News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Ris og ros

Started by VonPanne, 31 January, 2011, 10:10:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

okkel

Quote from: Omalley69 on 31 January, 2011, 21:34:23
Nej Asgers hold skal bare ikke have gode magic items, problem solved. (ja nu tuder ejg igen  8) )

Synes du?  :P
Nej jeg advarede allerede på forhånd da folk foreslog at vi skulle uddele items om at vi er meget rustne og nemt kunne lave fejl. Det item var ikke den eneste. MEN man skal nu alligevel ikke møde op til Lethian med forventninger om at alt er 100% fair og balanceret for det er det ikke. I stedet bør man se det som en udfordring at få mest muligt ud af de forhold man nu har (lidt ligesom i en rigtig krig).

Når det så er sagt så er det måske en mulighed før næste Lethian at nomminere items fra de andres hære i kategorierne: "Det item ser man bare aldrig" og "Det item orker vi ikke at se på".  Vær opmærksom på at alle hold helt bevist fik både gode og mindre gode items så det ville ikke gøre at alle skulle være fra fjollekategorien - det skal bare lette vores arbejde med at finde de rette lidt og mindske mængden af fejl.

Morsing

Quote from: okkel on 03 February, 2011, 23:44:23
Ja flagelanterne havde jeg slet ikke overvejet var blevet boostet så meget af 8. udgave. Når det så er sagt satte jeg mig naturligvis og regnede på dem da de dukkede op i hærene på holdboardsne og de første 4 hære jeg regnede på kunne nogenlunde nemt tæve dem:
Skaven: 300 point stormwermins river nemt 300 point flagelanter rundt.
Empire: 300 point helebarder nakker dem også.
Orker: 300 point ork boyz nakker dem også nemt (at alle 4 orkspillere så valgte at stille med en goblin hær tager jeg ikke ansvar for).
High elves: Her er man nok nød til at gå op i specialafdelingen men 300 point swordmaster ænser dem knap nok. (ja så har man desværre også brugt de fleste af ens specialpoint).

Man skal passe meget på med match-Hammer :)

Det er for nemt at stille det op som du gør det med 2 tropper overfor hinanden..

de er Itp, have potentielt re-roll to hit og wound.. - de er vold onde :)

Og siden jeg nu var high elf spiller vil jeg da lige sige at vores spearmen ville rive dem for groft rundt ;)

okkel

Quote from: Morsing on 04 February, 2011, 00:26:45
Ja flagelanterne havde jeg slet ikke overvejet var blevet boostet så meget af 8. udgave. Når det så er sagt satte jeg mig naturligvis og regnede på dem da de dukkede op i hærene på holdboardsne og de første 4 hære jeg regnede på kunne nogenlunde nemt tæve dem:
Orker: 300 point ork boyz nakker dem også nemt (at alle 4 orkspillere så valgte at stille med en goblin hær tager jeg ikke ansvar for).
High elves: Her er man nok nød til at gå op i specialafdelingen men 300 point swordmaster ænser dem knap nok. (ja så har man desværre også brugt de fleste af ens specialpoint).

Man skal passe meget på med match-Hammer :)

Det er for nemt at stille det op som du gør det med 2 tropper overfor hinanden..

de er Itp, have potentielt re-roll to hit og wound.. - de er vold onde :)

Og siden jeg nu var high elf spiller vil jeg da lige sige at vores spearmen ville rive dem for groft rundt ;)

Spydmændende ville vinde ja men i modsætning til de andre ville der ikke stå en særlig stærk enhed tilbage bagefter. Og jeg er helt enig i at match-hammer ikke siger det hele men det er nu engang den eneste realistiske måde at få et overblik over om de er ustoppelige eller ej.
Der er naturligvis mange andre dele af historien: De kan skydes væk, de kan charges i flanken, de kan få deres tur et angreb absorberet af en steadfast enhed og derefter charges af noget hårdere, de kan ignoreres mens man slagter resten af hæren og botler dem,...
Men til gengæld er de unbreakable og kan tæve mange andre ting. Især enhedder, der er billigere end dem selv. Den del er dog nærmest umuligt at sige noget entydigt om da det i høj grad afhænger af de to generalers evner, resten af empire hæren osv.

