News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Frederik

Quote from: Banshee on 16 December, 2010, 12:31:32
Har du på noget tidspunkt tænkt på at stille op i en Scott Ian (gut fra Anthrax) look-alike-contest?

Yepper. Venter bare på det kombineres med noget Mr. Hairy-Butt-of-the-Year-ting ;D

Og tak for ordene...

Rockstar

Hvad så med Golden Demon?
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Quote from: Rockstar on 16 December, 2010, 15:00:38
Hvad så med Golden Demon?

Ka' det oss' kombineres med Mr. Hairy-Butt-Of-The-Year...? ;)
Aaarj... Spøg til side.

Øhh.. Det er da overvejet. Ved ikke rigtigt. Jeg tager det som en kompliment i første omgang  :D

Frederik

Bare lidt highlights af huden, samt basecoat af remmen til det ene stykke skulderpanser.

Nok en gang, tak til alle der læser med og kommenterer. Det er svært motiverende :)

Konstantin the Apostate

Det er afgjort en af de bedste orker jeg meget længe har set. punktum. Og så er den ikke engang færdig!
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Frederik

Remmen færdig. Er startet på resten af hans rustning. Basecoatet med GW Boltgun Metal blandet med sort. Ca. 3:1
Derefter vasket med Sort og VMC Chocolat Brown.

Nu bliver det frygteligt teoretisk og hjemme-professor-agtigt. Den nederste del af hans armour er fremstillet af en anden stållegering end skulderpanseret og skjoldet. Der jo er magisk. Og ER holdt op med at tale til mig.
Jeg kan ikke se for mig, at en ork vil sætte farve på sit benpanser. Det skal jo alligevel bruges til at vade gennem fjendens knækkede knogler, og et sammensurium af kropsløse tænder og tarme.
Men patineres, dét skal resten af rustningen... Rusten venter... Mu-ha-ha-ha...

Er der i øvrigt nogen der ved noget om den dér runde ting, alle Blackorcs har foran deres venstre brystvorte...? Er det et varemærke eller bare en del rustningen, der fungerer som nippleprotector-with-a-bad-ass-attitude?

Safran

Er helt vild med din maler stil, mit ork hjerte bliver helt varmt når jeg ser hvor fed din ork er ved at blive:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Frederik

Tak-tak, Safran. Men ved du heller ikke noget om niplle-protectorerererererern?

Rockstar

Det KUNNE være for at vise rang?

Takoda

Nipple-protector er nok bare en stil der følger gamle rustnings design hvor jeg tror det beskyttede skulder ledet og gav større bevægelsesfrihed, som for eksempel:

I min jagt på et godt billede fandt jeg et meget sejere billede:
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Frederik

Den gnavers rustning dér, er da urimeligt godt highlightet ;D

Det er jo nok bare en form for virksom pynt eller noget.
Takker for budene...

kmnbrush

Huden er blevet rigtig god, dog er det på billederne svært at se, hvor "lys" du har gjort huden omkring læberne/munden.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Der blev tid til lidt maleri, mellem snerydningstjansen... AAARRGH hvor jeg hader vinter >:( >:( >:(

Bisserne fik en tur, og rustningen blev touchet up.

Quote from: kmnbrush on 18 December, 2010, 14:45:01
Huden er blevet rigtig god, dog er det på billederne svært at se, hvor "lys" du har gjort huden omkring læberne/munden.
Når jeg har taget billeder i dagtimerne, kan der bruges en noget kortere lukketid end ellers. Jeg tror det er derfor billederne ser lidt forskellige ud :) De sidste billeder her ovenover, drillede egentlig også en del. Måske er det "sølvet" der gør et eller andet...?
Jeg tager nogle ordentlige billeder af ham, når han er gjort færdig, i dagslys.

Rockstar

Imponerende blød grøn farve.

Når du maler, hvilken konsistens benytter du? hvor tyndt er din maling? og hvor mange lag meler du typisk i?

Jeg tænker mest på huden.

Frederik

Quote from: Rockstar on 18 December, 2010, 20:28:09
Når du maler, hvilken konsistens benytter du? hvor tyndt er din maling? og hvor mange lag meler du typisk i?
Jeg tænker mest på huden.

