News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Khorne warband - solgt og bliver ikke længere opdateret.

Started by GuitaRasmus, 18 September, 2011, 03:17:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GuitaRasmus

Det er en fantastisk idé!  ;D

Jeg tænker en der enten står og prikker sig til hovedet med en pegefinger, eller den der armene ud til siden, spørgende positur. :)

King_Cuttuk

Quote from: GuitaRasmus on 13 November, 2011, 23:38:12
Mange tak skal I have! :)

King Cuttuk: Jeg satser hårdt på at nå at blive færdige med displayboardet og mine raptors til armies on parade i GW København her d. 26 denne måned, så der er ihvertfald en mulighed. Mht. børnene - er din kæreste lækker?

Totalt lækker! Ellers var hun jo ikke min kæreste ;)

Anyhow, jeg vil forsøge at slå et sving forbi kbh så. Det er jo lige ved siden at når jeg bor i Århus .... NOT :P

GuitaRasmus

Og... Så ramte inspiration til dæmonprinsen endeligt. Det er stadigvæk kun på skitsestadiet, men kroppens og benenes positur er fastlagt. Den skulle være ond, vild, charging og khorneagtig, og det er vist ved at ligne noget. Jeg skal have fundet det helt rigtige hoved (forslag modtages meget gerne), og så tænker jeg på 4 arme i samme stilling som her, med nogle store lede tyranidkløer (hvis jeg kan skaffe nogen) limet på. Herudover en masse sculpting, og hove. Jeg tænker også en kæmpe jump pack, istedet for vinger. Anyway, nok snak - I kan få en idé om hvor jeg vil hen på de her skodbilleder:

MagnusA

Jump-packen kunne bygges af plasticard - eller motorer fra Tau-kampvogne.

Mht. muskler: Vil du ikke være rar at kigge lidt i nogen anatomi-bøger (eller flex lidt i spejlet, alt efter din form/forfængelighed) inden du fortsætter med moulding-arbejdet? Når jeg ikke maler figurer tegner jeg meget, og både min plan A, B og C for uddannelse handler om kroppen, så jeg er lidt inde i anatomi. Derfor skærer det i mine sarte nørd-øjne, når jeg ser ellers fremragende conversions blive tilsmudset med green-stuff muskler, der ikke giver mening. Det behøver ikke at være et anatomi-projekt, for så ville tæt på ingenting GW har lavet være i orden, bare det ser nogenlunde 'virkeligt' ud, i mangel af et bedre ord.
Og ja, jeg ved den rare gut er dæmon, meeeeen han er stadig et humanoidt væsen; altså skal musklerne give mening ift. bevægeligheden af hans lemmer.
Mine noter til det, du har nu er, at hvis han skal have fire arme, er han nødt til at have et ekstra sæt brystmuskler, og evt., men ikke en nødvendighed, et ekstra lag latissimus-muskler ("vingen" på ryggen) og lidt ekstra knudeværk.

Jeg håber ikke dette bliver set som et rant, jeg er ganske vild med din blog, og følger interesseret med. Her finder jeg inspiration og motivation til at hugge og stikke i plastik og metal. Hvis du kommer til Århus indenfor det næste stykke tid byder jeg gerne på en kop kaffe og et udlån af en grundlæggende anatomibog.

Mvh,
Magnus

P.s.: Keep up the good work!

Brian W.

Mht. hoved, har du saa evt. taenkt paa at bruge et af DE Talos/Cronos hovederne? Evt. det nede i hoejre hjoerne af billedet.

http://www.ebay.com/itm/WARHAMMER-40K-BITS-DARK-ELDAR-TALOS-6x-HEAD-MASKS-/320720417880?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aac6d3458

Tror det kunne se moeg/sejt ud, og Angron beskrives jo ogsaa som klaedt i semi-gladiatorial armour i HH boegerne, saa det er vel sandsynligt at prinsen er en tidligere WE Captain med et lignende udseende?

Resten af kroppen er jo tilpas daemonisk, og du kan jo altid integrere hjelmen med tubes osv.

Desuden kunne integration af diverse kanyler (igen fra Cronos/Talos saettet) fyldt med surme-saft se moeg sejt ud hvis det integreres paa ryggen af ham (eller hvor det nu kan sidde). Det ville ogsaa vaere i god traad med WE's tradition for at benytte aggressions-fremmende stoffer :)

http://www.ebay.com/itm/Dark-Eldar-TALOS-CRONOS-ICHOR-INJECTOR-bits-WH-40k-/320791651410?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab0ac2452

http://www.ebay.com/itm/Dark-Eldar-TALOS-CRONOS-VESTIGIAL-ARMS-bits-WH-40k-/320791651840?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab0ac2600

/BW
Retfærdighed på Baser! (maleblog):
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=779.0

GuitaRasmus

Quote from: MagnusA on 17 November, 2011, 03:21:13
Jump-packen kunne bygges af plasticard - eller motorer fra Tau-kampvogne.