Kreon

Quote from: Asger on 01 February, 2011, 12:26:08
- Restriktionerne synes jeg faktisk ikke I skal gøre meget ved. Flagellanter var et klart hul når nu squigherds skulle begrænses, ned på 20 mand og så er de stadig gode. Derudover tror jeg faktisk at i stort set kan genbruge resten til en evt. næste Lethian.

Dermed ikke sagt at de ikke er gode: Det er nok ikke helt så nemt for ogre eller toomb kings og det tager da nogle ture at hakke sig igennem men når de nu samtidig er ret nemme at skyde så valgte jeg ikke at gå ind og restriktere dem efter folk havde tilmeldt sig. De vil dog nok være begrænset lidt mere næste gang.

Har du husket at tage højde for reroll to hit og to wound? Den første har de altid, og den anden på 2+ på en d3. Det ændrer efter mine beregninger billedet, så det kun er swordmasters, der kan tæve dem. Halberdiers taber første runde med ~10 og stormvermin med 3, hvor de dog nok tager dem i tur 2. De fleste hære vil dog fortsat relativt let kunne skyde dem ned i en mere håndterbar størrelse (så kan jeg lære ikke at spille beastmen  :P ). En smule mindre enheder tror jeg vil løse det fint.

Kreon

Asger

Hej okkel.

300pts squig herds havde også fint kunne klare det, men de skulle begrænses til 150pts ;)

Det du glemmer i match hammer delen er at alle dine forslag fortsætter at de enheder du nævner står i horde formation, én af forslagene er fra Empire bogen... OG Empire er den hær der i 1200pts slag har nemmest ved at gøre noget mod fjendtlige horder med mortar/helstorm.

Jeg er kommet med min opfattelse så kan I jo bruge den eller lade være :) Læg dog mærke til at jeg siger det nok er det eneste der behøves ændret.

Asger

okkel

Ja rerolls er med. Og du har helt ret i at nogle af dem taber første runde men ikke mere end at de stadig er steadfast.
Dermed ikke sagt at jeg ikke kan have regnet forkert. Jeg bruger ofte den slags beregninger som en effektiv måde at falde i søvn på men det giver jo også en vis risiko for regnefejl.

Olsen

Deler Asger syn på det.

Synes også de (flag.) skulle rammes i samme stil, som squig herds blev. Især når man ser på resten af empire hærens muligheder med hell storm/mortar mm., som snildt fjerner en blok enhed og dermed gør det ganske svært at håndtere flagelanters.
Squig herds er rigtig gode til 300 point, så helt fint de røg ned på max 150 point, i denne størrelse slag, men i forhold til flagelanters lider de af animosity, springer i luften og har ikke rerolls to hit/wound. Derudover står der ikke en mortar/hell storm i baggrunden eller en stor enhed halbrediers med warrior priest. Så hvis de skal begrænses, så bør flagelanter også.

okkel

Quote from: Asger on 04 February, 2011, 08:42:31
300pts squig herds havde også fint kunne klare det, men de skulle begrænses til 150pts ;)

Det du glemmer i match hammer delen er at alle dine forslag fortsætter at de enheder du nævner står i horde formation, én af forslagene er fra Empire bogen... OG Empire er den hær der i 1200pts slag har nemmest ved at gøre noget mod fjendtlige horder med mortar/helstorm.

Jeg er kommet med min opfattelse så kan I jo bruge den eller lade være :) Læg dog mærke til at jeg siger det nok er det eneste der behøves ændret.

Jammen jeg har allerede skrevet at jeg er enig i at de burde være begrænset. (Især eftersom man jo med en præst kunne medbringe to enhedder hvis man ville). Forskellen på dem og squigs er at vi ikke var opmærksomme på dem på forhånd og derfor ikke havde gjort det før folk meldte sig til med hære. Derfor og på baggrund af beregningerne valgte vi ikke at begrænse dem efterfølgende.
For en god ordens skyld: Jeg har vist ikke gjort det så klart men jeg er ikke interesseret i at fritage os fra skyld men derimod:
1: Hvor voldsomme er de?
2: (og deraf:) Burde vi have ændret restriktionerne efter folk havde tilmeldt sig (det har vi gjort før og gør det sikkert igen men jeg foretrækker at holde det til et minimum)

ps jo jeg havde tænkt på det med empire templates men ligesom med de andre ting jeg skriver er de svære at sætte på formel. Flagelanterne de næst nemmeste at skyde ned pr point af ovenstående men ja empire er bedre til at skyde end de andre hære på listen, selvom vi begrænsede dem.

