News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Krøldrup

Hørte i det?

Det store brag?

Det var lyden af respekten for Aarhus arrangørerne og fortalerne, der røg på gulvet og smadrede.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

princelarming

Indlægget er væk - hvorfor??

---

Nu fangede jeg den - sry...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Caruncula

Damn, det er dårlig stil det der :-\
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Jeppe Sejer

Det er godt nok skidt at blive fanget i sådan noget der.

Nå, men det afgør vel om hvorvidt der skal være en ny afstemning. Hvis Aarhusdrengene da stadig er interesseret i at stille op med en turnering.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Krøldrup

Quote from: Jeppe Sejer on 05 September, 2012, 22:04:23
Det er godt nok skidt at blive fanget i, sådan noget der.

Nå, men det afgør vel om hvorvidt der skal være en ny afstemning. Hvis Aarhusdrengene da stadig er interesseret i at stille op med en turnering.

For mig personligt ville det nærmere være et problem at deltage i en turnering de arrangerede.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

gertinc

Stephan og Kaltenberg: Kendte I til det her, og opfordrede I til det?

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Charif

Jeg skal jo nok skrive et eller andet her, så det gør jeg, også for at forklare. Nogle har nok baseret på den ene handling ide om mig, den er sikkert negativ og de vil fortsat have den holdning herefter, det kan jeg ikke gøre noget ved, men jeg vil da gerne forklare mig, så dem der faktisk vil læse, forstå og være konstruktive har chancen.
--------------------------
For nogle måneder siden, da Stephan og Kaltenberg begyndte at forberede ETC'kval oplægget, spurgte de mig om jeg havde lyst til at lave en WM/H turnering ved siden af hvis det blev til noget. Det sagde jeg selvfølgelig ja tak til. Siden har vi snakket lidt om oplægget til 40k, jeg spiller selv spillet og var også med til ETC kval i år og det oplæg der er lagt ud blev lavet. Ikke fordi jeg fik nogen rigtig indflydelse på oplægget, men jeg kom med ideer og overvejelser til hvordan det kunne gøres, det er dog Stephan og Kaltenberg der står for det, der er ting jeg gerne så ændret, men da det jo ikke er mig der holder den, så blev det ikke sådan.

Morten skrev så, og nu citerer jeg en PM hvilket er skide dårlig stil, men så kan i selv følge forløbet, i søndags:

Quote from: Kaltenberg on 02 September, 2012, 21:28:05
Nå folkens, vi er bagefter i afstemningen. Skal vi bløde lidt op eller holde fast?
Vil gerne vide hvad i synes.

Jeg kender Stephan godt nok til at vide han ville holde fast, så jeg tænkte hvordan kan jeg hjælpe.
Dum?/snyder?/whatnot kald det hvad i vil, jeg lavede den post som der er linket til, det skal jeg da gene stå ved. Det har (er jeg overbevidst om) medført nogle stemmer (hvor mange skal jeg ikke kunne sige, mit bud er maks 10, men jeg ved det ligeså godt som jer andre). Men det er en åben afstemning alle på PF kan deltage i, om hvor der skal holdes en turnering, med to, efter min mening helt forskellige syn på hvad meningen med ETC'kval er og hvad den skal være fremover. Mit bud er, uden at vide det, at både Gertinc, Stephan og Kaltenberg har stemt, er det unfair? Jeg så i hvert fald en her i tråden skrive han havde stemt på x lokation fordi han ville forbi og kigge og boede i den by, er det forkert eller snyderi? Jeg har også svært ved at tro på at størstedelen af dem der har stemt, ikke nævnt afstemningen overfor venner og bekendte som spiller spillet og spurgt om de ville stemme, direkte eller indirekte.

