News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Sponsor?

Started by Sune Krarup, 11 February, 2011, 09:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sune Krarup

Hey drenge jeg tænkte på om ikke det er muligt at skaffe en sponsor af en eller anden slags til holdet? Jeg kan se at de har det, eller ihverfald har haft det, på fantasy holdet.

Vi de må, så vil vi da også ha'.

Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Rune Hilbert

Det anede jeg ikke de havde (haft?)? Hvem var det?

gertinc

faraos cigarer måske .-))
Jeg skulle ikke have scoutet...

Sune Krarup

Det var Maelstroem games, men de har vist trukket sig nu, så vidt jeg kan læse på ETC forummet.

gertinc: Af en eller anden grund var det også min første tanke ;) vi kunne jo høre om det har interesse. (Patrick)

Sune Krarup

Nu har jeg rent faktisk læst hele posten og det er hele ETC, som arrangement, de har været sponsor for og ikke det danske ETC, selvom det jo næsten er det samme, da de jo er bedst  ;D

Men idéen er vel stadig værd at overveje. Eller hvad?

Rune Hilbert

Ahhh, ja, Mealstroem games var sponsor for det hele, ikke vores fantasy hold. Det var dem der gav os den der "special edition ETC"-figur vi fik,, da vi var færdige :)

Men jo, hvis vi kan overtale nogen til at lægge penge i et, mod at få noget reklameplads på vores trøjer, blive prist på forummet og hvad vi ellers kan finde på, så er det naturligvis fedt! Nogen idéer hvem?

Rune

Sune Krarup

En umiddelbar tanke var ihvertfald at høre Faraos.

Patrick har da sponsoreret os før har han ikke?

Imarco

Er der ikke nogle firmaer som har mulighed for at støtte små hobbier. Jeg mente jeg hørte noget om at danske spil gjorde det? Men så meget støtte fik vi heller ikke fra faraos sidste år.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Landbooster

Ellers skal man stifte en klub (forbund for landsholdet), som kan søge tilskud hos kommunen????

Men måske et problem, hvis kravet så er at klubben skal være åben for hvem som helst med interessen.
Måske man kan have noget i klubben bestemmelser der gør man stadig kan sætte landsholdet med hård hånd.

Alternativt kan klubben drives som forbund....man skal være medlem af forbundet/klubben for at kunne komme i betragtning til landsholdet? Det vil nok kunne give mange medlemmer.

Medlemskontingent sættes relativt lavt (F.eks. 100 kr om året), men et beløb der så kan bruges til drift af klubben/forbundet/landsholdet.
Dertil kan der så komme tilskud fra kommunen.... Hvis bare det er 5000 kr årligt bør man vel være godt på vej til at kunne sende 2 biler fyldt med 40k holdet afsted til ETC.

Blot en ide.

Excommunicate

Jeg har haft samme idé som Landbooster. Det er bare en lidt omstændig procedure... I virkeligheden vil det svare til at man prøver at få 40k på linje med fodbold og andre sportsgrene. Skak må vel også have noget lignende? Man kunne evt. tage kontakt med deres forbund/forening eller hvad de nu har, for at høre nærmere om ens muligheder.

Mvh
SImon

Sune Krarup

Det lyder meget godt, det kan da godt være vi skal prøve at se på det.

Ellers har jeg fået en sjov idé (syntes jeg selv). Jeg prøvede at komme på et dansk firma som har interesse i at promovere sig for "unge" mennesker i udlandet. Så tænkte jeg Carlsberg, eller Tuborg fonden, eller hvad det nu hedder.

Det er da lige målgruppen og de har da også tidligere støttet både sport og musik. Jeg arbejder lige nu på et brev til dem for at høre om ikke de kan sponsorere et eller andet.

Jeg syntes det kunne være skægt :)

Landbooster

Kunne også være fedt, Sune.

