts, B to 2250pts and C to 2500pts.
When calculating victory points at the end of the game, once you have the result, then add 10% to any category A army's losses (e.g. 1234 would become 1234+123,4=1357) rounding off as normal. Any category C army would conversely have its losses reduced by 10% (e.g. 567 would become 567-56,7=510).

Category A (2000pts)
Demons of Chaos
Vampires

Category B (2250pts)
Bretonnia
Chaos Dwarfs
Dark Elves
Dwarfs
Empire
High Elves
Warriors of Chaos
Lizardmen
Skaven
Tomb Kings
Wood Elves

Category C (2500pts)
Ogre Kingdoms
Orcs & Goblins
Dogs of War
Beasts of Chaos

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

kOOn

Jeg har ikke nogen dato alligevel, min udlejer sprang fra.

Vender tilbage asap.

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

kOOn

Jeg kan ikke få det til at gå op inden sommer. Så må vi se om der kommer en mulighed senere.

Beklager.

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Jan D'Souza

For at følge lidt op på denne tråd...

Jeg læste den igennem igen og der har været et par glimrende forslag.

- At lave eksempelvis 4 turneringer per spiller tælle med som max ift. ranglisteplaceringens beregning. Denne idé kan jeg godt lide, da det vil give et mere reelt billede af den gode spiller, mere end en spiller som har spillet 10 turneringer i løbet af året og klaret sig nogenlunde...

Landstræner emnet døde også.. Vi kan se, hvordan det kommer til at fungere i år, hvilket kan give os et bedre overblik over om en sådan rolle er gavnlig. Tror jeg nu den er :)

Jeg synes vi skal holde fast i NWL som værende en kvalificering til ETC som en del af første præmien.

Den anden kvalifikationsturnering synes jeg vi skal skrotte. Det holder ikke, hvis ikke det er en stor turnering som de fleste har mulighed for at deltage i, eller som det er nu, at vi ikke kan få folk til at afholde dem. Så hellere give ranglisten en ekstra plads (kombineret med "max 4 turneringsreglen" er det jo også fint).

Vi har pt. indført en regel der siger at vinder man nwl, men allerede har kvalificeret sig via ranglisten, så kan udvælgerne vælge en ekstra plads. Argumentet har været fleksibilitet. Her kunne man godt sige at pladsen istedet går til den næste på ranglisten (igen ikke dumt med "max 4 turnerings reglen".)

Yderligere kunne man sætte ranglistekvalificeringerne op til 4 eller 5???

Hvis jeg skulle bestemme en udvælgelsesproces for de kommende år ville den se således ud:

QuoteRanglistens top tre det pågældende år er kvalificeret (spilleres 4 bedste turneringsresultater bruges som målestok)

Vinderen af NWL kvalificerer sig

De 5 øvrige vælges af den samlede ranglistes top 2 der allerede har kvalificeret sig.

NB. Ligger vinderen af NWL i top 3 på ranglisten det pågældende år får ranglistens nummer 4 chancen.

Holdet skal være valgt den 31 december året forinden ETC skal afholdes.

Udover selve processen er det måske også på sin plads at diskutere, hvordan spilleren bør vælges. Bør man vælge de 8 hære forinden, med hærdesigns (svært med nye hærbøger). Hertil kommer så diskussionen om vi tager derned for at gøre vores ypperste for at vinde, eller vi spiller mere for sjov og lallet.
Min holdning er her at er man udvalgt og melder sig som repræsentant, så er man også "forpligtet" til visse ting.. Man skal da stadig have det sjovt og skal da stadig nyde en weissbier, men... Denne diskussion er måske rar at have på det rene til fremtidige udvælgelser.
Der var vidst mere jeg ville skrive men, dem det har jeg glemt nu. Suplér!

AndersN

Synes det lyder ret fornuftigt.

Hvordan sorterer man rent praktisk en spillers 4 bedste resultater fra?
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Karl Heinz

Godt forslag Jan. Lige nogle problemer, jeg kan se:

Quote from: Jan D´Souza on 19 April, 2009, 22:51:02
- At lave eksempelvis 4 turneringer per spiller tælle med som max ift. ranglisteplaceringens beregning. Denne idé kan jeg godt lide, da det vil give et mere reelt billede af den gode spiller, mere end en spiller som har spillet 10 turneringer i løbet af året og klaret sig nogenlunde...

Jeg ved det ikke rigtigt... Det handler jo også om mere end held.