Føler jeg at jeg har snydt med afstemningen? Nej
Føler jeg at det ikke er verdens bedste stil? Ja
Føler jeg at jeg har gjort noget forkert? Nej
Ville jeg selv have stemt hvis det var en anden der skrev? Ja, ikke fordi jeg ville have en WM/H turnering, men fordi jeg selv spiller 40k og jeg synes det ene oplæg er mere spændende end det andet og det for mig i høj grad er en afstemning om i hvad retning miljøet skal gå.
Ville jeg stemme på en sådan post hvis det havde været fantasy? Næppe. Jeg spiller ikke spillet, har ingen forstand på det, og der er efter min mening sådan set turneringer nok, så jeg føler ikke det store behov for at skulle stemme for at få en mere.

--------------------------

Men for så at være konstruktiv. Hvis man virkelig så at det her skulle forgå "korrekt", undre hele set-uppet mig meget, Som jeg ser det er der primært to faktorer der spiller ind i valget af hvem man vil stemme på med de to muligheder der er.

1) Lokationen
2) Oplægget/hvad man vil med ETC'kvallen både den gang og fremadrettet
Lokationen vil altid have en indflydelse, så hvis det virkelig skulle være en afstemning om hvordan ETC'kval skulle afholdes og tanken bag den burde man ikke skrive lokationen, den er jo totalt irrelevant i så fald, og vil kun skabe nogle stemmer som ellers ikke var kommet, jf. det at der en der har stemt og skriver det, udelukkende baseret på lokationen. Mener man at afstemningen er en lokations afstemning, hvorfor er oplæggende så med? I så fald burde alle vel også have lov at stemme, tilskuere som spillere, da det grundlæggende handler om hvor man skal spille. Men ingen af delene er gjort. Man har valgt at lave et set-up hvor alle brugere på PF kan stemme, hvorfor er det så forkert at opfordre brugere her på stedet til at gøre det, noget som jeg tror de fleste også har gjort?
Af kontruktive ideer til det videre forløb kunne man vælge at sige de to der har stillet op (Stephan/Kaltenberg og Gertinc) skiftedes til at køre kvallen, det ene sted det ene år, det andet sted året efter. Hvis flere meldte sig på banen ville de bare komme ind således det skiftedes mellem de 3 steder. Alternativt, hvis man virkelig mener det skal være i ETC stilen, så burde man inviterer de 12 holdkaptajner fra sidste år til en fælles snak om lokation og oplæg, ligesom der gøres til selve ETC.
Med henblik på det jeg har gjort, kan jeg kun sige, man har valgt en hel anden løsning, der tillader alle brugere af PF at deltage i afstemningen, nogle jeg så har opfordret til at stemme.
Men tilbage til det konstruktive, for mig personligt er afstemningen i høj grad et spørgsmål om hvad vej hobby'en skal gå. Nogle har præsenteret det som en lokationens afstemning, andre som et valg om det skal være 3 eller 5 mand per hold, andre igen som et valg mellem to komplette pakker. Hvad der i sidste ende har fået folk til at stemme på det de har gjort er næsten ligeså forskelligt som antallet af stemmer, hvem definerer hvem der har stemt fordi de bør/har ret eller lignende? Er det de der siger det er en afstemning om 3 eller 5 per hold? Dem der gør det til en lokations afstemning, eller en tredje, fjerde eller femte gruppe? Jeg har forholdt mig til det er en åben afstemning, kan man ikke lide afstemningen er åben for alle brugere af PF, hvorfor har man så valgt den løsning?