Tjaah det er nu ikke helt så besværligt endda. Har selv været med til at stifte en forening/klub i anden hobby sammenhæng, sidste år. Det gik nu ganske smertefrit.
Der er blot nogle regler man skal efterleve, såsom have vedtægter, årlig genralforsamling, bestyrrelse på minimum 3 personer, åbenhed overfor offentligheden mfl.
Det der så kan skabe flest omstændigheder vil være hvis man skal have medlemmer yngre end 15 år.
Her kan man skal være i følge med en forældre (som så også skal være medlem) som tager ansvarret for een.

Nogen vi måske kan sammenligne os lidt mere med er dem der seriøst spiller Counter Strike, Warcraft og andre elektroniske spil der spilles på højt plan. Ud over de har sponsorer, er det vist også lykkes dem at få tilskud fra div steder.Det må 40K, WFB mfl. folket også kunne få. Alt andet lige en efterhånden ganske udbredt hobby.

Gulbech

Snakkede men min kone som er phd og vant til at søge penge.

Hun mente det burde være muligt at søge penge flere steder fra og skulle være muligt at skaffe nogle når det gælder sådanne typer arrangementer, men vil kræve at 40k miljøet er mere struktureret.

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Sune Krarup

Udemærket!

Efter din post Landbooster kom jeg til at tænke på EP. Det er da en forening som får noget støtte, et eller sted fra. Er det ikke ???

I så fald må nogen derfra da vide noget om hvordan det kan foregå.

Quaade

EP får ingen kommunal støtte da vores ratio mellem junior og senior er i alt andet end juniorenes favør.

Man får støttepenge for hvert medlem under 25 men hvert medlem under 25 trækker ned. Der er andre faktorer og det er ikke lige sådan, men det er den mest simple forklaring.
WarCor-Danmark. Er du interesseret i at prøve eller høre mere om Infinity the Game, send mig en PM og vi finder ud af noget!

Excommunicate

@ Landbooster

En forening og et forbund er to ganske forskellige ting. Foreninger kan man lave lige så tosset man vil og det er ekstremt nemt. Faktisk er Danmark kendt for, hvor nemt det er at stifte en forening og (joke)tesen siger da og at har man 3 danskere, har man en forening ;)

Et forbund er i midlertid en helt anden sag. Jeg er ikke godt nok inde i det juridiske på dét punkt, men jeg er klar over at der forholder sig nogle regler for at lave den slags.

Mvh
Simon

PS. at søge støtte fra Carlsberg er en rigtig god idé!

Asger

Giant Fanatic er tidligere støttet af Tuborgs Grønne Fond :)

Jeg tvivler dog på at de vil give transport tilskud til et arrangement i udlandet. Måske til trøjerne, men så batter det bare ikke særlig meget per person...

Asger

Landbooster

Quote from: Quaade on 16 February, 2011, 15:15:31
EP får ingen kommunal støtte da vores ratio mellem junior og senior er i alt andet end juniorenes favør.

Man får støttepenge for hvert medlem under 25 men hvert medlem under 25 trækker ned. Der er andre faktorer og det er ikke lige sådan, men det er den mest simple forklaring.

Det er sandt, men der er stadig en pulje som andre kan søge støtte fra.

Den anden klub(modeltog) jeg har været med til at stifte, har ingen medlemmer under 15 bortset fra en der har sin søn med.
Vi har søgt kommunen om et tilskud fra pulje, hvilket gav 3000 kr, samt adgang til lokaler (f.eks. en gymnastik sal x antal søndage om året).

Så er det bare spørgsmålet hvilken kommune der vil være mest fordelagtig at have som hjem kommune. Så vidt jeg ved er der rift om midlerne i København, men vi valgte i vores tilfælde Sorø.
Det har hjulpet os godt.

Mortic

Der er faktisk en del puljer under EU man kunne søge, men de tager vist lang tid, men så var man klar til næste år.

Andet alternativ til i år var danske spil. Ellers kan man finde bøger om at søge tilskud på bibliotektet, der er jo faktisk folk der lever at at gøre det for diverse arrangementer.

Sune Krarup

Der er mange gode idéer herinde kan jeg mærke.

Vi må lige få kigget på det med forening og forbund,  hvis nogen støder ind i en som ved noget om det må i meget gerne lige give et shout out:)

Jeg er på Carlsberg tingen.