News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Codex: WH og DH til fri download fra GW

Started by Hesse, 23 June, 2010, 14:07:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ryback

Er det mig, eller har de fjernet muligheden for at alliere DH eller WH med IG eller SM?
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Kaime

De har været snedige og sat et billede ind på den side hvor ally reglerne stod :P

Ablabab

Det kunne jo godt være et tegn på at der sker noget med de codexer, der gør IG allies overflødige.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Kaime

De har ikke fjernet inducted guard eller marines fra bogen, men kun de regler der tillader ANDRE hære at bruge witchhunters/daemonhunters.

Ryback

Ahh, dvs. no more leafblower w/ Mystics?
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Kaime

Potentielt, kommer vel an på om man anseer pdf'en for at være den officielle regelbog til hærene eller om folk bare bliver ved med at bruge papirbøgerne.

Hesse

Det er så noget man må tage højde for når man laver en turnering...

Personligt vil jeg mene at den nyeste publikation altid gælder, uanset hvilken slags det er.

Der er vel heller ikke nogen der bruger de gamle BA regler selvom de kom i et andet medie?

Krøldrup

Quote from: Kaime on 23 June, 2010, 14:19:30
De har ikke fjernet inducted guard eller marines fra bogen, men kun de regler der tillader ANDRE hære at bruge witchhunters/daemonhunters.

Jeg kan ikke se at daemonhunters må bruge inducted, hvor ser du det?'
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Hesse

Til gengæld har begge codices det refereret på side to...

Kaime

De har sku maltrakteret daemonhunters mere end witchhunters(som jeg sad og kiggede på) ser ud til de ikke kan inducte.

Hvis vi skal bruge de nye pdf'er så er min IG hær nu officielt kun 1200 point istedet for de 1500 med allies jeg plejer at spille (og har temasat min hær om).  :'(

Kexplosion

Quote from: Kaime on 23 June, 2010, 15:25:42
De har sku maltrakteret daemonhunters mere end witchhunters(som jeg sad og kiggede på) ser ud til de ikke kan inducte.

Hvis vi skal bruge de nye pdf'er så er min IG hær nu officielt kun 1200 point istedet for de 1500 med allies jeg plejer at spille (og har temasat min hær om).  :'(

Der står ikke noget i Imperial Guard codexet om at de må have allies fra DH og WH listerne?
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

Kaime

Nix, det står kun i de gamle bøger. Witchhunters kan stadig inducte (en meget begrænset mængde) IG ind i deres army list, op til 2 platoons og 1 squad sentinels og en enkelt leman russ battle tank (ingen special variant).

Krøldrup

Jeg vrøvler.

Jeg mente der står ikke noget i PDF filen for daemonhunters om at de må tage inducted guards. Kun i witchunter så vidt jeg kan se.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Kexplosion

Surt show.  :-X

Nu er det jo heller ikke "de rigtige" codexer som GW har udgivet som pdf'er, men derimod "skelet" udgaver uden alt fluff'et. Det er jo udelukkende unit description og armylist, så personligt vil jeg ikke betragte dem som tagende præcedens over de trykte codexer medmindre der kommer en FAQ eller errata ruling fra GW om at det fra nu af er pdf'ernes regler som gælder.

Umiddelbart så kan GW efter min mening gå hen og blive bukket når de ikke engang gider udgive hele codexet ordentligt, jeg ville i hvertfald tillade DH og WH allies per deres trykte codex indtil der kommer et rigtigt nyt codex med dem.  :P

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

popper

Quote from: Kexplosion on 23 June, 2010, 16:35:11
Surt show.  :-X

Nu er det jo heller ikke "de rigtige" codexer som GW har udgivet som pdf'er, men derimod "skelet" udgaver uden alt fluff'et. Det er jo udelukkende unit description og armylist, så personligt vil jeg ikke betragte dem som tagende præcedens over de trykte codexer medmindre der kommer en FAQ eller errata ruling fra GW om at det fra nu af er pdf'ernes regler som gælder.