Skal man lave en ny afstemning? I sig selv giver det jo ingen mening da man jo så bare kan stå i den samme situation. I ETC's ånd vil jeg mene at en ny afstemning, hvis den laves, ville være bedre tjent ved at kaptajnerne fra sidste års hold stemte, og kun dem. For hvem har definitionsretten til at bestemme hvem der må stemme? Det har vist sig at det ikke er alle medlemmer af PF der er ligeværdige til at stemme baseret på reaktionerne i denne tråd. De 12 kaptajner fra sidste år har samlet et hold og vist et seriøst ønske om at deltage i ETC og ETC'kval. Så hvis man vil have nogen der er "tæt" på det og ved hvad det handler om, ville det jo være det oplagte valg.
Jeg skal ikke diktere, eller noget om hvordan det skal gøres, jeg synes selv jeg har været konstruktiv i min post her. Jeg er kommet med forslag, og har ikke prøvet at skjule noget (hvorfor skulle jeg, hvis jeg ikke kan stå ved det jeg gør, hvorfor så gøre det?) Jeg er også overbevist om at der nok på et eller andet tidspunkt var nogen der så den post og gjorde opmærksom på problemstillingen. Et eller andet sted ser jeg det kun som godt at det er sket nu, for så kan man nå at rette det til, hvis det er det som man ønsker.

Har Stephan og Kaltenberg kendt til det spørger du, Gertinc, om, det kan jeg svare på. De har ikke kendt mere til det end alle de andre der har postet i tråden her, og jeg synes virkelig det vil være ukonstruktiv hvis nogen stemmer anderledes på grund at et valg som jeg som uden forstående har lavet, om det så er den ene eller den anden vej.

For lige at afrunde, der er en der skriver jeg er blevet "fanget i det", det føler jeg ikke. Hvis jeg ville have gjort det hemmeligt og havde følt jeg skulle skjule det havde jeg sendt sms'er rundt til folk i stedet for at skrive det på et forum, de fleste herinde nok har hørt om, og som er så nært tilknyttet til dette. Hvis man læser tråden skriver jeg også selv i den at det måske er forkert, men at jeg vil lade det være op til den enkelte om man vil stemme eller ej.
Press Ganger
Medlem af Frob, forum her

gertinc

Hej Charif, fin post. Du gør rede for hvordan du ser det, og står ved det.

Der hvor kæden hopper af for mig er at folk der ikke engang spiller 40k opfordres til at ødelægge vores afstemning for at få en turnering. Det vidner samtidigt om en desparation fra arrangørernes side for at vinde afstemningen udover hvad der vil være godt for ETC holdet.

Inden vi gør mere synes jeg vi skal høre fra Stephan og Kaltenberg.

mvh
Jens

ButterBoy

Charif rigtigt fin post.

Du lægger i din post meget vægt på at det for dig er rigtigt vigtigt med location. Det har du din fulde ret til, for mig er det dog fem mands hold der er det vigtigste. Og ved det samme gælder for flere af de andre der har stemt på københavn(det er i hvertfald hvad de har givet udtryk for til mig). Mit foreslag vil derfor være for at undgå flere afstemninger og mudderkastning, hvis Stephan og Morten stadig har lyst til at afholde turneringen og er villigt til lave denne ændring (jeg skal naturligvis lige snakke med en del mennesker for at høre om de er enige). At afholde turneringen i århus, MEN med fem mands hold i stedet for tre mands. Resten af deres oplæg kan få min skyld sagtens stå, da det i sig selv er et fint oplæg.

Evt. så synes jeg vi laver en opdelt afstemning om holdstørrelse, location og hvad der ellers er vigtigt for folk, og hvis hverken stephan/morten eller Jens vil holde den ud fra hvad der bliver stemt, så gør jeg det gerne, er alligevel i århus engang i mellem og kender en del mennesker der som jeg går ud fra jeg kan overtale til at hjælpe lidt til

Stephan

Hej

Var lige inde og spille, og derfor svarer jeg først nu.

Til at indlede tråden med, vil jeg sige at holdet der afholder der afholder etc kval i Århus er udvidet end del siden vi afholdte sidste år Morten og jeg. Her er for at skitsere rollernes fordeling.

Morten (Kaltenberg) og jeg: Arrangør af ETC kvalen, mad o.lign.
Benny (Deadman): Indpisker og holder øje med om vi husker det hele.
Jeppe (Odinni): Lokaleansvarlig
Charif: Afholdelse af Wm/H turneringen.

