News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gertinc

Hej Allesammen

Nu hvor ETC12 er vel overstået skal vi se at få styr på 2013 .-)

Vi havde jo en god diskussion ved juletid der mundede ud i en beslutning om at gentage successen med en holdturnering til at få fastsat holdet: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=53598.0

Da vi rent formelt blev enige om at sætte 1/9 som deadline vil jeg gerne starte ballet med et konkret forslag. Det lader dog til at sidste års arrangører er friske på at gentage deres glimrende arrangement, så jeg forbeholder mig retten til at trække mit forslag tilbage hvis vi samlet set kan blive enige om Århus igen - lad os se hvor det ender, men jeg mener at have opbakning til et arrangement i København hvis alt andet fejler.

Mine forslag til turneringen er:
- 6 ed.
- 5 spil
- 1850 point *
- ingen warlord traits eller fortifications *
- missioner alá dem fra i år, dvs primær/sekundær/VP *
- 5 spillere per hold
- pointcap på 75 per runde
- vinderholdet sætter frit resten af etc-holdet (ikke noget med at være låst af andenpladsen)
- etc malekrav
- kun personer der ville kunne deltage for DK kan deltage.
- ingen forplejning
- afholdes (formentligt) på en af to mulige skoler på Vesterbro, København, ingen overnatningsmuligheder
- pris på samme niveau som sidste år, selvom der ingen mad er .-(
- afholdes midt eller slut i januar 2013

* markerer at kommer etc med en samlet 2013 pakke mindst halvanden måned inden, spiller vi med den!

Pointcap skyldes at heldig lodtrækninger kan betyde for meget når holdene er af svingende styrke, som vi så sidste år.
5 mandshold er for at fjerne champion (eller sidste års dobbeltkamp).

Kommentarer og forslag modtages naturligvis.

Med venlig hilsen
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

gammelpot

Hvad med King of the Hill  8)

Som udfordrer kommer man bare an best of three

Mvh

Omalley69

Lyder fino.   :)

Lige for at være sikker, 350 uden mad, mens EC kostede 500 med mad?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

gertinc

Jeg mener det var kr. 750 per hold sidste gang - det vil være i dét prisleje.

mvh
Jens

Stephan

Vi vil gerne afholde ETC kval 2013.

Dato 2-3 februar 2013
Sted: Skovvangsskolen Århus N (samme lokation som Aroscon)

Deltagereantal: 60

Hold: 3 mand per hold.
Vi havde en ambition om at der skulle være 5 mand per hold i år, men vi forventer det vil være sværre at trække deltagere til i år end sidste år. Speciewlt hvis antallet af spilelt per hold øges til 5.
For at en sådanne turnering skal forløbe ordentligt mener vi at der skal være min. 10 hold, gerne 12 som vi havde sidst.
Ved at sænke antallet af deltagere til 3 per hold mener vi det vil være væsentlig nemmere at samle et antal hold som gør at turneringen kan afvikles på en ordentlig måde
Vi er klar over at det betyder en ændring af matchuppet i forhold til sidste år
Antal spil: 5, swiss draw.

Fuldt malekrav, ligesom sidst.

Fuld forplejning. Dvs aftensmad lørdag, morgenmad søndag, middagsmad søndag.
evt suppleret af lidt let forkost lørdag inden turneringstart.

Overnatning inkluderet, i den lokale gymnastik sal

Pris: ukendt, men et skud i tågen vil være mellem 250-350 kr per person. Dette kan ændre sig.

Mission og point har vi ikke fastlagt, 6th edition er stadig nyt. Ift sidst vil vi gerne lægge et loft over maximum point der kan scores. Getincs forslag ovenfor ang point og mission vil vi tage som udgangspunkt, men vi har ikke lagt os fast på den nøjatige udformning endnu.

Vinderne udtager resten af ETC holdet.

Vi vil ikke udelukke at et enkelt eller 2 udenlandske hold deltager, de kan bare ikke vinde. :P
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Ni

Jeg synes det ser godt ud. Inden folk bliver skræmt af "etc malekrav", så kan jeg sige at det blev fint godkendt at der var påsat ikke-malede arme og lignende på malede figurer.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Omalley69

Mon ikke vi skal stemme om hvor vi ønsker at ETC Kval skal foregå?
(????)?????*(???

gertinc

Thomas, for lige at opsummere:

Alle der har lyst kan komme med et forslag som de selv er villige til at stable på benene. Jeg har stillet et forslag og kommer der ikke andre "hænger" jeg på det .-) Jeg har dog en stærk formodning om at team Århus kommer med et oplæg, og rammer det hvad jeg synes kunne være fedt, piller jeg mit forslag ned - ellers må vi stemme.

