News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Restriktioner til fredag aften

Started by sean42, 24 April, 2011, 23:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mini Munchkin

Quote from: Keen on 28 April, 2011, 09:12:20
Syntes overordnet, at det ser fint ud, selvom, jeg ikke er meget for, at man kun kan lave 1 enhed af hver type core daemon.

Har selvfølgelig også et par ting, jeg gerne vil have afklaret:

- Nu har jeg jo skrevet mig op til at spille imod WoC, og derfor vil jeg hører, om det er meningen, at jeg skal spille imod 25 chosen med 3 warshrines i ryggen?

EDIT!
Havde overset, at units ikke må koste mere end 400!

- Kan det passe, at man godt må gentage rare?

- Hvorfor i alverden må man ikke have 3 ens special med? Som MiniHammer foreslår, bør man så ikke bare rammer der, hvor det er nødvendigt?

Der står at man ikke må gentage rare pt kjartan ::)

Quote from: sean42 on 24 April, 2011, 23:19:18

No identical rare choices

mvh sean

Keen

Jamen jeg er jo ved at blive blind på mine gamle dage...
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

Mini Munchkin

Quote from: Keen on 28 April, 2011, 14:27:44
Jamen jeg er jo ved at blive blind på mine gamle dage...

Alle de gok i nøden du har fået ;)

Randomiser

synes godt man kan tillade hvertfald en ekstra gentagelse i forhold til hvad man normalt ser.. det er trods alt 1000 point mere .. :)
Manny er min Sugar Daddy!

Keen

På rare syntes jeg, at det er fair nok, at man ikke må sende ens enheder afsted, men tror at mange har svært ved at sætte hære sammen, når man ikke må have flere ens specials med.

Det er vist kun inf special choices, der er farlige i 8th ed, så hvorfor ikke bare sætte grænsen på dem?

Mini Munchkin

Quote from: Keen on 28 April, 2011, 15:33:44
På rare syntes jeg, at det er fair nok, at man ikke må sende ens enheder afsted, men tror at mange har svært ved at sætte hære sammen, når man ikke må have flere ens specials med.

Det er vist kun inf special choices, der er farlige i 8th ed, så hvorfor ikke bare sætte grænsen på dem?

Nu må vi se, hvad den kære Sean skriver, jeg har smidt lidt ideer efter ham.

mvh Mads Hammer

Skummelkrat

Quote from: Keen on 28 April, 2011, 15:33:44

Jeg kan love dig for, at core choices også er farlige, når der er nok af dem. Jeg vil helst undgå at løbe ind i eksempelvis 60 halberdiers, hvis vi sætter begrænsninger på magien, for så er de næsten umulige at slippe af med. I øvrigt er det nemt at finde point til to delinger af dem, hvis man vil og kæmpestore detachments i tilgift.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

corky

Kan vi ikke bare forbyde "the big 4" .

og så sige frileg til os andre?

/Rasmus
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Keen

@skummel,

Ovenstående var selvfølgelig en hentydning til special choices. Her syntes jeg, at inf er langt farligst. Selvom noget som shades heller ikke er til at spøge med.

Kongen af Karse

jeg sys pisse godt om initiativet! det er virkelig noget jeg har ventet på!! jeg spiller mest for fornøjelsens skyld så jeg deltager desværre ikke lige i denne omgang da jeg heller ikke sys sååå godt om restriktionerne :) .. det kan godt være de er fair nok, men jeg spiller for at få lidt kaos på banen og der er de liidt for hårde mod mine små rotter, "alt" det sjove er jo valgt fra :b, jeg er på en kigger denne gang, for at lære nogle nye taktikker og så er jeg helt sikkert på næste gang!

jeg tænker dog stadig, jeg er ikke SUPER MEGET in på de forskellige racers styrker og svagheder i 8 th, men hvad er der tilbage i en skaven hær når man på 2000 point kan få 1 rare choice og små børnehave blokke på 30 rotter? hvis jeg ville have tøse størelser ville jeg vælge high elf eller lign?? .. fair nok, fredagens restriktioner ville nok være mere løse og så ville vi se vanvid.. men ? :S 35 rotter til 3500 point!?? øh? .. det er 105 clan rats og 105 slaver, samt storm vermin for resten bare for at ramme de restriktioner ? det blir bare puttet så meget i kasser at de sjove kombinationer desværre løber lidt ud ? :/ jeg ved ikke hvad i blev enige om, men håber alle der skal spille er tilfredse/nogenlunde tilfredse! :)

sean42

Hey :)
Hold it alle sammen, der kommer en make over på restriktionerne, inden weekenden er omme. OG i får lov at give den en del mere gas ;D

Mvh sean

Kongen af Karse

spændende ^^
der blir vel ikke tid for IKKE turnerings deltagere at spille dernede? :b haha .. jeg ku godt bruge et spil warhammer, bare for hyggens skyld :)
og kan man købe sig ind på maden? :O!!!

koergod

Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things, right now: Jack and shit... and Jack left town.