Derfor er det 2 vidt forskellige turneringer som kommer til at foregå i samme lokale. Grunden til at vi skifter lokale er at vi forventer at med 3-mands hold at kunne stige i deltagerantal. Men for at holde lokaleomkostninger nede har vi inviteret Wm/H indenfor (ligeså vel at vi måske ville inkludere flere).

Det ovenstående turneringsgruppe, vil nogen måske også genkende som det samme hold som afholder Aroscon, hvor Wm/H har stor succes, derfor ønskede vi at inviterer Charif indenfor igen. Både fordi han er en af mine rigtig gode venner, som jeg har kendt i rigtig mange år, men derudover fordi vi ved at han har samme holdning til hvordan figurspil skal spilles som vi har.

Jeg har aldrig opfordret nogen til at skrive tråde på andre fora'er. Jeg/vi har sagt til Charif at hvis vi kommer til at afholde ETC kval, så skal en Wm/H turnering være velkommen. Men som Charif også skriver er og har det aldrig været hemmeligt.

Denne beslutning om flere spilsystemer til samme turneringer stemmer meget fint overens med vores holdninger og argumenter omhandlende afholdelsen af ETC kval'en, da vi netop søger en hel turneringsoplevelse for evt. ETC-interesseret. ETC-kvalen vil ikke falme eller få mindre betydning til en evt. ETC kval i Århus, tværtimod vil vi kunne tilbyde et bedre produkt ved større økonomisk frirum.

Mange hilsner

Stephan
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Nanayaah

Det er altsammen fint nok.... men

Problemet er i en afstemningssituation at der er spændt flere heste foran jeres vogn end Jens.

Der er en sideløbende WM/H turnering som en del af jeres arrangement. Et faktum som ikke fremgår af oplægget, og som mange (mig selv inkluderet) ikke var klar over.

Der har været en skjult faktor i afstemningen, som kommer til at afgøre det produkt som som WH40k etc interesserede spillere reelt ender med.

Hvis i ikke kan se at det er problematisk på ufattelig mange punkter, så må jeg undres.

Hvad hvis Jens havde kørt en "skjult" Fantasy turnering ved siden af sit oplæg, og fået en masse stemmer på den konto?....

Patrick Glikmann

Man må sige at den bedste løsning kun kan være en ny afstemning med klare retningslinier for hvad man stemmer for og hvor man kun opfordrer folk med interesse i ETC konceptet til at stemme.

Og som Thor skriver lidt længere oppe, så er location ikke det centrale emne der har affødt afstemningen, men derimod spørgsmålet om hvorvidt det skal være 3 eller 5 mands hold.

Ser frem til en god ny ÅBEN afstemning

hygs
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Ni

Jeg synes det er et voldsomt tillidsbrud, jeg vil godt vædde min højre arm på at i ganske udemærket vidste at der blev fisket warmachine-stemmer og at i også vidste at reaktionen ville blive som den blev. Alt imens folk forsvarede jer og var helt sikre på at der ikke var blevet snydt, men det var der og i vidste det. Umiddelbart har jeg meget svært ved at se mig selv spille til ETC-kval i Aarhus i år, uanset resultatet.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Tun

Quote from: Stephan on 06 September, 2012, 01:16:34
Jeg har aldrig opfordret nogen til at skrive tråde på andre fora'er.

Essensen er, at integriteten af afstemningen er katastrofalt beskadiget, uanset hensigt eller intention fra Jeres side. Det kan du vel se?

gertinc

Hej Stephan

Min tillid til jer som arrangører er væk. Vi brugte hele dagen dagen i går på at blive enige om at der ikke var hverken snyd eller fordækte intentioner, hvilket der var, og du var vidende om det. Du blev oven i købet fornærmet da det blev insinueret.

