News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Frederik

Quote from: Daxtor on 12 January, 2011, 18:52:08
Stor respekt herfra for resultatet med orcen og din elefantmand, det bliver rigtig godt! Kobber effekten er spot on :)

Jeg havde godt nok forestillet mig maven/huden i samme farver som hovedet, men du skal nok komme frem til et fedt resultat :) Keep'em'coming!

Tak for de rosende ord Daxtor :) (Og alle jer andre)
Hovedet er endnu ikke malet, det kan være det ser sådan ud pga. sprayen. Jeg dækker med sort, og sprayer derefter med hvid "oppefra", for at hjælpe mig med at lægge lyset. Det er virkeligt noget fint NMM-kobber du har begået... Og du gav os lidt ir :D

Frederik

Jøp-jøp...
Lidt metal blev det års til i aften...

Rockstar

En royal figur :D

Den bliver laber, det er jeg sikker på, og der er ikke noget galt med 'den traditionelle' metal metode :)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

kmnbrush

Godt at se at du har taget Kelzaral op igen.  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Konstantin the Apostate

Dét er flot malede horn, gåt dam! ( for nu at bruge et rancor udtryk)!
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Frederik

Mmmjaahh... Med fare for der går inflation i kobbermaleriet på mine Rackham figurer, vover jeg nu alligevel pelsen. Jeg tror det kommer til at passe godt ind med hornene, når der kommer kulør/kontrast fra huden.

Først er der malet tynde lag med VMC Copper, med lidt sort i. Det er vildt som kobberfarven fra Vallejo, nærmest er selvlysende.

Masser af tynde vaske med sort og VMC Smoke.

Vaskeri med GW Rotting Flesh og GW Jade Green.

Og endelig er der touchet up med kobberfarven fra første omgang, omkring nitter og de øverste dele.

Frederik

Quote from: kmnbrush on 15 January, 2011, 13:19:36
Godt at se at du har taget Kelzaral op igen.  :)

Jaaarmen for fanden da... Det er helligbrøde, at lade så lækker en dukke ligge :)

Rogue Trader

Quote from: Rancor on 17 December, 2010, 23:37:53
Remmen færdig. Er startet på resten af hans rustning. Basecoatet med GW Boltgun Metal blandet med sort. Ca. 3:1
Derefter vasket med Sort og VMC Chocolat Brown.

Nu bliver det frygteligt teoretisk og hjemme-professor-agtigt. Den nederste del af hans armour er fremstillet af en anden stållegering end skulderpanseret og skjoldet. Der jo er magisk. Og ER holdt op med at tale til mig.
Jeg kan ikke se for mig, at en ork vil sætte farve på sit benpanser. Det skal jo alligevel bruges til at vade gennem fjendens knækkede knogler, og et sammensurium af kropsløse tænder og tarme.
Men patineres, dét skal resten af rustningen... Rusten venter... Mu-ha-ha-ha...

Er der i øvrigt nogen der ved noget om den dér runde ting, alle Blackorcs har foran deres venstre brystvorte...? Er det et varemærke eller bare en del rustningen, der fungerer som nippleprotector-with-a-bad-ass-attitude?

Først thumbs up for modellen, damn han er blevet fed.
Nu kommer der så et lille drille spørgsmål, når du nu går så meget op i patinering, rust og battledamage, så undrer det mig en del, at en læderrem der sidder i armhulen på en krigsliderlig Ork er fin og ren uden den mindste patinering og hvide salt aflejringer fra sved ;)
Klaus Bak

Frederik

Quote from: Rogue Trader on 18 January, 2011, 09:57:19
Nu kommer der så et lille drille spørgsmål, når du nu går så meget op i patinering, rust og battledamage, så undrer det mig en del, at en læderrem der sidder i armhulen på en krigsliderlig Ork er fin og ren uden den mindste patinering og hvide salt aflejringer fra sved ;)

Øøøhh... Jeg kan sgu bare ikke finde på noget der minder om et nogenlunde kvikt svar på den, så...

Men tak for de pæne ord! :)

Frederik

Der er pladret lidt videre, mellem brokkeindlægget vedr. støbekvalitet, postet i maledebatten.

Jeg modtog min pakke med skeletter fra Maelstrom Games, og endte egentlig med at sidde og hænge med klarinetten :( Ikke Maelstroms skyld på nogen måde. De var nogenlunde lige så lang tid om at levere som de plejer, men OK - de har gode priser.

Jeg har lagt basefarve og dybe skygger på kjolen. Derefter er der touchet up med grundfarven igen.  Der er brugt sort, VGC Woodgrain og VGC Saddle Brown.
Jeg har købt en ny kulør, VGC Rose Brown. Den skal bruges til Highlights.
Måske noget weathering/støv nederst?
Noget utraditionelt for mit vedkommende, har jeg været rundt om hele kjolen på én gang i samme step :) ...vedholdenhed...

Frederik

... og highlights, blends og glazes.