Asger

Nej jeg synes ikke det var en katastrofe i behøvede at ændre under spillet. Så havde jeg sagt det. Jeg synes I skal kigge på det til en evt. næste gang :)

Asger

Lasse

Tilbage til Lethian reglerne :)

Jeg synes det er fint, at det tager tid at opruste. Det er ikke syndt for nogen, hvis de skal vente 1½ time på at komme med i kampagnen igen. Det kan de takke deres terninger eller holdleder for. Det var taktisk lidt fustrerende for hold brun, at vi (ud over ikke at kunne vinde  ::)) blev "offer" for først en rød invasion ud af ingenting, og dernæst en lilla eksplosion i et len, hvor jeg jagtede 1 "såret" hær. Men skidt med det, det var stadig sjovt :)

Til næste Lethian kunne man overveje, at gøre noget for at undgå situationen med teleporterende hære. Jeg tænker noget med et neutralt skov/bjerg len, hvor nye hære kan komme ind fra. Eventuelt kan man slås mod andre hære om retten til at komme ind igen. Det kunne også være, at udslettede hære kom sejlende ind igen via 1 af 4 mulige søruter. Det ville så ikke være det fedeste len at eje, men hvis man har 1½ times varsel om angrebet vil det hjælpe lidt.

Man behøver ikke de helt vanvittige scenarier osv. Men man kunne godt tilføje special terrain på nogle af lenene (så kan man også spille efter det). Eksempelvis: Len 1: Temple of Khain, +100 special osv....  Len 2: "By" (mange bygninger ;))..

Det kræver kendskab til det terrain der fysisk var til rådighed, men det kunne man overlade til holdene. Eksempelvis: Hold brun ejer len 1 og 2 til start, så de skal sørge for at tage et temple of khain og en "by" med.
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Ablabab

Nu er jeg ikke så grundigt inde i systemet - men jeg tænkte:

Hvert hold har en "højborg" - et len de ikke kan miste, førend de har mistet alle andre (det være sig på grund af fanatisk loyal lokalbefolkning eller andet), og her starter alle "genskabte" hære.

Brug det hvis I kan.

Og hvis I mangler en ekstra gøgler på holdet til at stå for "Nu må du sende én enhed samt en karakter ind i den her mørke hule for at lede efter skatte"-indslag, så er jeg da sikker på at I kan overtale nogen til at stille op til det. Det kræver jo ikke skide meget :)
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Morsing

Omkring Teleporterede hære:

Jeg tænker at en tidsstraf ville være helt på sin pladss..

problemet er at istedet for en march tilbage, så er du der så snart du siger til dommerne at du er udslettet.. hvis man nu blev sat udenfor tid og rum i 15 - 20 min evt.. så ville det måske ikke være så attraktivt alligevel bare at blive udslettet..

altså:

Udslettet kl. 15
Genopstår i venligt Len kl. 15.20
Opruster fra 15.20 af

VonPanne

Hov, jeg har glemt at få kommenteret på de sidste ting her - men først og fremmest vil jeg da lige sige tak for alle jeres forslag. Vi vil helt sikkert tage dem med i overvejelserne om hvad der skal ændres næste gang. Specielt det med teleporterende hære skal vi have kigget på, synes jeg.

Quote from: Lasse on 04 February, 2011, 09:51:48
Eksempelvis: Hold brun ejer len 1 og 2 til start, så de skal sørge for at tage et temple of khain og en "by" med.

Tror du at det er realistisk at få deltagerne til at tage terræn med? Det er en sjov tanke, men jeg tror ærligt talt ikke at den duer i praksis.

Quote from: Ablabab on 04 February, 2011, 13:40:06
Hvert hold har en "højborg" - et len de ikke kan miste, førend de har mistet alle andre (det være sig på grund af fanatisk loyal lokalbefolkning eller andet), og her starter alle "genskabte" hære.