Og alle kan naturligvis komme med forslag.

mvh
Jens

Ni

Eh, bare at stemme om et område er fjollet, i har flest spillere i kbh, så det vil jo stensikkert blive valgt... Lad os nu lige få villige organisatorer på banen med forslag først.

Belial

Er det ikke lidt tidligt at dømme Fortifications (og dermed mange racers skyfire) ude, inden vi ved mere om 6th edition?

Kan godt se det problematiske ved Fortifications til turneringsspil, men alligevel...

MVH

Belial

gertinc

Tjooo. Men jeg er ret sikker på at fortifications ikke bliver tilladt til ETC, alene på grund af deployment problemer. Når der at komme en form for melding bruger vi dét.

mvh
Jens

Omalley69

Quote from: Ni on 21 August, 2012, 09:24:33
... Lad os nu lige få villige organisatorer på banen med forslag først.

True, det er en bedre tilgang.
(????)?????*(???

Kaltenberg

Hov hov, her tager man på ferie og så starter en diskution som vi i Århus er meget interesseret i.
Vi har et oplæg klar. Intentionen er vist at jeg skulle komme med det. Det bliver dog ikke før på lørdag, når jeg er tilbage bag mit tastatur og ikke skal skrive fra min tilefon som nu.
Hvis i ikke kan vente så må i lige sige til.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

He, når katten er ude .-))

Vi venter spændt til lørdag .-)

mvh
Jens

Stephan

Så er forslaget fra Århus oppe

Tun

Bare som generel notits, så kører ETC kaptajn forummet på højtryk for at finde ud af, hvordan ETC 2013 skal se ud. Der er nogle forslag frem og tilbage, men det er stadig på diskussions stadiet. Jeg skal gøre, hvad jeg kan for at holde jer arrangører bedst muligt informeret..

Ni

Der er også startet noget op omkring faq/tolkning af 6th, intet konkret, der samles bare kræfter til det.

Ni

Hvorfor er det at 4 mands hold er noget lort i år? Så slemt er det da ikke med matchups...

Kaltenberg

4 mandshold:
-Det hold som slætter sætte frem først bestemmer kun 1 ud af 4 matchups.
kamp 1) Hold A sætte frem, hold B bestemmer matchup  eg counter.
Kamp 2) Hold B sætter frem, hold A bestemmer machup
Kamp 3) Hold A sætter frem, hold B kan nu vælge de sidste 2 matchups, da den de ikke counter med, møder sidste hær fra hold A
Kamp 4) se ovenfor, reelt bestemmer hold B Matchup

Overnstående var grunden til at vi indførte at det hold som sætte frem (hold A i ovenstående) kunne vælge en kamp som talte dobblelt sidst.
Det var de fleste jeg snakkede med sidst enige om vi gerne ville væk fra. Derfor 3-5 mandshold. :P

Tun: Super
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Nanayaah

Kan godt se problematiken med det nødvendige dobbelt point spil i 4 mands løsningen.

Synes dog at 3 er i underkanten og ville langt hellere foretrække 5 mands hold.

Giver rum til flere codex, mere matchup strategi (som bliver simplificeret ved 3 mands hold) og all round federe hold oplevelse.

Ellers så det helt fint ud, glæder mig. Sidste år var en fed weekend i Århus!

Mvh.
Christian

Stephan

Problemet med 5 mands hold er bare at jeg tvivler på at vi kan skaffe 10-12 hold a 5 personer.

I vores øjne skal vi op på 10-12 hold før at vi kan have et ordentlig udvælgelse.

Derudover så synes jeg allerede at vi så sidste år ved 4 personer, at der var en del hold med 3 gode spillere, og så en knap så god. Det kan godt være min analyse på det punkt er forkert. Men den effekt vil blive større når der er 5 personer på holdet.

Ni

Risikoen er at holdene ender med det ene mirror efter andet, jeg forestiller mig necrons, grey knights og space wolves.

gertinc

Hvorfor er det vi skal op på 10-12 hold?

mvh
Jens

Mortic

Hvis man nu lader hærliste nr 4 være champion, hjælper det da lidt på 4 mands hold probemet.

Stephan

Altså aller helst skulle vi gerne med 5 runder op på ca 32 hold, for at der ikke sker det med at efter runde 3-4 kun er noget at tabe for "vinder-holdet"