Lad os antage at en bestemt hær er meget bedre end alle andre (lad os kalde den VC). Så bliver alle dem der har spillet VC valgt, selvom de ikke nødvendigvis er de bedste. Og så er der ikke nogen der kan spille Dwarfs og alle de andre hære.

Det handler forresten stadig om at tage til (mange) turneringer med masser af newbies og så vinde alle spil mega stort!

Landstræner emnet døde også.. Vi kan se, hvordan det kommer til at fungere i år, hvilket kan give os et bedre overblik over om en sådan rolle er gavnlig. Tror jeg nu den er :)

Jeg ved ikke helt hvad "Tror jeg nu den er" betyder, men jeg læser det som "Tror jeg er den nu". Ja, det virker lidt sådan. Men du klare det jo også meget godt  :)

Jeg synes vi skal holde fast i NWL som værende en kvalificering til ETC som en del af første præmien.

Enig. Det gør NWL endnu sjovere, og vedkommende der vinder er garanteret ret god (det kan man jo se på de sidste 2 års vindere  ;) )

AndersN

Quote from: Karl Heinz on 20 April, 2009, 20:15:20
Det handler forresten stadig om at tage til (mange) turneringer med masser af newbies og s? vinde alle spil mega stort!

Og ikke mindst at v?re f?rst p? banen med de nyeste powerh?re, inden de bliver ramt!

Der er masser af gode fif, hvis man gerne vil h?jt p? ranglisten :)

Edit: Det kan selvf?lgelig ogs? hj?lpe at spille godt.

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Jan D'Souza

QuoteLad os antage at en bestemt hær er meget bedre end alle andre (lad os kalde den VC). Så bliver alle dem der har spillet VC valgt, selvom de ikke nødvendigvis er de bedste. Og så er der ikke nogen der kan spille Dwarfs og alle de andre hære.

Dette er jo ikke en forværring af nuværende situation. Du beskriver faktisk bare en allerede nu smart måde at komme højt på ranglisten. At folk kvalificerer sig via ranglisten kan da resultere i at ETC holdet består af spillere der kun spiller 1 hær, men det er igen ikke et nyt problem og er ikke noget der vil blive forværret ved denne ændring.

QuoteDet handler forresten stadig om at tage til (mange) turneringer med masser af newbies og så vinde alle spil mega stort!

Ja ligesom det gør nu :) Forskellen er bare at man ikke belønnes for at deltage i mega mange turneringer, men snarere på de 4 bedste resultater, hvilket IMO er en bedre løsning. Præstationspresset skulle der være sådan et, forsvinder også efter man har deltaget og klaret sig fint i 4 turneringer, hvorefter man så kan spille med anderledes hære osv.

QuoteJeg ved ikke helt hvad "Tror jeg nu den er" betyder, men jeg læser det som "Tror jeg er den nu". Ja, det virker lidt sådan. Men du klare det jo også meget godt

Forstår ikke hvad du mener? Jeg mente at jeg godt tror en landstræner kan betale sig at have i ETC sammenhæng.

QuoteEnig. Det gør NWL endnu sjovere, og vedkommende der vinder er garanteret ret god (det kan man jo se på de sidste 2 års vindere   )

You said it ;)

Troels C

Jeg synes at ranglisten er blevet markant forbedret over de sidste par år - hvor de fleste turneringer kommer på nu. Dette geniale arbejde fra de folk bag synes jeg giver anledning til at gå ud fra den årlige rangliste som før. Ingen grund til at tage de 4 bedste eller noget...

Jeg synes en enkelt plads på landsholdet skal kunne blive besat udfra en ETC turnering.. Der har alle en chance for at kunne være med.. Fedt med et Wild card!!

Bare lige hvad jeg synes...

kOOn

Quote from: Troels C on 22 April, 2009, 11:22:38
Jeg synes en enkelt plads på landsholdet skal kunne blive besat udfra en ETC turnering.. Der har alle en chance for at kunne være med.. Fedt med et Wild card!!

Bare lige hvad jeg synes...
Hørt!

Kim
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Vedel

Overordnet set, tror jeg faktisk bedst jeg kan lide måden, hvorpå det var intentionen at gøre det i år. Top 3 rangliste, NWL og en kvaltour som besætter 5 af 8 pladser og resten vælges af disse+ evt. landstræner. Evt. kunne man skære ned til Top 2 på ranglisten eller sige, at folk der kvalificerer sig flere steder (Rangliste, NWL, Kvaltour) får pladsen, men at de 'øvrige' 4.pladser Rangliste/2.pladser NWL/Tour ikke giver pladser, men i stedet giver mulighed for udvælgelse af flere spillere fra de kvalificerede spillere.