Nogen (der ikke vil have deres navn frem) har sendt mig en SMS du tilsyneladende har sendt rundt:

"Hej. Jeg har lidt brug for din hjælp. Der er en afstemning på powerfist.dk omkring hvem der skal afholde etc kval 2013. Kampen står mellem arhus og kbh. Jeg er en af arrangørerne af århus turneringen, og vil derfor gerne vinde afstemningen . Derfor hvis du ville gå ind under afstemningen på european team tournement bordet på powerfist og sætte kryds ved århus, ville jeg blive meget glad  mange hilsner stephan"

Jeg ved ikke om det her er ægte - det må du lige svare på, men hvis det er fremstår hele din fremtoning i går falsk. Jeg kan sagtens skelne mellem snyd og dårlig dømmekraft, men at tromme udenforstående stemmer op, og undlade dén detalje i en heftig diskussion går simpelthen ikke.

Jeg anerkender ikke længere jeres ret til at afholde ETC kval i år - trækker I ikke jeres forslag tilbage, er det ifølge ETCs regler sidste års kaptajn der bestemmer (Tun? Ni?).

I bør istedet for at kæmpe mere for etc kval 13 begynde at arbejde på at genskabe tillid til jer, så vi alle kan få en god tone og lysten til at dele vores hobby tilbage.

hilsen
Jens

El Rey

Hvis der ikke er sat nogen regler op for hvem der kan stemme, så er der jo ingen der har snydt, ved at de har stemt. Lad os lige slå det fast. Denne afstemning var dårlig gennemtænkt og udført. Jeg synes I bør tage ved lære fra dette her og lave nogle klare regler for hvem der kan stemme og at kun folk der skriver i trådens stemmer tæller med. Faktisk lad helt være med at lave en poll, det får kun folk der kommer forbi til at trykke på den. Jeg har fx stemt i den her poll(uden nogen opfodring), jeg spiller ikke 40K, men læser ETC relateret ting og jeg har da også en interesse i 40K ETC, da det er en del af en overordnet ETC ting. Men vil da sige det ville være fair nok hvis jeg ikke havde stemmeret, da jeg ikke har tænkt mig at deltage i 40K ETC. Men når det ikke står der, er min stemme jo ligeså gyldig som en ETC spillers.

Jeg synes det eneste rigtig at gøre er at tage denne afstemning om, med klare regler for hvem der må stemme.

Jeppe Sejer

Quote from: El Rey on 06 September, 2012, 09:06:30
Hvis der ikke er sat nogen regler op for hvem der kan stemme, så er der jo ingen der har snydt, ved at de har stemt. Lad os lige slå det fast. Denne afstemning var dårlig gennemtænkt og udført. Jeg synes I bør tage ved lære fra dette her og lave nogle klare regler for hvem der kan stemme og at kun folk der skriver i trådens stemmer tæller med. ...   [en masse god snak]...

Jeg synes det eneste rigtig at gøre er at tage denne afstemning om, med klare regler for hvem der må stemme.

+1

Før nogle folk bliver for hellige, så husk lige, at der også var gjort opmærksom på, at der var så mange stemmer på 5-mandsturneringen, at vennetjenester også var blevet indhentet der.

Min konklusion er lidt ala Kents - den her afstemning var meget dårligt planlagt og løb helt af sporet.

Det lyder lidt som om jeg forsvarer Aarhusdrengene - det er ikke min intention - men jeg synes måske nogle mennesker, der peger fingre, skulle kigge lidt indad her. Jeg synes, det er mindst lige så dårlig stil, at Butterboy midt i en afstemning begynder at argumentere for, hvad folk bør fokusere på. Det betyder ikke, at vi skal diskutere farven på det lort folk har lavet, men det er mindst lige så stor en del af det, der er blevet det her cirkus.

og så lige for at gentage Kent:

Jeg synes, det eneste rigtig at gøre er at tage denne afstemning om, med klare regler for hvem der må stemme.
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

gertinc

Kent, du har ret, vi startede forkert ud. Jeg mente ikke det ville være nødvendigt med den stringens der har vist sig nødvendig. Den lektie tror jeg vi alle har lært, og dér skal vi nok komme videre hurtigt.