Jeg tror jeg prøver et alge/mos look som weathering, når den tid kommer. Jeg tror støv kommer til at se mærkeligt ud.
Endelig venter der skarpere highlights omkring "arrene" i kjolen, når trådene skal males :)

Pino

Det ser pisse godt ud. Dine highlights er så dejlig smooth!... Ikke for at virke for krævende... men kan du måske overkomme flere WIP billeder? Kunne være super fedt, så kan du jo også hjælpe os "Begyndere"...  ::) (Ikke noget man normalt gider... hehe).

Gentager lige mig selv: "Det ser pisse godt ud!"

Frederik

Quote from: Pino on 22 January, 2011, 00:03:06
... Ikke for at virke for krævende... men kan du måske overkomme flere WIP billeder? ) (Ikke noget man normalt gider... hehe).

Jeg skal se om ikke jeg kan lave nogle flere step-by-step billeder :)
Jeg gider godt :) Er der noget specielt du tænker på, eller bare hele balladen...?

Sommetider kan det bare godt være lidt svært at vide hvornår man skal lægge penslen fra sig, hvis man er inde i en go' byge...

Takker for de pæne ord.

Rockstar

Chimera

Applaus applaus

Det ser f...... godt Rancor. Specielt Kelzaral er sej....so far!!! ;) En (endnu én) blandt mange Confrontation figs som holder 100%. Men ak - om Rackham er der kun ét at sige; Fransk, Fedt og Fallit :'(
»Selvopholdelsesdriften er sandsynlighedens sidste lov«......

Frederik

Jeg prøver med step-by-step billeder :)

Skægget... Skal vel egentlig passe lidt sammen med hornene og neglene når det bliver deres tur.

Først en grundfarve, der er brugt GW Dheneb Stone og GW Tausept Ochre. Derefter vask, særligt ved de dybere områder. Jeg har tilsat lidt mørkebrun. Kan ikke læse hvad der står på etiketten mere.

Så lysnes lokkerne nedefter. Jeg går tilbage til første mix, og tilsætter gradvist mere Dheneb Stone og PP 'Jack Bone

Jeg vasker lidt med GW Ogryn Flesh og VMC Smoke. Ogryn Flesh for at få lidt rødlig nuance ind.
Endelig touches op med PP 'Jack Bone med mere og mere hvid tilsat.

Beelzebub

Du er så god at det gør helt ondt at se på!  :o
Corruption is our armor. Infection is our weapon. Immortality is our reward.

Se, jeg har lavet en Ogreblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=81158.msg1080219#msg1080219

Traxo

Nåh, nu føler jeg et behov for at melde mig på banen, efter at have luret i denne blog i lang tid..

Jeg er dybt benovet over dine evner med en pensel og din generelle figur/farve forståelse.. Det er en fryd for øjet at se på, og de mange WIP billeder gør det dejligt overskueligt for os almindelige dødelige..

Lige et hurtig spørgsmål: Maler du kun showcase og for fornøjelsens skyld, eller spiller du også og maler hære?

- Jon
Følg med i min og kærestens forskellige projekter:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0

Frederik

Først og fremmest, tak for alle de pæne ord :)
Det er jo en sand fryd, når det man synes er sjovt og godt tidsfordriv, kommenteres så pænt af folk. Det holder da så sandelig gejsten oppe!

@ Traxo/Jon: Jeg spiller ikke tabletop spil. Nok godt det samme, da jeg helt sikkert ikke ville være i stand til at mønstre en hær i dette liv. Jeg maler meget langsomt. Meget, meget langsomt.

Jeg maler for min egen skyld, - showcase eller hvad man kalder det :)
Det er en dejlig hobby, der i mit (og sikkert mange andres) tilfælde sætter livet lidt på pause.
Chefen, konen, børn og alle andre kan være nok så meget på nakken af èn, hvis sortmetallet buldrer i ørerne, og man holder lige netop dèn dèr dukke mellem nallerne, man præcis kan forestille sig hvordan skal males.

Det er fandeme terapi der dutter ;)

Jamand

Quote from: Rancor on 26 January, 2011, 20:31:50
...hvis sortmetallet buldrer i ørerne, og man holder lige netop dèn dèr dukke mellem nallerne, man præcis kan forestille sig hvordan skal males.

Det er fandeme terapi der dutter ;)

Ja det er utroligt hvor meget lyden af en langhåret svensker der straffer sin drøbel kan afstresse :)

Hvad hører du?

Frederik

Quote from: Jamand on 26 January, 2011, 20:38:49

Ja det er utroligt hvor meget lyden af en langhåret svensker der straffer sin drøbel kan afstresse :)

Eller en nordmand :)

Dimmu Borgir ligger absolut på en udelt førsteplads i samlingen.
Jeg havde fornøjelsen af dem i Vega i efteråret. For dén da... Jeg tror selveste Satan var imponeret den aften.

Jones

Sort metal...tjek Alcest!
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Rockstar

Lige ud af ærmet er der også; Frosthardr, Crimson moonlight eller Drottnar...

Beklager hi-jacket..

On topic: Jeg vil gerne giftes med dine maleevner..

MagnusA

havshoj

http://mapofmetal.com/#/home

så er der metal nok!! (okey, måske ikke nok, men meget)