News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Rockstar

Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Bare lige lidt WIP-billeder, mens man venter pakke fra UK...

Hvilken dukke-far ville ikke elske det fjæs?
Tungen er færdig ;D
Skiltet er næsten færdigt. Rip-off fra Dimmu Borgir :)
Den blå farve på skjoldet, er ikke nær så neon-80'er-agtig i virkeligheden.
Ellers mangler skygger og highlights overalt.

Simto

Hold kæft hvor maler du nice! Glæder mig til at se når den Ork er færdig!

Frederik

Nu med flod-trolde, sump-amøber, mose-dværge... Rivertrolls...
Kære børn har mange navne.

Og mit helt eget hobbyværelse ;D ;D ;D
Yes sir, 8kvm med vindue, en dør der kan lukkes, skrivebord med fire dybe skuffer og en soon-to-be black metal stemning! Mander jeg glæder mig. Skal indrettes på søndag.

Grimgor Ironhide skal nørkles færdig i disse nye omgivelser.

Jeg må være genstand for flerstemmig misundelse, hos alle jer der elsker hobbyen, og samtidig er udstyret med en dejlig familie, der ikke altid synes at playmobil, puder og pynt (og lortekatte) harmonerer med alskens dyrt indkøbte dukker...

Og husk nu min salgstråd... :)
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=42130.0

Den store aben

Fed blog, jeg er mega misundelig på dit hobbyværelse.

aben
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Rockstar

Billeder af værelset tak :)

Frederik

Hobbyværelset skulle have været færdigt i søndags. Men ak, tingene går ikke altid som man regner med, når man også skal passe familien (Læs: Husfreden)

Så i et anfald af ubegribelig naivitet og letsindighed står malegrejet fremme i stuen et par dage. Ved ikke om det er vrede eller undren der fylder mest i mit hovede lige nu... Katten fra helvede har nok en gang været på spil :'(

Jeg tror dog øksen står til at redde. Men der er fandeme tandmærker i den!!? Og HÅR på!
Jeg behøver vel dårligt at nævne, fruen bare mener den vil være venner. Venner?

Nå, men hobbyværelset er hastet "færdigt". For nu. Det kan i hvert fald bruges ;D Og døren kan lukkes ;D ;D ;D

Hmm... Bloggen er vist ved at tage en drejning væk fra selve malearbejdet. Det er vist på tide at samle tankerne og få noget fra hånden.
Tak fordi du gider læse med!
Man må godt kommentere :)

Knudsen

Quote from: Rancor on 19 November, 2010, 19:30:44
...
Jeg behøver vel dårligt at nævne, fruen bare mener den vil være venner. Venner?
...

Nu vil jeg så nødig fornærme folk jeg ikke kender, men hun må sku da godt nok have en fucked up vennekreds. Har hun mange ar?

Jeg er for øvrigt obligatorisk misundelig på dit hobbyrum, men mangler du ikke en lampe?

Frederik

Godt set... Lampen er en deler mellem stuen og værelset. Jeg skal lige have taget mig sammen til en IKEA tur. Det kræver for mit vedkommende laaang tids mental forberedelse :o

Der mangler masser, før det bliver rigtigt godt. Black metal stemning, især.

Ablabab

De hår ligner i mistænkelig grad nogle der kunne have været naboer til dillergøjen. Er det rigtigt gættet?  :P
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

WannaBeElf

Respect for at du har fået din egen krog. Man(d) bør have en hule at trække sig tilbage i, når Madammen ser Vild Med Dans etc. Sådan en havde jeg også inden vi flyttede: Mit helt eget hobby-hygge-nørde-rum på ca. 2,5x2,5 m, med PC på den ene væg og WHFB på den anden ...

Black metal stemning lader mid til gengæld fuldstændig kold. Jeg chiller bedre til lidt 60'er, 70'er eller 80'er pop/rock. Der er måske en sammenhæng til mit valg af hær  ;D

Lige nu har jeg bare flyttekasser og ditto kaos, men jeg arbejder på min egen lille (af)krog på øverste etage ... Måske det kan blive afbilledet en gang  :)

Lækre malerier i øvrigt.
We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.

Jeg søger efter HE dukker og bitz
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=43358.

kmnbrush

Normalt mener jeg at dyr, har større eksistensberettigelse end nogle mennesker, men din kones kat er da efterhånden en rigtig god kandidat til en tur igennem en makulator.  >:(
Skaderne ser dog overkommelige ud, og et par bidemærke i øksen er heldigt sluppet.

Fed Nerd-Cave  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Rockstar

Battledamage du.. Se det som battledamage..

Frederik

Skjoldet har været i acetonebad, uha-uha, vel en 10-12 gange. Pinligt, ufokuseret og spild af tid.
Nå, men er ved at nå frem til et resultat, jeg er tilfreds med. Området omkring øjnene er lige knap nok færdigt (ej heller selve "øjnene")
Jeg forestiller mig, det er et magisk skjold, der er levende. Derfor de røde øjne.
Altså ikke i virkeligheden.
Det er jo ikke sådan at skjoldet taler til mig.
Ikke så højt i hvert fald.
Familien kan ikke høre skjoldet.
Og det kan jeg absolut, overhovedet, bestemt heller ikke.
Ikke mere.

Rockstar

Få lige hovedet væk fra acetonen ;)

Super sødt arbejde du laver, jeg er imponeret over det lidt støvede look du tilsyneladende er i stand til at få frem overalt?

kmnbrush

Det ser lovende ud, dog finder jeg skjoldet er en smule for "rent"(kan skyldes valget af dækfarve), og jeg synes der er for jævn afstand, og for éns størrelse mellem  der "afskallede" områder.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

@Kmnbrush... Jeg tror du har ret :)
Dejligt med kritik. Jeg prøver sådan her.