Men der bliver ingen ny afstemning, af den simple grund at der nu kun er ét forslag (enten Århus eller København). Trækker Århus ikke deres tilbage forventer jeg en afgørelse fra ETC holdets kaptajn om hvor vi skal afholde det (københavn vil da stadig være en mulighed).

Jeg har ingen tillid til Århus arrangørerne, og mener ikke de kan stable et legitimt arrangement på benene i år.

mvh
Jens

gertinc

Quote from: Jeppe Sejer on 06 September, 2012, 09:31:26
Før nogle folk bliver for hellige, så husk lige, at der også var gjort opmærksom på, at der var så mange stemmer på 5-mandsturneringen, at vennetjenester også var blevet indhentet der.

Som arrangør kan jeg garantere dig for at jeg gjorde hvad jeg kunne for at _forhindre_ dette ske, både offentligt og over diverse PM's. Jeg meldte oven i købet ud at afstemningen ikke længere gav mening da det var tydeligt at der kom stemmer fra alle verdenshjørner _til begge muligheder_.

Dette blev ignoreret af Århus teamet, og senere på aftenen viste det sig at de var vidende om manipulation i egne rækker, og formentligt har opfordret til det. Det modsatte er sket i København. Det handler for mig om tillid og integritet, og jeg ønsker ikke at se Århus holdet som arrangør i år - de må komme stærkt igen når de har fået genoprettet tilliden.

mvh
Jens

edit: stavning

Jeppe Sejer

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 09:39:59
Som arrangør kan jeg garantere dig for at jeg gjorde hvad jeg kunne for at _forhindre_ dette ske, både offentligt og over diverse PM's. Jeg meldte oven i købet ud at afstemningen ikke længere gav mening da det var tydeligt at der kom stemmer fra alle verdenshjørner _til begge muligheder_.

Jeg har også kun oplevet en positiv attitude fra dig, Jens. Og ja, der blev nemlig gjort opmærksom på, at der kom for mange stemmer på begge forslag.

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 09:39:59
Dette blev ignoreret af Århus teamet, og senere på aftenen viste det sig at de var vidende om manipulation i egne rækker, og formentligt har opfordret til det. Det modsatte er sket i København. Det handler for mig om tillid og integretitet, og jeg ønsker ikke at se Århus holdet som arrangør i år - de må komme stærkt igen når de har fået genoprettet tilliden.

Med al respekt, så er der jo også blevet opfordret til det fra Sjællandsiden af - den slags stemmer popper jo ikke bare op af sig selv. Om de så har været opmærksom på det eller ej er jeg sådan set lidt ligeglad med - det bliver hurtigt bare ord mod ord, så i mine øjne har de tæt på lige så store integritetsproblemer som Aarhusdrengene pt.   "Kun" tæt på - men det er også et problem.

Kaltenberg

Godmorgen folkens! Det ser ud til at tråden løb temlig meget over sine breder igår. Ikke bare lidt, men alt alt for meget.

Tror lige vi skal have den gode tone frem igen, og så bede de fleste af de involverede om at trække været dybt, måske venter 24 timer med at poste, og så lige se hvor mavefonemmelsen siger vi er henne.

Personligt vil jeg ikke tage en beslutning om noget som helst så hurtigt efter igår. Det kan kun blive en dårlig beslutning.

Vil dog gerne lige skirve et par enkelte ting.
Vi har fået 44 stemmer til vores forslag i Århus. Det synes jeg er rigtig rigtig mange. Også selv om der er nogle warmachine spillere som har stemt, så vidner det stadig om en stor opbakning om århus forslaget som vi ikke bare kan ignorere.