Hmm... Hvor tynd er tynd... ???
Tjah, det er jo et spørgsmål om øjnene der ser. Jeg fortynder meget. Rigtigt meget. Og så bruger jeg demineraliseret vand. Jeg har en eller anden idé om, at postevand kan give kalkslør (Man må godt fnise, grine eller smide en hånende kommentar. Jeg har brede skuldre ;D) Men jeg synes bestemt jeg kunne se det engang jeg malede med brun/rød. Nogle mærkelige alt for hvidlige skjolder rundt omkring.

Hvor mange lag...? Aner det ikke. Til jeg er noget der minder om tilfreds. I ansigt på orken er der brugt rigtigt mange "lag", eller egentlig nuancer. Jeg maler tit "forlæns-baglæns", forstået på den måde at jeg gerne highlighter lidt skarpt op, for så at "dulme" det skarpe med en mørkere glaze.

Jeg er nok ikke den mest rationelle maler man kan spørge, for jeg synes det er svært at give hele huden (ansigt, arme og evt. andet) den samme tur over det hele på én gang. Jeg synes det er nemmere og sjovere, at male længe på et lille område af gangen. Og benytter man vådpalette, er det jo nemt at køre videre til et nyt område på huden, og ramme nuancen igen.
Det er med garanti ikke den hurtigste måde at male på, men det giver god mening for mig.

TrueRonin

Quote from: Rancor on 20 December, 2010, 19:48:05
Det er med garanti ikke den hurtigste måde at male på, men det giver god mening for mig.

I care not for thy ratyonale... I care for thee mynyature painting skylls! ;D

Hvis du nogensinde vil lave noget comission work for en rystehånd i Jylland siger du bare til...
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Nixon

Imponerende arbejde, kan rigtigt godt lide huden, den er virkelig tør og sprød at kigge på, og meget naturlig selvom den er grøn.

MagnusA

Nipple-protectoren er der, som der tidligere blev hentydet lidt til, et tiltag i udviklingen af rustning, der beskyttede den "bløde" underside af en krigers skulder, armhulen, hvor han "kun" var beskyttet af ringbrynje og slagkofte. Orkerne har ikke så meget at bruge den til, da deres  rustning ikke er komplet (bare macho-arme, osv.), men den beskytter garanteret stadig lidt mod grimme stik mod armhulen.

Når det så er sagt, så er det en vanvittigt nice Orc.

Frederik

Tak for alle kommentarer, inputs og så'n... :)

Øksen begynder at ligne noget. Der skal lysnes lidt her og der, så tror jeg den sidder der :)

Glowing eyes, glowing eyes, glowing eyes... Både skjold og økse byder da i dén grad ind til det.
Har prøvet lidt frem og tilbage.
Det vil ikke rigtigt virke.
Hmm... Den er der nok lige pludselig.

Frederik

En dag hvor modet ikke svigter, maler jeg glowing eyes på skjold og økse.
Ellers vil jeg kalde ham for færdig.

Glædelig Gul Jul, allesammen.
Tak fordi i læste med, og dermed inddirekte piskede mig.

Næste dukke er i tankerne... :)

b0ksah

Den ondeste ork .. længe :) ... den er så sprød .. man har lyst til at spise den ;)
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

Rockstar

God stil i hele projektet må man sige, et superflot resultat.

Flot :)

Wizz

Han er blevet rigtig fin! Ham kan du godt være stolt af :)
Venstre øje (for os) på skjoldet virker lidt kedeligt ift. det højre?

Mega cool ork. 8)
Wizz aka. Simon Juul Larsen

TombSimon

Quote from: b0ksah on 24 December, 2010, 00:33:19
Den ondeste ork .. længe :) ... den er så sprød .. man har lyst til at spise den ;)

Det var vist også, hvad hans kones kat tænkte  ;D

Nej, det er et superfot resultat! Men hvad mener du med Glowing Eyes på øksen? Der er da ikke mange øjne på den?
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

Takoda

Den er super fed! ... men den mangler en nissehue ;)
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth