News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

40k etc 2013 afstemning

Started by gertinc, 01 September, 2012, 10:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilket forslag skal bruges?

Gertinc - København
34 (43.6%)
Stephan/Kaltenberg - Århus
44 (56.4%)

Total Members Voted: 78

gertinc

Quote from: Ni on 05 September, 2012, 15:50:26
Heksejagt eller ej, uanset hvad så er det da en rimeligt heftig debat, hvilket kan kvæle lysten til at deltage hos de mindre frembrusende.

Der er kommet uforholdsmæssigt mange stemmer under denne diskussion, nogle har skrevet at de har stemt, andre har ikke, men intet tyder på at folk holder igen pga. diskussionen, tværtimod.

mvh
Jens

Jeg skulle ikke have scoutet...

Uther

Quote from: Asger on 04 September, 2012, 15:11:04
I fantasy kører vi ALTID med åbne afstemninger uden poll funktionen. Man kan KUN stemme ved at skrive en post med ens navn og valg.

Det er det eneste der giver mening, og selvom jeg ikke gider blande mig i hvordan I løser det nu, vil jeg da foreslå at I aldrig gentager fejlen...

Asger

Hygger du Asger ;).

Jeg synes ikke det er iorden at lave en ny poll. At man kan lære af sine fejl, og ikke lave dem en gang til, er en ting. Men at starte om nu, fordi der er enkelte der råber ulv, uden beviser er efter min mening en endnu større fejl.
Når det er sagt, så skal jeg glædeligt stemme igen hvis det er det, de to arrangør hold kan blive enige om. Ikke fordi jeg synes det er iorden, men simpelthen for ikke at ødelægge det for det oplæg jeg synes er det bedste.

Hygge

Thomas
Thomas Paulsen

Ghostdog

LOL, jeg havde fået trykket "Remove vote", det var derfor jeg kunne stemme 2 gange.

Jeg mener stadig det andet, og har remove min vote helt, for jeg kan ikke se hvorfor jeg skal være med til, at bestemme rammerne omkring jeres spil.

Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

hrJuhl

Kompmallen til Danske turneringer? for mere variation i hærene

Stephan

Hey

Jeg har modtaget en del PM's omhandlende omafstemning. Derfor skriver jeg nu på vegne af Århus holdet:

Vi ønsker ikke nogen omafstemning. Det siger vi ikke fordi vi fører i afstemningen, men fordi vi heller ikke havde krævet det hvis vi var bagud. Hovedårsagen til dette er at nu er der 75 der har stemt, og en del af dem vil ikke følge tråden her, og derved se at deres stemme er ugyldig.

Dette kan ikke diskuteres

Hilsen
Århus-holdet

For at svarer på Asgers snak om radikal ændring af min holdning. Så nej, jeg har personlig ikke ændret holdning, jeg synes også åben afstemning er den bedste løsning. Men den ændring jeg foreslog i tråden som Asger linker til, skete lige efter at afstemningen var gået i gang, nu er der 75 der har stemt, ergo det er for sent.

Hilsen Stephan
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Asger

Quote from: gertinc on 05 September, 2012, 16:21:33Der er kommet uforholdsmæssigt mange stemmer under denne diskussion, nogle har skrevet at de har stemt, andre har ikke, men intet tyder på at folk holder igen pga. diskussionen, tværtimod.

mvh
Jens

Interessen er også vokset til nærmest det dobbelte i forhold til sidste afstemning... Måske skulle I alligevel holde fast i skænderi versionen. Eller...

Asger

gertinc

Med 79 tilmeldte må jeg efterhånden smide håndklædet i ringen: Det her har ikke længere noget med ETC at gøre - der findes ganske enkelt ikke 79 ETC interesserede 40k spillere i DK er mit allerbedste gæt, hverken 34 fra København eller 45 fra Århus.

Om det vil kunne løses med en åben afstemning ved jeg sgu ikke - hvis folk vil sabotere et seriøst initiativ er det svært at forhindre. Jeg synes vi må have en diskussion om hvornår det er rimeligt at stemme med - har man fx ingen intentioner om at deltage synes jeg måske ikke man skal stemme !

Jeg mener ganske enkelt ikke denne afstemning kan bruges til noget længere.

mvh
Jens

Patrick Glikmann

Quote from: gertinc on 05 September, 2012, 17:09:50
Med 79 tilmeldte må jeg efterhånden smide håndklædet i ringen: Det her har ikke længere noget med ETC at gøre - der findes ganske enkelt ikke 79 ETC interesserede 40k spillere i DK er mit allerbedste gæt, hverken 34 fra København eller 45 fra Århus.

Om det vil kunne løses med en åben afstemning ved jeg sgu ikke - hvis folk vil sabotere et seriøst initiativ er det svært at forhindre. Jeg synes vi må have en diskussion om hvornår det er rimeligt at stemme med - har man fx ingen intentioner om at deltage synes jeg måske ikke man skal stemme !

Jeg mener ganske enkelt ikke denne afstemning kan bruges til noget længere.

mvh
Jens

+1

Ny åben afstemning hvor man skriver sit rigtige navn samt hvilket forslag man stemmer på. Åbenhed og seriøsitet i denne afstemning er krævet. Desuden skal man informere fra starten af at det er vigtigt at det kun er folk der reelt set kunne tænke sig at være med til en ETC kval der skal deltage, dette vil sige folk der gerne vil prøve at få retten til at stille et landshold samt tage ned til ETC, og ikke kun folk der bare gerne vil være med til en 40k turnering og som ikke rigtigt ved hvad det drejer sig om.

Mvh Paddy
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Ni

Quote from: Patrick Glikmann on 05 September, 2012, 17:16:36
... dette vil sige folk der gerne vil prøve at få retten til at stille et landshold samt tage ned til ETC, og ikke kun folk der bare gerne vil være med til en 40k turnering og som ikke rigtigt ved hvad det drejer sig om.

Jeg tror det her er et brydningspunkt. Folkene fra Aarhus vil jo NETOP! at folk der måske ikke helt ved hvad det går ud på melder sig på banen for at prøve det og med lidt held er der nogle af dem der bliver bidt af det. Aarhus-folkenes største anke er at kval'en risikerer at blive et selvforherligende arrangement afholdt af den eksisterende elite og kun med deltagelse af den allerede etablerede elite. Jeg må ud fra de premisser sige at Aarhus-folkenes argumenter bliver underbygget i høj grad i denne debat. Som tidligere sagt, jeg har ingen aktie i at afholde det i Aarhus og har selv stemt på København, men jeg har stor sympati for deres sag, mål og argumenter.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

gertinc

Ja, måske er det bare det.

Men der ryger godt nok noget engagement efter sådan en tur her.

mvh
Jens

Ni

Ja, det er skidt at kampen for at få mere nyt blod ind går ud over det gamle blod :( Vi må alle mødes over et stykke kage til GF!
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Patrick Glikmann

Quote from: Ni on 05 September, 2012, 17:41:54
Quote from: Patrick Glikmann on 05 September, 2012, 17:16:36
... dette vil sige folk der gerne vil prøve at få retten til at stille et landshold samt tage ned til ETC, og ikke kun folk der bare gerne vil være med til en 40k turnering og som ikke rigtigt ved hvad det drejer sig om.

Jeg tror det her er et brydningspunkt. Folkene fra Aarhus vil jo NETOP! at folk der måske ikke helt ved hvad det går ud på melder sig på banen for at prøve det og med lidt held er der nogle af dem der bliver bidt af det. Aarhus-folkenes største anke er at kval'en risikerer at blive et selvforherligende arrangement afholdt af den eksisterende elite og kun med deltagelse af den allerede etablerede elite. Jeg må ud fra de premisser sige at Aarhus-folkenes argumenter bliver underbygget i høj grad i denne debat. Som tidligere sagt, jeg har ingen aktie i at afholde det i Aarhus og har selv stemt på København, men jeg har stor sympati for deres sag, mål og argumenter.

Jeg er selv fortaler for at der kommer et bredere 40k miljø der interesserer sig for ETC, men det er også vigtigt at dem der deltager i kvalen ved at det er en ETC kval turnering det drejer sig om og ikke bare en 40k hold turnering. Men uanset hvad man ellers vil opnå er første prioriteten vel at turneringen formå at skabe stærke rammer for udvælgelsen af 2013 holdet da det er det der er hele grundlaget for kvalen. Derfor er den vigtigste del at afgøre om man opnår dette med en 3 mands turnering eller en 5 mands, og med henblik på dette at alle dem der stemmer VED at dette er det afgørende emne der stemmes om, ikke geografisk placering, forplejning osv.