Jens (Gertinc): Som Charif skriver så var det hans initiativ at poste på WM/H forummet. Det opfordrede jeg ikke til. Tilgengæld er jeg ikke helt færdig med at overveje om jeg burde have sat en stopper for det, eller ladet være. Hvilket bringer mig tilbage til et andet emne her om vist er helt centralt. Hvem kan og bør stemme?
Der er skrevet nogle enkelte gode post i den her tråd og et par stykker dårlige, lad mig citere et par stykker af dem:
Først en som jeg synes ikke er så heldig:
Quote from: ButterBoy on 05 September, 2012, 17:30:40
Så lad os fortsætte som det er nu og så beslutte inden kvalen hvordan afstemningen omkring kval skal foregå næste år.
Eksempelvis: åben afstemning hvor alle kan stemme
Åben afstemning hvor folk der tidligere har deltaget i en ETC kval kan stemme (eller en eller anden premisse hvor man har vist at men er interesseret i ETC)Lukke afstemning (folk må give deres begrundelse hvorfor dette er en god ide)
Jeg må indrømmer at jeg her fik en anelse trykken for brystet. :P næsten i hvert fald.
Men heldigvis kom der et godt svar
Quote from: Belial on 05 September, 2012, 19:55:14
Og skulle der så laves en "ok han må godt stemme"-liste... Hvor mange spil 40K skal man have spillet for at må stemme? Skal man have vundet en turnering og skal det være for nyligt? Eller skal man bare dele spyt under bruseren med de rigtige mennesker?
Belial
Næste post er også god:
Quote from: Nanayaah on 05 September, 2012, 21:06:38

Igen vil jeg påpege at der intet "ulovligt" er i det, og det ændrer ikke ved udgangspunktet.

Men den frustration der skabes i miljøet i den sammenhæng er ikke fuldstændig uforudsigelig, hvis man havde tænkt sig lidt om.

Derfor vil jeg håbe at vi som community lærer af det her, og er langt mere klare i spyttet i fremtiden. Og håber selvfølgelig at vi lægger det bag os, og får en fed turnering i Århus trods alt.

Mvh.
Christian
og
Hvis der ikke er sat nogen regler op for hvem der kan stemme, så er der jo ingen der har snydt, ved at de har stemt. Lad os lige slå det fast.
Som mange andre steder i vores samfund, så er det modtageren af et budskab der bestemmer hvordan det skal tolkes.
Det tager jeg til efterretning.

Men jeg for lidt myrekryb hver gang det bliver nævnt at det kun er ETC intereseret eller tidligere deltager i kvallerne og lign som bør stemme.
Så længe man har bare en flig af interresse for at hvordan DANMARK stiller et hold til det EUROPÆISKE mesterskab, så har man efter min mening ret til at deltager i afstemningen, ja næsten pligt til det!
Ligegyldig om man så var deltager i ETC sidste år, eller man endnu ikke har kastet den første terning i 40k.

Nå det  er sagt, så er jeg helt med på at denne afstemning har skadet min og vores arrangør holds intergritet. Det er jeg temlig ked af .

Jeg vender tilbage når der lige er faldet lidt ro omkring det her.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

De steder hvor jeg er blevet gjort opmærksom på at der skulle stemmes "bare for at vinde", har jeg aktivt talt i mod det.

mvh
Jens

gertinc

@kaltenberg:

Jeg er 100% enig i dit myrekryb ang. "rigtige" stemmer, derfor lavede jeg en lukket afstemning.

Det har I ikke kunnet administrere, og derfor har I noget at tænke over nu.

Min beslutning står fast: ingen ny afstemning.

mvh
Jens

princelarming

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 09:55:08
Det har I ikke kunnet administrere, og derfor har I noget at tænke over nu.

Har han ansvaret for hvad andre stemmer?? i en hemmelig afstemning??
ej, some on!
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

gertinc

Han har ansvaret for ikke at gribe ind, og Stephan har tilsyneladende direkte opfordret til det. Ganske enkelt.