Jeg mener, at det vil give den bedste harmoni omkring det sammensatte hold, såfremt at de kvalificerede spillere har mulighed for at 'udtage' de resterende spillere ud fra kompetencer.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Jan D'Souza

QuoteJeg synes at ranglisten er blevet markant forbedret over de sidste par år - hvor de fleste turneringer kommer på nu. Dette geniale arbejde fra de folk bag synes jeg giver anledning til at gå ud fra den årlige rangliste som før. Ingen grund til at tage de 4 bedste eller noget...

Ranglisten er blevet meget mere troværdig og stortset alle turneringer kommer på. Et kæmpe plus når vi bruger den som grundlag for kvalifikation! Ingen tvivl her. Dog ser jeg ikke det som et argument for ikke at ville bruge eksempelvis de 4 bedste turneringsresultater frem for dem alle.

Fordele ved at bruge alle:
Det giver den jævne spiller en bedre chance for at kvalificere sig til ETC.
Det giver de spillere med mulighed for at deltage i mange turneringer bedre mulighed for at kvalificere sig.

Ulemper ved at bruge alle:
Det kan hurtigt gøre warhammerspil i turneringsøjemed til noget spekulativt og kynisk -  i højere grad end ved "maks 4 spil".
Det giver de spillere med mulighed for at deltage i mange turneringer bedre mulighed for at kvalificere sig.

Det giver ikke et særlig nøjagtigt billede af de bedste spillere det pågældende år.

Fordele ved at bruge 4 bedste turneringer:
Man finder på mere nøjagtig vis de 3 spillere som det pågældende år har klaret sig bedst.
Man eliminerer den ulighed der hersker, ved at nogle har mulighed for at deltage i flere turneringer end andre.

Ulemper:
Ikke så let for den jævne spiller at kvalificere sig som nu.
De spillere der kvalificerer sig har ikke nødvendigvis spillet mere end 20-25 turneringskampe det pågældende år.

For mig at se hersker der ikke tvivl om, hvad vi bør gøre, men jeg er selvfølgelig også lidt "biased", da jeg ved den nuværende form ikke har mulighed for at gå efter en top-tre rangliste placering, hvilket jeg egentlig ikke finder helt fair 8)

Ang. kvalturneringen er jeg enig med jer i at det er en god tanke. Men for at en sådan turnering kan leve op til tanken med denne form for kvalifikation, skal den være stor, så mange har mulighed for at deltage. Dette gøres enten ved at give et par af de store turneringer mandat til en ETC plads eller ved at arrangere et par af dem. Begge dele virker utopisk lige nu. Det dur ikke at der kun bliver afholdt en på sjælland eksempelvis. Det kræver så at nogle griber bolden og arrangerer en på fastlandet også - ellers er der intet belæg for disse turneringer. Derfor mener jeg vi skal skrotte idéen.

Vedel: Enig med dig i at der skal være nogle til at vælge resten af spillerne, så der kan skabes et hold med en række kompetencer.

Mvh. Jan

El Rey

QuoteDet giver ikke et særlig nøjagtigt billede af de bedste spillere det pågældende år.

Sidste år var det hvis Asger, Troles C og mig der var i top 3. Vel ikke dårlige spiller?

Det kunne være sjovt at se hvordan fx top 10 vil have set ud sidste år hvis kun de 4 bedste turneringer talte med.

Jan D'Souza

Jeg siger heller ikke at det ikke er de bedste spillere der findes ved den anden måde. Metoden er dog mere "sårbar" overfor warhammer-AMOK syndromet :)

Troels C

Dem der går warhmmer amok og klarer sig godt skal da også have en plads på landsholdet - skal de ik?..

Desuden.. Er det ik alligevel dem der normalt ligger i toppen som går "warhammer AMOK"??

Stefan

Underligt... jeg er helt enig med Troels i denne snak.

Tjecker lige min temperatur.

Vh
Stefan

Asger

Jeg synes det er vigtigt at der er "Wild Cards". Det har jeg vist sagt fra starten.

Jeg synes den "fairness", som Jan leder efter her, er sekundær i forhold til de wild cards. Det skal netop ikke være en lukket klub hvor der er 8 pladser der roterer mellem 12 mennesker. Eller det må det godt være, hvis de 12 er de bedste og arbejder hårdt for det, men det skal netop være arbejde der kan "udfordres" af wild cards, så man ikke bare kan læne sig tilbage.

Hvis man ikke har den tid, så er det selvfølgelig ærgeligt, men så må man prioritere nogen af de turneringer der kan give en billet med det samme.