Mvh Patrick

gertinc

JA! der er vist oven i købet kage bonanza til GF...

mvh
Jens

Ghost

Jeg synes det er uheldigt, at der bliver ved med at køre en diskussion om afstemningen, fordi det undergraver afstemningen, turneringen og skaber tvivl om konceptet. For mig at se er processen sat i gang og det bedste resultat opnås nu ved at bakke den proces op.

Det betyder ikke, at processen ikke kan gøres bedre, men hvis diskussionen i stedet handlede om, hvordan vi kunne gribe kval turneringen an næste år, kunne vi vi stadig drage fordel af meningsudvekslingen uden at så tvivl om det igangværende.

EDIT: Oh well...

Tun

gertinc

Jeg har stoppet afstemningen, og afventer svar fra Århus arrangørerne i den anden tråd -

mvh
Jens

edit:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=59795.msg778572#msg778572

P.E. Daner

Quote from: Asger on 05 September, 2012, 15:40:27
Quote from: Ni on 05 September, 2012, 15:28:16
Deadman har fat i noget, jeg kan forestille mig at der er rigtigt mange der ikke vil stemme åbent efter en omgang som den her.

Jeg mener, helt oprigtigt, ikke at en stemme er noget værd hvis ikke man vil stå ved den :)

Så hemmelige afstemninger ved folketingsvalg skal også afskaffes? Nej vel.

Krøldrup

Quote from: P.E. Daner on 06 September, 2012, 06:27:11
Deadman har fat i noget, jeg kan forestille mig at der er rigtigt mange der ikke vil stemme åbent efter en omgang som den her.

Jeg mener, helt oprigtigt, ikke at en stemme er noget værd hvis ikke man vil stå ved den :)

Samfundsfagslæreren må lige gøre opmærksom på at sammenligningen ikke er halal.
Præmissen for hvem der må stemme til folketinget er ret entydig.

Mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

P.E. Daner

Quote from: Krøldrup on 06 September, 2012, 06:57:17

Mvh
/Jens

Det var den sådan set også her.
Præmissen var at alle måtte stemme. Der var nemlig ikke sagt, skrevet eller antydet andet.

Patrick Glikmann

Quote from: P.E. Daner on 06 September, 2012, 09:11:47

Mvh
/Jens

Præmissen var at alle måtte stemme. Der var nemlig ikke sagt, skrevet eller antydet andet.

Ja, alle der har en interesse i at deltage i 40k ETC arrangementet, det er klart intentionen bag og at tolke det anderledes er både fjollet og naivt. Det har aldrig været intentionen at Warmachine/hordes spillere eller folk der ikke interesserer sig for 40k ETC skulle stemme med her. Uanset om det står skrevet eller ej at de må eller ej.

princelarming

Quote from: Patrick Glikmann on 06 September, 2012, 11:55:49
Quote from: P.E. Daner on 06 September, 2012, 09:11:47

Mvh
/Jens

Ja, alle der har en interesse i at deltage i 40k ETC arrangementet, det er klart intentionen bag og at tolke det anderledes er både fjollet og naivt. Det har aldrig været intentionen at Warmachine/hordes spillere eller folk der ikke interesserer sig for 40k ETC skulle stemme med her. Uanset om det står skrevet eller ej at de må eller ej.

Ligesom kvinder og stemmeret, ikke??  ;)

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Jeppe Sejer

Ja, alle der har en interesse i at deltage i 40k ETC arrangementet, det er klart intentionen bag og at tolke det anderledes er både fjollet og naivt.

Nu har du jo selv lige skrevet, at det er op til fortolkning, så har din egen tolkning måske lidt mindre værdi end den sort/hvide skildring du sætter op der, mens du lige får kaldt alle, der kan have tænkt det en lille smule anderledes, fjollede og naive.