Mht. muskler: Vil du ikke være rar at kigge lidt i nogen anatomi-bøger (eller flex lidt i spejlet, alt efter din form/forfængelighed) inden du fortsætter med moulding-arbejdet? Når jeg ikke maler figurer tegner jeg meget, og både min plan A, B og C for uddannelse handler om kroppen, så jeg er lidt inde i anatomi. Derfor skærer det i mine sarte nørd-øjne, når jeg ser ellers fremragende conversions blive tilsmudset med green-stuff muskler, der ikke giver mening. Det behøver ikke at være et anatomi-projekt, for så ville tæt på ingenting GW har lavet være i orden, bare det ser nogenlunde 'virkeligt' ud, i mangel af et bedre ord.
Og ja, jeg ved den rare gut er dæmon, meeeeen han er stadig et humanoidt væsen; altså skal musklerne give mening ift. bevægeligheden af hans lemmer.
Mine noter til det, du har nu er, at hvis han skal have fire arme, er han nødt til at have et ekstra sæt brystmuskler, og evt., men ikke en nødvendighed, et ekstra lag latissimus-muskler ("vingen" på ryggen) og lidt ekstra knudeværk.

Jeg håber ikke dette bliver set som et rant, jeg er ganske vild med din blog, og følger interesseret med. Her finder jeg inspiration og motivation til at hugge og stikke i plastik og metal. Hvis du kommer til Århus indenfor det næste stykke tid byder jeg gerne på en kop kaffe og et udlån af en grundlæggende anatomibog.

Mvh,
Magnus

P.s.: Keep up the good work!

Mange tak for det veloverveje indlæg. :) Jeg er også selv anatominørd (særligt kvinders, tøhø), og har tegnet hele mit liv, så jeg føler mig rimeligt godt rustet til sculptingarbejdet, men tak for tilbudet. :) Desværre må jeg skuffe dig - der kommer ikke et ekstra sæt brystmuskler. Det kommer simpelthen til at se åndssvagt ud, selvom det er mere anatomisk korrekt. Jeg synes faktisk heller ikke jeg har set nogle 4 armede monstre der har det - det mest åbenlyse eksempel jeg kan komme i tanker om, er Goro fra Mortal Kombat.

Til gengæld tror jeg at jeg skal prøve at sculpte nogle predator-agtige dreadlocks - det er brugt på nogle illustrationer af Angron, og jeg synes det ser super fedt ud.

Quote from: Brian W. on 17 November, 2011, 03:57:48
Mht. hoved, har du saa evt. taenkt paa at bruge et af DE Talos/Cronos hovederne? Evt. det nede i hoejre hjoerne af billedet.

http://www.ebay.com/itm/WARHAMMER-40K-BITS-DARK-ELDAR-TALOS-6x-HEAD-MASKS-/320720417880?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aac6d3458

Tror det kunne se moeg/sejt ud, og Angron beskrives jo ogsaa som klaedt i semi-gladiatorial armour i HH boegerne, saa det er vel sandsynligt at prinsen er en tidligere WE Captain med et lignende udseende?

Resten af kroppen er jo tilpas daemonisk, og du kan jo altid integrere hjelmen med tubes osv.

Desuden kunne integration af diverse kanyler (igen fra Cronos/Talos saettet) fyldt med surme-saft se moeg sejt ud hvis det integreres paa ryggen af ham (eller hvor det nu kan sidde). Det ville ogsaa vaere i god traad med WE's tradition for at benytte aggressions-fremmende stoffer :)

http://www.ebay.com/itm/Dark-Eldar-TALOS-CRONOS-ICHOR-INJECTOR-bits-WH-40k-/320791651410?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab0ac2452

http://www.ebay.com/itm/Dark-Eldar-TALOS-CRONOS-VESTIGIAL-ARMS-bits-WH-40k-/320791651840?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab0ac2600

/BW

Jeg har faktisk overvejet det med talos hovedet - jeg har et usamlet dødsreje-kit liggende, og det er møgsejt, desværre er hovederne bare ret små ifht. dæmonprinsen - men det skal da lige kigges på. Jeg kommer ihvertfald nok til at bruge nogle af våbnene. :) God idé med combat drug injectors.

GuitaRasmus

Nå, så fik jeg rodet lidt videre - og Brians forslag med talos hovedet var faktisk slet ikke så dumt, og jeg tror det ender med at blive det - medmindre der lige kommer et andet forslag ind, der er endnu federe. :)

Han er så småt ved at være klar til sculptingarbejdet - der skal bygges en ryg fra bunden, og laves en masse overgange og samlinger:

Jeg kunne godt bruge jeres mening mht. om det er federe med eller uden hale?

Brian W.

Det ser rigtig sweet ud! Synes du skal udelade halen - synes ikke helt stilen passer. Nogle store exhaust vents, piping og combat drugs injectors på ryggen ville være super lækkert.