Tanken er fin, men jeg tror ikke at den vil løse problemerne i praksis. Normalt når hære dør eller skal flygte, skal de tilbage til et af deres egne len hvor der ikke er kamp. Det betyder at et hold der er presset, vil få færre og færre len de kan sende hære tilbage til, og til sidst, slet ingen. Det vil så i dette tilfælde betyde "højborgen" som bliver sidste len, og det ændrer ikke situationen ud over at man ved hvilket len det altid vil være.

Det vil også kunne udnyttes taktisk ved at sørge for at "højborgen" står i vejen uden forsvarende hære på, så invaderende hære ikke kan overtage lenet og er tvunget til at gå uden om. Det er ikke ønskværdigt. De begrænser også muligheden for relokere sit land, ved at efterlade len tomme og invadere i en anden retning. Det sker meget sjældent, men muligheden bør være der.
(det er ikke for at sable dit forslag ned - det er kun for at forklare sammenhængen :))

QuoteOg hvis I mangler en ekstra gøgler på holdet til at stå for "Nu må du sende én enhed samt en karakter ind i den her mørke hule for at lede efter skatte"-indslag, så er jeg da sikker på at I kan overtale nogen til at stille op til det. Det kræver jo ikke skide meget

Her bliver jeg også i tvivl om hvorvidt det er noget folk gider at stille op til? Det kræver ikke meget nej, og måske kommer man også til at spille, fordi man så kan stille op med de udfordringerne spillerne skal møde. Men mon ikke at en sådan person hellere vil deltage i spillet, hvis der alligevel skal sættes en weekend af til det?

Lasse

Quote from: VonPanne on 11 February, 2011, 23:07:18
Quote from: Lasse on 04 February, 2011, 09:51:48
Eksempelvis: Hold brun ejer len 1 og 2 til start, så de skal sørge for at tage et temple of khain og en "by" med.

Tror du at det er realistisk at få deltagerne til at tage terræn med? Det er en sjov tanke, men jeg tror ærligt talt ikke at den duer i praksis.
[/quote]

Ja, sq. Ellers havde jeg ikke foreslået det :)

Omalley69

Kunne det ikek være sjovt hvis hver spiller fik sin egen lille karakter? Aka man skrev ngoet fluff til sin hær og leder, og så fandt arrengørene på små special char egenskaber til de karatere?

Så kunne man fx se kong Skrammelborg på hest osv? Det skulle så være relativt fesne karakter. Det kunen bare være sjovt at få sin egen lille special char lavet på baggrund af et par linjer man selv havde skrevet.   ;D

Fx en dranker dværg der fik vomit attack special rule af at drikke gammelt rådent bryg.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Lasse

Det er faktisk allerede tilfældet i nogen udstrækning, der er bare ikke så mange der skriver fluf.

Jeg fik eksempelvis en speciel "sang" som følge af mit eget påfund.

Omalley69

Det kunne bare være fedt at gøre mere ud af det IMHO. Så ville man der igenneme se flere små ubrugelige items og skills i spillene hvilket jeg savede meget.
(????)?????*(???

Butler

Ja min general havde også et speciel item der gav ham lov til sidde på en kæmpe samt en special rule, som handlede om hans eminente evne til at lyve (one use. på 5+ kunne han bilde en modstander i base contact noget ind som gjorde ham uopmærksom på kampen og sænkede hans ws til 1 (jeg kan ikke huske det helt præcist men noget i den stil)). Så det findes skam allerede. Jeg tror bare flere skal gøre noget ud af at personificere deres hære og karakterer og så skal arrangørerne nok belønne dem.

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

Omalley69

(????)?????*(???

Omalley69

Til GF tævede mine 30 flaggelanter uden prophet Skummelkrats 19 swordmasters der havde en bsb.

Han tævede 15 flaggelants, de resterende 15 fjernede alle 19 swordmasters.

Undskyld dobbel post.
(????)?????*(???

Kreon

Jeg fik også en specialregel ud fra mit fluff. Jeg måtte opruste i fjendeland - en evne det desværre ikke lykkedes mig at gøre brug af  :-[

Kreon

Omalley69

Men så er det jo abre at gøre mere ud af det. Jeg synes i hvertfald det er noget der kunne give turneringen mere værdi.

Jeg ville i hvertfald gerne være empire dogs of war næste år, og Fulle syntes også det lød sjovt, så det var da en mulighed at lave os to til gold-digger-merchenaries.
(????)?????*(???