Alliancen står stærkt

sean42

Quote from: Kongen af Karse on 29 April, 2011, 19:00:54
spændende ^^
der blir vel ikke tid for IKKE turnerings deltagere at spille dernede? :b haha .. jeg ku godt bruge et spil warhammer, bare for hyggens skyld :)

Hmm.. Ville da meget hellere at du tog din børnehave med og gav os nogle tæsk?? ;)
Hmm.. Man kunne muligvis godt købe sig ind på maden, men det bliver ikke rigtigt billigere, da det at folk spiller warhammer jo ikke koster noget.

Angående restriktionerne kommer de op i aften, har lige haft lidt tekniske problemer, men det er heldigvis ovre nu. :)

Kongen af Karse

Quote from: sean42 on 02 May, 2011, 12:59:53
spændende ^^

Hmm.. Ville da meget hellere at du tog din børnehave med og gav os nogle tæsk?? ;)
Hmm.. Man kunne muligvis godt købe sig ind på maden, men det bliver ikke rigtigt billigere, da det at folk spiller warhammer jo ikke koster noget.

Angående restriktionerne kommer de op i aften, har lige haft lidt tekniske problemer, men det er heldigvis ovre nu. :)

pointen var jo lidt at børnehave = negativt ;) .. ergo, det kan jeg ikke :) .. 27 white lions er bedre end 30 clan rats :) selv swordmasters ville være en mega trussel i små regimenter da jeg ikke kan outnumber for alvor :)... jeg hyler lidt, men kun af skuffelse hehe .. desuden trænger jeg til at se nogle gode warhammer spillere spille et godt 100% retfærdigt spil :) så kan jeg tjekke taktikker osv :) ... og jeg er medlem, så ville jo ikke betale de 100 hvis det var, men jeg tror jeg er med på hvad du mener.. jeg finder noget selv :)

sean42

Så er restriktionerne ændret.

Lukker for ændringer næste lørdag eller søndag.

Mvh sean :)

sean42

Quote from: Kongen af Karse on 02 May, 2011, 20:57:26
Quote from: sean42 on 02 May, 2011, 12:59:53
spændende ^^

pointen var jo lidt at børnehave = negativt ;) .. ergo, det kan jeg ikke :) .. 27 white lions er bedre end 30 clan rats :) selv swordmasters ville være en mega trussel i små regimenter da jeg ikke kan outnumber for alvor :)... jeg hyler lidt, men kun af skuffelse hehe .. desuden trænger jeg til at se nogle gode warhammer spillere spille et godt 100% retfærdigt spil :) så kan jeg tjekke taktikker osv :) ... og jeg er medlem, så ville jo ikke betale de 100 hvis det var, men jeg tror jeg er med på hvad du mener.. jeg finder noget selv :)

Forstår ikke helt hvad du mener faktisk. Du må gerne spise med i hvert fald :) Det har dog ikke noget at sige om du er medlem. tænker...ring til mig engang så finder vi ud af noget :)

Mvh sean

Mini Munchkin

Hvorfor strammede man lige grebet på WOC og Empire ?

Ablabab

Det er godt nok nogle aggressive restriktioner  :o

Har i overhovedet prøvet at lave testlister? Jeg tror ikke på at I kan lave en sjov liste med halvdelen af hærene, og så kan i jo lige så godt spille 2400 point.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Randomiser

Mads, der blev sat 0-1 på empires rare og hellcannon fordi man nu kan have 2 identiske rare :) så de er jo ikke blevet strammere yderligere, og det er fint nok med kun en tank/hell cannon/rocket battery

Ved ikke med resten af chaos, men virker fint :d
Manny er min Sugar Daddy!

Mini Munchkin

Ja, hvis du løsner for andre ting og så beholder stramningerne på det andet, så er der da også strammet på chaos ;) Jeg troede ideen var en mere løs tilgang.

mvh mads

The rasmus

Drenge ost det i kan, mød op, spil hammer, drik øl, have fun... End of story.  :-*
Rasmus Budde

sean42

Quote from: Mini Munchkin on 03 May, 2011, 11:51:55
Ja, hvis du løsner for andre ting og så beholder stramningerne på det andet, så er der da også strammet på chaos ;) Jeg troede ideen var en mere løs tilgang.

mvh mads

Havde faktisk overvejet at chaos var ramt lidt hårdt. Ved bare ikke lige hvad jeg skal løsne op for? Puppet, dødsbussen, eller to cannons? Det er sådan lidt enten eller med chaos.

Quote from: Ablabab on 03 May, 2011, 09:57:21
Det er godt nok nogle aggressive restriktioner  :o

Har i overhovedet prøvet at lave testlister? Jeg tror ikke på at I kan lave en sjov liste med halvdelen af hærene, og så kan i jo lige så godt spille 2400 point.

Hmm, hvilke hære kan ikke lave en sjov liste?

Har overvejet at stramme lidt på DOC.

Mvh Sean

Mini Munchkin

Synes ikke der skal åbnes for bussen eller puppet, men synes ikke 2 hell cannons er så frygteligt med så mange points. Evt lad det tælle en pd, som ved De ?

mvh Mads Hammer

corky

Det ser godt ud Sean

Til Tomb kings ville jeg i første omgang ligge dem i samme kasse som O&G, ellers tror jeg det værste er taget med de generelle restriktioner.

/Rasmus
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!