GuitaRasmus

Jeg synes det er hammersvært at beslutte - på den ene side er silhouette lidt mindre cluttered uden halen, på den anden side passer det ret godt til Khorne/skorpion temaet.

Brian W.

Hvad hvis du laver hovedet/spidsen på halen om til et Khorne symbol?

Tror min tvivl omkring halen i den nuværende form er, at der måske lidt er risiko for at han bliver lidt for DE/Grotesque-agtig?

/BW

GuitaRasmus

Quote from: Brian W. on 19 November, 2011, 16:42:13
Hvad hvis du laver hovedet/spidsen på halen om til et Khorne symbol?

Tror min tvivl omkring halen i den nuværende form er, at der måske lidt er risiko for at han bliver lidt for DE/Grotesque-agtig?

/BW

Det er også en af de bekymringer jeg har omkring halen - den skal helst ikke lede tankerne over på noget DE.

mudboy

En mindre spids på halen tror jeg vil hjælpe. den nuværende ser for tung ud i forhold til det visuele udtryk.

Bortset fra det ser han simpelthen bare ubehagelig ud!
Combat Servitor Nu med DREADSOCK OG COGITATOR
Emperor's Pride

rubber

Jeg vil gerne stemme på +hale. Jeg synes at det giver en god balance til figuren. Det er også fedt at der sker noget spændende på bagsiden af figuren.

Mvh.

Belial

Jeg er også for halen, men kunne bedre lide det gamle hovede.

MVH

Belial

GuitaRasmus

Hmmm... Jeg vakler stadig lidt.

Jeg har fået en ide (takket være Brian) til en rygrad med combat drug injectors, og første gang greenstuff (selve ryggen) er færdigt - det var lidt af en udfordring, og jeg har måttet lave mange kompromisser ifht. anatomisk korrekthed, pga. figurens udformning, men jeg synes det er blevet ganske godt alligevel:

Iøvrigt er det nye liquid green stuff helt fantastisk at arbejde med. SÅDAN, GW!  :)

GuitaRasmus

Tjuhej, I'm on fire - nu mangler der kun hovene. :)

Iøvrigt kunne jeg rigtig godt bruge en idé til hvordan han skal males (huden) - jeg synes rød er for brugt, sort bliver svært at se detaljer på - jeg har overvejet samme gustne hudfarve som resten af mine tropper - andre idéer?

GuitaRasmus

Så blev jeg færdig med alt sculptingen - det tog nogle timer, men det er faktisk nemmere end jeg havde troet. Jeg har ikke prøvet så ambitiøst et skulpteringsprojekt før. Og så gør det der liquid green stuff livet SÅ meget nemmere, når tingene skal glattes ud bagefter. Her er han - der mangler lidt kæder og detaljer, men han er ved at være klar til maling:

Jeppe Sejer

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Frede

Han er rigtig sej, men jeg syntes næsten han ser lidt for high tech ud. Der mangler et eller andet som skriger Khorne.

- F -

DaBossakaHånden

Hvis der kan, uden at ødelægge noget, laves nogle horn eller lignede fra hovedet, så tror jeg Khorne skinner lidt bedre igennem.

Men ellers en super fed og flot lavet model ;D
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

GuitaRasmus

Mange tak. :)

Jeg overvejer stadig om han skal have horn eller ej - på den ene side hænger det meget godt sammen med Khorne, men det ser nu også ret cool ud uden horn - han ser sådan lidt chrono-gladiator agtig ud.

Frede: Jeg kan godt følge dig, men high tech'et er lidt tænkt som en del af den baggrund jeg havde tænkt for ham - som et eksperiment en berzerkersurgeon har bikset sammen, der så på en eller anden måde har begejstret Khorne så meget, at han er blevet til prins. Jeg skal lige have skruet en lille historie sammen.

Safran

Jeg stemmer uden hale som du også har valgt, horn ville være en fed ide, evt et khorn mærke riset ind i brystet, og et horn i panden ville være cool.

Blood for the blood god, keep up the great work:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

GuitaRasmus

Så er Slaughterfiend nr. 2 også blevet færdig og klar til maling - den er faktisk blevet så fed at jeg ville ønske jeg kunne repose den første lidt, men jeg har limet den ret grundigt, så det kan ikke lade sig gøre - det er også okay, så er der to lidt forskellige stillinger.

Quaade

Din demon prince er superfed, jeg synes bare at der mangler et eller andet bagpå der som du selv siger kunne give det noget profil.
Måske prøve med en mindre hale eller et eller andet der giver den modvægt.
WarCor-Danmark. Er du interesseret i at prøve eller høre mere om Infinity the Game, send mig en PM og vi finder ud af noget!

Honsou

Den hær bliver jo til et rent 13 tal (ja jeg gik i skole dengang).

Glæder mig til at se den IRL en dag.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!