News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

ETC kval 2012 - Århus

Started by Kaltenberg, 02 September, 2011, 08:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

Quote from: Kaltenberg on 02 September, 2011, 08:53:27
Missioner: ETC 2011 link kommer senere

Det kan vi godt regne med (+/- en smule)?

Vi har muligvis stablet et hold på benene i Viborg, men vores hære skal lige geares til det hårdere niveau, så det ville være rart at vide, hvad vi skal have skrabt sammen.

MVH

Belial

Kaltenberg

Lyder fedt Belial.

Link til ETC missionerne er her. (og ja det bliver dem.) http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=19&t=86294
Taget fra ETC hjemmeside her: (bare husk holdene "kun" består af 4 spillere.

Quote4.1 Scoring system :

A match between teams consists of 8 individual games.
At the individual level : Game points

Primary objective (8 points)
The player that wins the primary objective scores 8 points. If the primary objective is a draw both players score 4 points.

Secondary objective (4 points)
The player that wins the secondary objective scores 4 points. If the secondary objective is a draw both players score 2 points.

Victory points (8 points)
Calculate the victory point difference between the players and consult the table below:
VP dif ---- Winner -- Loser
0-300 -------- 4 --------- 4
301-600 ----- 5 ---------- 3
601-900 ----- 6 --------- 2
901-1200 --- 7 --------- 1
1201+ ------- 8 ---------- 0

To sum up, the result of an individual players consists of points awarded for primary and secondary objectives, plus or minus a bonus or malus due to Victory Points (see step 2).

At the team level : Match points
Team result consist of the sum of its players game points.

Match Points :
Team result, match points
86-160 = Win, 2 points
75-85 = Draw, 1 point
0-74 = Loss, 0 points

If two or more teams have the same number of team points (2/1/0) at the end of the tournament, game points gained from all battles will decide the champion.

4.2 Team players pairing system :
Captains will have 10 minutes before each match to decide who will play with which opponnent. They can consult with and use the help of the rest the of the team freely.

Players during match will be matched by Captains in that way :
"Secret challenge" - At the start of the pairing captains chose secretly one player - a champion. Champion can be different from round to round. Both names of champions are written down at the start of the pairing on a separate piece of paper and revealed and the end of it. Champions play on the last available table.

After that:
1. Both captains roll a dice.
2. Captain A who rolled lowest puts forward player A.
3. Captain B puts a player to fight player A.
4. Captain A choses a table for that game.
5. Captain B who rolled highest puts forward player B.
6. Captain A puts a player to fight player B.
7. Captain B choses a table for that game.
8. Captain A .....

4.3 Missions :
In all missions, special rules that will be used are : Reserves, Outflank,Deepstrike. Nightfigthing will be used when Dawn of War deployment is on. Tabling player gets 20 BPs, tabled player gets 0 BPs.

Mission 1
Deployment: Spearhead. See page 93 in the rulebook.
Primary objective: Annihilation. See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Capture & control. See page 91 in the rulebook.

Mission 2
Deployment: Dawn of War. See page 93 in the rulebook.
Primary objective: Capture & control. See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Seize Ground (4 counters). See page 91 in the rulebook.
Positioning the objectives: Each player will each place 2 objectives, of which only two will count for 'Capture & Control' while all will count for 'Seize Ground'. Dice-off determines who places a single counter that will count for 'Seize Ground' first. After both players have placed their counter (at least 12" apart and from board edges, gents), proceed to dice-off who will deploy first and normally start the game. The player that wins this dice-off places his 'Capture & Control" counter anywhere within 6" of his long board edge and deploys his army, after which the other player does the same. Both 'Capture & Control' counters also count for the 'Seize Ground' objective.

Mission 3
Deployment: Pitched battle. See page 92 in the rulebook.
Primary objective: Seize Ground (5 counters). See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Annihilation. See page 91 in the rulebook.