Jeg synes ikke det er noget problem at der er en kval turnering, heller ikke selvom den a) er der hvor der er villighed til at holde den, og at b) der er nogen der har længere end andre. Er man villig til at rejse til udlandet for at spille, burde dette være en mindre detalje. Er det 100% fair, måske ikke, men det synes jeg også er sekundært. Specielt hvis det gør at vi får endnu en dejlig turnering at spille hammer i :D

Dernæst kan man jo også, hvis man vurderer man ikke har tiden, sørge for at når man får chancen og er på holdet (får tid på banen) så præsterer man også. Tag f.eks. Vedel, han har vist endnu aldrig kvalificeret sig, men det er nu hans 4. ETC han er på vej til, det tror jeg bl.a. er fordi han har præsteret hver eneste gang han har været afsted.
Grib bolden når den er der, og gør en indsats, også med det kedelige arbejde/diskussioner i selve opløbet, ikke kun det der handler om sprut og tinsoldater. Viser man sig som en team player, er der vel en eller anden logik i at man har større chance for at være på teamet.

Dette er bare mine tanker, og jeg synes det er fedt der kommer gang i denne diskussion, da det er vigtigt, så kør på.
Stefan f.eks., hvordan ville dit "favorit" system se ud? AndersN? Alle jer andre?

Asger

PS Jeg siger på ingen måde at balancen er perfekt nu, men jeg synes der skal være mulighed for wild cards.

Vedel

Quote from: Asger on 27 April, 2009, 10:38:27

Tag f.eks. Vedel, han har vist endnu aldrig kvalificeret sig, men det er nu hans 4. ETC han er på vej til, det tror jeg bl.a. er fordi han har præsteret hver eneste gang han har været afsted.

Tror nu nok jeg blev 3 på ranglisten i 2007 og kvalificerede til sidste års hold på den baggrund, men ellers har du ret.

Og ellers synes jeg i øvrigt, at du har gode pointer angående ETC kvalturnering. Bare chancen for at alle kan kvalificere sig, synes jeg er et godt encitament, der ikke gør ETC-holdet så 'elitært', som det måske tidligere har været.

MVH Vedel

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Asger

Jeg tjekkede skam inden jeg skrev, og du sluttede et helt point bag nr. 3 ;)

Asger

Hingsten

Jeg synes det lyder fedt med man kan kvalificere sig ved siden af den udvælgelse der normalt er.
At der i et ekstremt tilfæde er en der ikke ligger helt i toppen så kvalificere sig er da ganske fint og kan ikke se problemet. Kun hvis det bliver skabt af at andre ikke vil have ham/hende med af frygt for at miste deres plads til en der ligger lavere en dem,
At en newbie vinder en plads vil alligevel ikke ske,
Desuden kan jeg ikke komme på en tunering hvor vinderen ikke var den der fortjente det, Ud fra de regler der nu var til tuneringen.

Dennis
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

AndersN

Jeg synes også principielt at alle skal have chancen for at kvalificere sig. Jeg synes umiddelbart systemet som det er nu, er nogenlunde fair. Måske også fordi jeg ikke lige har en bedre idé.

Som udgangspunkt kunne jeg sagtens se Jans pointe i det med ens 4 bedste resultater, så man ikke bare kunne spamme sejre i land i små obskure turneringer på Bornholm (no offense Bornholm :)).

Jeg er dog blevet opmærksom på endnu et problem ved den form (første problem er at mange turneringer = øvelse og indsats). Det er at hvis man klarer sig godt i 4 turneringer, men dårligt i 2, så vil man på ingen måde blive 'straffet' for de to dårlige... det er måske ikke helt rimeligt, da skalaen vel skal give et rimeligt billede af ens præstation generelt.
På den måde bliver det faktisk bare stadig en fordel at spille mange turneringer, men nu er de ikke alle medregnet på lige fod, men dem man klarede knap så godt er bare udeladt. Er det mere fair?

El Rey

Det jeg akn se som fordel ved Jans er at hvis man har lyst til at spille soft med fx DOW, Ogres eller sådan noget bliver man ikke nødvendigvis straffet for det.

AndersN

Det er sandt. M?ske man kan lave en ordning, s? man, hvis man stiller med en bundh?r - Ogres/DoW/Beasts/O&G fx, p? forh?nd kan framelde den turnering ranglisten for ens eget vedkommende. Jeg ved dog ikke hvor meget administrationsbesv?r det vil give? M?ske er det ikke s? slemt.