Hvad er det i grunden også for en vag subjektiv stemmegruppe - dem der har interesse for deltagelse.
Jeg er da sådan set ret interesseret i at deltage, men ved nok godt, at jeg ikke får tid. Til gengæld følger jeg med i alt ETC-relateret (både fantasy og 40K), samt hjælper med PR på ETC-warmup (fantasy), så hvor går grænsen HELT PRÆCIST i forhold til hvem der må stemme? Ikke noget med ekstreme tilfælde der skal udelukkes - hvor skal grænsen helt præcist trækkes, HVIS det stadig skal være en åben proces?

Princelarmings billede er jo ganske passende i forbindelse med den afsluttede afstemningsproces.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Patrick Glikmann

Quote from: Jeppe Sejer on 06 September, 2012, 13:54:26
Ja, alle der har en interesse i at deltage i 40k ETC arrangementet, det er klart intentionen bag og at tolke det anderledes er både fjollet og naivt.

Nu har du jo selv lige skrevet, at det er op til fortolkning, så har din egen tolkning måske lidt mindre værdi end den sort/hvide skildring du sætter op der, mens du lige får kaldt alle, der kan have tænkt det en lille smule anderledes, fjollede og naive.

Hvad er det i grunden også for en vag subjektiv stemmegruppe - dem der har interesse for deltagelse.
Jeg er da sådan set ret interesseret i at deltage, men ved nok godt, at jeg ikke får tid. Til gengæld følger jeg med i alt ETC-relateret (både fantasy og 40K), samt hjælper med PR på ETC-warmup (fantasy), så hvor går grænsen HELT PRÆCIST i forhold til hvem der må stemme? Ikke noget med ekstreme tilfælde der skal udelukkes - hvor skal grænsen helt præcist trækkes, HVIS det stadig skal være en åben proces?

Princelarmings billede er jo ganske passende i forbindelse med den afsluttede afstemningsproces.

Det er klart at hvis du tror at du stemmer for at få en Warmachine/Hordes turnering op at stå, så er din stemme totalt irrelevant for en 40k ETC qualifier  ::)

Jeg synes det er vildt at i stadig ikke kan se det forkerte i det der er blevet gjort. ETC kvalen bliver brugt som en reklame gimick for at få en turnering op at stå, og man vælger så at udnytte de dårlige valg kriterier til at få ret til at holde arrangementet selvom man ved at det man gør er forkert da det ikke afspejler de flestes ønsker, blot arrangørerens ønske om at få muligheden for at holde deres arrangement.

Det er altså tilladt at bruge sund fornuft og god moral og ikke bare udnytte systemet ???

Jeppe Sejer

Kors jeg synes du pisker en utrolig dårlig stemning op, og er utrolig ukonstruktiv.
I dine sidste tre indlæg har du kaldt folk fjollede, naive og påpeget folks manglende evne til at bruge sund fornuft, samtidigt med, at du udviser en utrolig sort/hvid tilgang til snakken, og det virker som om du har et alvorligt problem med at læse hvad folk skriver, hvis de ikke er 100% enige med dig.

Hvem siger, vi (den meget konkrete gruppe "vi") ikke kan se det forkerte i hvad der er gjort?
Det er da noget helt sort du lige hev ud af det brune punktum der. Der er bare forskel, på dem der råber helt vildt op om snyd, totalt tillidsbrud og afskaf Aarhusturneringen, og så dem der siger - teknisk set er reglerne blevet overholdt, afstemningen var dårligt planlagt, og der er begået fejl fra begge sider af, lad os gøre det forfra og måske endda med et tredje forslag (Easyriders gode forslag) - og måske bare kalder det dårlig dømmekraft frem for snyd.

Og du skyder om nogen meget ensidigt med skarpt efter Aarhusgruppen, og gør krav på begreber som sund fornuft, god moral, intentionen bag processen og tolkningen af stemmeret. Det er bare en meget aggresiv og uheldig måde at føre sig frem på i en allerede meget sårbar stemning. Og kan du helt ærligt sige, at de eneste der har lavet nogen fejl under den her proces er Aarhusdrengene?

Er det for meget at forlange, at du måske lige trækker vejret, og tæller til ti? Så må du gerne gentage budskabet i dine indlæg. Det skal stå dig frit for, men måske lige anstrenge dig for at droppe tilsviningerne og se tingene lidt mere i makroperspektiv.

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.