Mission 4
Deployment: Dawn of War. See page 93 in the rulebook.
Primary objective: Annihilation. See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Seize Ground (3 fixed counters). See page 91 in the rulebook.
Positioning the objectives : one objective is in the center of the table. The other 2 objectives are 24" from player's table edge and 6" of lateral table edges.

Mission 5
Deployment: Pitched battle. See page 92 in the rulebook.
Primary objective: Capture & control. See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Annihilation. See page 91 in the rulebook.

Mission 6
Deployment: Spearhead. See page 93 in the rulebook.
Primary objective: Seize Ground (3 fixed counters). See page 91 in the rulebook.
Secondary objective: Capture & control. See page 91 in the rulebook.
Positioning the objectives : one objective is in the center of the table. The other 2 objectives are in the center of both unoccupied table quarters.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Tun

Bruger man champions når hvert hold kun er 4 spillere?

Skanque

Quote from: Kaltenberg on 14 September, 2011, 14:07:20
Det lyder ærgeligt Skanque.
Vis dem lige abildskous priser. Med dem er det ikke så dyrt at komme til århus.
http://abildskou.dk/

Og bare sig til hvis du selv gerne vil med. Mon ikke det kan lade sig gøre at finde et hold som mangler en mand?
Det tror jeg sagtens!

Ved ikke hvad deres smerte grænse er ang pris, da jeg selv har bil og derfor kunne vi splitte prisen i 4, så ville det også være overkommeligt.

Det er ikke så meget bare for at få spillet at jeg ville med, ønskede at spille sammen med mine holdkammerater/venner. Med ESC, ETC(mercenary) og  PAAS, har jeg fået nok solo spil i år.. mangler dog lige en End times og GF  ::) hehe

Mvh. Skanque

Ps. Tak for rådet og tilbuddet (:
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Omalley69

Det er Ras og Benji der siger fra når det er Århus, så ved ikke hvorfor, men tror det er afstanden fra kbh aka tid+penge. De er semi sikre på at de ville være friske hvis det var i odense.

Uden dem kan vi godt glemme at lege med toppen, så jeg hopper nok bare på den andetsteds tilbudte plads.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

ButterBoy

Thomas naturligvis kan i ikke lege med i toppen uanset hvilket hold i kommer med

(mon ikke det er nok til at få jer med)

EFA

I kommer alle til at spille om andenpladsen når teamet sydfra ruller sig ud :-*

ButterBoy

Godt at se du stadig har humor emil

Belial

Nu har det aldrig rigtig interesseret mig før, så hvordan ses der på maling til ETC?

Sammensatte hære, baser etc?

Ja og vel også til kvalifikationsturneringen.

MVH

Belial

ButterBoy

Nu vil jeg ikke svare på Stephan og kaltenbergs vegne. Men til selve ETC hedder det fuldt malet, det er dog tilladt at blande hære selvom de fleste ikke gør det. Vl også samtidigt sige at de 10-15 pæneste hære jeg nogensinde har set har jeg set til ETC.

Belial

Tak for svaret og tak til Kaltenberg for link.

MVH

Belial

Omalley69

@butterfinger, sig det videre til Ras og Benji det er dem der brokker sig.

This bitch is bringing it!

PS vi spillede med modeller der knap havde 3 farver sidste år. Vi sked færiske flag hen over nogle figurer bare fordi vi ikke gad male dem.
I 2009 var der en IG hær der var coatet hvid og så coated sortte zebra striber hen over, men i år gjorde de vidst meget ud af at maling var vigtig. Dog måtte vi på Merc holdet spille med grå modeller uden straf.
TEAM EURO MERCS! RAPE RAPE RAPE!
(????)?????*(???

Belial

Sådan af ren nysgerrighed. Hvordan ser man på ældre Rhinos (og varianter deraf)/Land Raiders?