Øjnene driller mig stadig. Måske skal de slet ikke være røde. Det kan være det giver sig selv, efterhånden som figuren bliver malet videre.

Paaschburg

Jamen det ser jo godt ud.

Quote from: kmnbrush on 28 November, 2010, 12:41:57
[...] og jeg synes der er for jævn afstand, og for éns størrelse mellem  der "afskallede" områder.
Det kan du komme til livs ved at påføre latexen med en grov svamp, på samme måde som man bruger en fin svamp til malet battledmg.

Hvis skjoldet skal være magisk, hvorfor så ikke lave "glowing eyes"? så bliver det mere defineret.

og thumbs up for dine proces billeder. Det er lækkert at du gider tage dig tid til, at vise hvordan du laver kunst. Tror det er en stor hjælp for mange herinde.
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Rockstar

Quote from: Paaschburg on 30 November, 2010, 13:59:32
Tror det er en stor hjælp for mange herinde.

Helt sikkert, det du laver er beast og til inspiration for mig (kan ikke tale for de andre, men jeg tror mange deler min mening).

kmnbrush

Det ser godt ud nu; det hjalp helt sikkert at opbyde regelmæssigheden.  :)
Mht. øjnene, så synes jeg ideen med lidt glød, kunne virke godt.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Takoda

Helt enig. Hvis det er magisk du går efter, så skal de nærmest skrige af glød for at få det til at fremstå livligt og ikke bare fladt.
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Frederik

Først og fremmest: Tak for al feedback, kritik og idéer :)

Jeg lavede en gedigen brøler med Grimgors skulderpanser... Jeg ville køre farvetemaet fra skjoldet videre på hans rustning, men glemte lak inden jeg duppede Liqiud Masking på... (Med en grov svamp. Tak for det fuldstændigt indlysende, men oversete, tip fra Paaschburg :) ) Det resulterer i, at man skraber al maling af, selv med en blød, våd tandstikker :( Og hvem gider beundre primer, når det nu var rust der var i tankerne...?

Det' en OMMER!!!

Uden at få tårer i øjnene, må jeg indrømme, jeg bliver en anelse smigret, når nogen bruger ord som "inspiration" og "kunst". Og nogle gider bliver ved med at følge bloggen, kritisere, rise og rose. Jeg bliver fandeme glad. Og tilfreds. Tusind tak.
Det var præcis derfor jeg startede med at skrive herinde.
Ikke for at lave noget jeg forventede ros for, men for at blive kritiseret og ikke mindst inspireret!!!

Og så var der lige det dér med WIP-billeder.

Resten af Grimgor bliver lavet med billeder. Step-by-step. Og forhåbentlig med samme kritik og inspiration fra dem der har lyst til at læse videre og kommentere.

Jeg startede med det berømte acetone-bad. Uden at inhalere ;)

Derefter priming. Jeg bruger GW's Chaos Black inderst, og derefter et tyndt pust med GW's Skullwhite. Fra "oven" Et blidt pust eller tre, hvor man regner med at lyset rammer.

Jeg synes det fremhæver detaljerne, og giver en idé om hvordan man bør lægge sine highlights og skygger.

Jeg starter denne gang med skulderpanseret. Først en basefarve med en blanding af VGC Charred Brown og VGC Parasite Brown. Let blandet, aner ikke hvilket forhold. Godt fortyndet, 2-3 lag.

Så duppes der. Fortyndet VGC Parasite Brown, VGC Chocolate Brown og GW Beastial Brown. Jeg har både brugt pensel og svamp. En anelse pastelkridt, er også benyttet.

Og endelig lak. For fanden da, lak. Mat lak. Bare et tyndt lag, ingen voldsomheder.
Opdatering følger.

Frederik

Så skete der lidt mere...
Først lak, 2 tynde lag.
Så lidt liquid masking duppet på med pensel og svamp.

Så 3 tynde lag PP 'Jack Bone.

En vask eller 3 med VMC Chocolate Brown, og mens vasken stadig er våd blendes lidt 'Jack Bone ind. Det er ikke så "tight" gjort. Der skal jo nulres latex af, og vaskes videre :)

kmnbrush

Jeg taget sku hatten af for folk, der renser hele figuren og begynder forfra ved fejl. Jeg selv havde nok forsøgt at skjule el. reparere fejlen, og så fortsat.  :)

Der er jo ikke visuel så meget nyt, men jeg må indrømme jeg synes bedre og bedre om dit farvevalg (PP Jack bone)
Har du tænkt dig at lave skygge/highlights før du fjerner liquid mask, eller ?

Spændende projekt, og jeg ser frem til du skal igang med huden og metallerne.  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Quote from: kmnbrush on 04 December, 2010, 17:58:41

Har du tænkt dig at lave skygge/highlights før du fjerner liquid mask, eller ?

Øøøhh...

Og da gik det op for mig; Planlægger du ikke hvad du laver? Jo-jo. Det gør jeg da altid. Nok ikke lige i det her tilfælde.
Det fik mig egentlig til at tænke lidt.

Jeg highlighter groft, shader groft, og jeg gør det ikke særligt pænt.
Fordi, når tandstikkeren jeg bruger til at fjerne masken med, rigtigt kommer i sving, ødelægger man (jeg) temmeligt meget. Jeg bruger også lidt vand til det, og det får faktisk det hele til at flyde lidt sammen, så her bliver ikke brugt så meget tid.   
Jeg putter lidt billeder på om lidt :)