Umiddelbart så kan GW efter min mening gå hen og blive bukket når de ikke engang gider udgive hele codexet ordentligt, jeg ville i hvertfald tillade DH og WH allies per deres trykte codex indtil der kommer et rigtigt nyt codex med dem.  :P

nyt codex er nyt codex - PDF'en er det man skal rette sig efter nu.

Mortic

Det bliver da en noget skrabet Radical Daemonhunter liste man kan lave nu!

mudboy

Quote from: popper on 23 June, 2010, 16:55:02

Det er vel op til modspilleren...
Combat Servitor Nu med DREADSOCK OG COGITATOR
Emperor's Pride

popper

Quote from: mudboy on 23 June, 2010, 17:19:13

du kunne også vælge at spille 4th edition, hvis det er det du vil......

Kexplosion

Quote from: popper on 23 June, 2010, 17:26:51
Quote from: mudboy on 23 June, 2010, 17:19:13

du kunne også vælge at spille 4th edition, hvis det er det du vil......

Det er korrekt, men den eneste ændring er at de har fjernet muligheden for at stille som Allied units uden forklaring, og det synes jeg ikke er rimeligt. Hvis det havde været et helt nyt dex med en revideret armyliste så ville der ikke være nogen diskussion, men den her lille ændring er så flueknepskt at man skulle tro GW har gjort det bare for at være nogle idioter mod deres spillere som rent faktisk bruger allies.  :P

Hesse

Folk med Squat hære syntes heller ikke det var rimeligt...men det er nu engang sådan landet ligger.

En ny publikation erstatter de gamle. Hvis andet skal være tilfældet, så skal GW netop ud og sige det - ellers er det sådan.

Kexplosion

Quote from: Hesse on 23 June, 2010, 20:52:09
Folk med Squat hære syntes heller ikke det var rimeligt...men det er nu engang sådan landet ligger.

En ny publikation erstatter de gamle. Hvis andet skal være tilfældet, så skal GW netop ud og sige det - ellers er det sådan.

Jeg vil nu mene at der er stor forskel på at genudgive et codex, hvor sider er taget ud i forhold til den tidligere trykte udgave, og så en hel figurlinjes "drab" og at de to ting ikke er sammenlignelige. Der er da heller ikke noget at gøre ved at de sider der tillod allies nu er taget ud, men det ændrer dog ikke på at jeg synes det er et fesent træk.

Arch Angel

Det er jo langt fra GW først codex genudgivelse på pdf - Dark Angel, Blood Angels og Dark Eldar har alle fået det - med ændringer i forskellige omfang.

Så nu har jeg figure igen, jeg ikke kan bruge igen :D

Det er nok nogen der synes det er øv, men det ændre ikke, at de er de nye officel codex til DH og WH.

Men om man vil bruge det? Er ligesom om man ville spille 5. edition eller 4. edition - eller med alle GWs regler :D
Member of Soul Slayers
Old enough to know better, young enough to not care
Tyranids can't figure out humaniods - if they didn't want to be killed, why were they made of flesh?

NeoGeo

I den franske udgave er allies-boksen stadig med...
Hvad skal man så rette sig efter? At hvis man spiller i alle andre lande end frankrig, så er allies ikke tilladt, fordi det er det officiele codex?
Til gengæld har den franske udgave også en Heavy 4 assault cannon...
Jeg vil påstå at der blot er tale om en fejl fra GW's side af, fordi de har forhastet sig og lavet nogle ikke helt gennemførte pdf-conversioner af de trykte codex.
Ellers så bliver det spændende at se hvilke turneringer der vil eksludere allies-armies.

- NeoGeo

Edit: Link til den franske udgave.

Hesse

Som altid laver GW mega fuckups når de skal oversætte ting.

Den engelske er altid den korrekte.