A) Helt ok
B) Hævede øjenbryn men tilladt
C) Forbudt

MVH

Belial

ButterBoy

Det hedder sig at du ikke må bruge modeller der giver dig en spilmæssig fordel i forhold til standarden. Så umiddelbart er det no go. Vil dog sige at så længe du er large omkring det og ikke siger du er ude af LoS/får cover hvor en normal ikke vil få det går det nok. Men igen er det nok mest op til din modstander

Belial

Nå men det er ikke noget problem. Las/Plas Razorback'en findes kun i den gamle version ,så jeg holder "standarden". :)

MVH

Belial

Patrick Glikmann

Du må gerne have modeller med der ikke er i samme størrelse som den officielle figur men din modstander kan altid kræve at en version af den rigtige figur stilles på bordet hvis man skal måle afstande, LOS osv. Sådan blev det spillet til de sidste 2 ETCer jeg var med til.

Mvh Paddy
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Belial

Det lyder også helt rimeligt. Men hvad gør man når den ikke findes som model? F.eks. en Tervigon (En Razor er selvfølgelig en Razor)?

I må hellere end gerne sige til, hvis i synes det passer bedre ind et andet sted(måske endda 40K generelt).

MVH

Belial

Kaltenberg

Jeg tror lige du får link nr 2 Belial: Rules clarification ETC 2011: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B3x-iNml9H_TYzdlYjFhMDctNzAwNS00OWU0LTg2OTYtZmRlM2EzYzA2N2Q2&hl=en_US&authkey=CNOPjfsD

Jeg mener netop TErvigions og ling er nævnt et eller andet sted der. Men det er et langt dokument.

Når nu vi har gang i regler til ETc og lign, så har jeg lige et spørgsmål til Patrik. (som har adgang til kaptajn forummet)
Der står i de originale regler her: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=19&t=86294
At alle SC/unique er banned.
Alligvel ved jeg at Avataren og vindicare assasin har været tilladt.

Er der andre undtagelser end de 2 i forhold til characters? linket nævner nemlig ingen af undtagelserne.
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Quote from: Tun on 14 September, 2011, 15:16:15
Bruger man champions når hvert hold kun er 4 spillere?

Det her er værd lige at overveje: Jeg læste for nyligt en lang tråd om ATC (american team challenge) der fungerer på samme måde, dvs. 4 mandshold og pairings. En af de største anker overhovedet efter turneringen var at champion ikke fungerede med kun 4 på holdet, dét hold der vinder pairing d6 vinder for meget. At kunne bestemme 2 ud af 3 kampe er for stor en fordel, værd at overveje.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Omalley69

@kaltenbaerg: Der har været masser af sådanne tilfælde. Umgarl stealers fx, der var hære der indeholdt dem sidste år.
(????)?????*(???

Patrick Glikmann

@Kaltenberg: Alle units der er unique men ikke named (altså som er et choice der allerede findes men har et specifikt anderledes navn, feks. Chaos Lord og Abbaddon) er tilladt.

@Jens G: I agree, ingen champions. Faktisk vil jeg gå så vidt som at sige random pairings er at foretrække :)

Mvh Patrick
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Kaltenberg

Quote from: Patrick Glikmann on 16 September, 2011, 17:31:29

@Kaltenberg: Alle units der er unique men ikke named (altså som er et choice der allerede findes men har et specifikt anderledes navn, feks. Chaos Lord og Abbaddon) er tilladt.

Mvh Patrick
Tak Patrik.. Det er så vidt jeg kan se ikke det der står i det originale dokument, så tak for afklaringen.
Vender tilbage med flere svar når vi har dem på plads.

Belial

Quote from: Patrick Glikmann on 16 September, 2011, 17:31:29

Kan du evt. uddybe dette? Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener?

Det lyder som om du siger, at Abaddon er tilladt.

MVH

Belial

ButterBoy

Det bliver ikke forklaret ret godt. Det der bliver ment er at alle named uniques er banned. andre uniques er ikke (som assasins og avataren)

Belial