News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

marjedi

Quote from: vejby on 15 January, 2014, 11:10:59
Heh, jeg har skrevet til GW med en række små spørgsmål til deres fine nye udgivelse. I bedste corporate asshole-stil har de skrevet tilbage med "tak for dit værdifulde input. Vi vil overveje at tænke på det til næste FAQ".

Jeg er ikke sikker på, om jeg skal være glad for at de trods alt opfører sig som om, der er nogen i den anden ende eller være sur over at det er et typisk svar, som blot betyder de har auto-svar på den adresse og ellers bare er helt ligeglade.

Anyway, nye nidder. Skal man være glad for at man kan fortsætte i nogenlunde samme stil som før eller sur over det?

Hvis du synted det lyder spændende at være en mono build hær i en edition mere, så skal du være glad :-)

Ellers, not so much
No, no, no. Nobody in the real world dislikes any of these models. Some people just pretend to, to be cool, but that's just whining. It's impossible to actually dislike anything made by Games Workshop... indifference is the worst possible response.

Troels S

Sendte denne mail til uk.custserv@gwplc.com

Har ikke fået noget svar.

QuoteDear Games Workshop

I write to you because I need to express my disappointment in your latest release - Codex: Tyranids.

I have remained a Warhammer and Warhammer 40.000 player the last 20 years. I've experienced a lot of different releases and changes in the way that you approach our hobby. I've always defended you when you have taken a wrong step because I've always recognized that it is impossible to make a differentiated consumer and fan group happy all the time. 

I've always more or less accepted that the internal balance between and within your armies have been very poor. This is because I see myself first and foremost as a painter and a hobbyist and when it comes to my approach in gaming I mostly play semi-narrative games with friends. I also play the occasionally tournament – but only the ones with "army selection" that compensates for the lack of balance. Therefore "balance" is not the most important thing in "my hobby".

I'm very sure that you have already noticed how "Codex: Tyranids" is received throughout the gaming communities - both locally and on the internet. Most of the frustration with this release is the enormous amount of copy/paste work that have been used (both rules and artwork wise). It seems like this codex was written by interns during lunch break – and they had no other choice than to copy the work of former greats rather than to create something new. 

Traditionally you try (and succeed) in redesigning and fix the units that don't work and you try to "shake things up a bit". Of cause this is done without destroying the "feel" of the army and making sure that the players feels that the continuity is secured.

The last couple of days I've heard so many players express their disappointment in you – and especially about the fact that they feel that you have given us the same codex that we already had with extremely minor changes. It is a rather expensive hobby – but normally you get more quality than this when you buy Games Workshop products. 

I sincerely hope that this mistake is not becoming the way you do your work in order to "speed up releases" because you have proved that you are able to make good books with the Tau and Eldar release (although they are way too powerful compared to the other armies).

I don't expect any far-fetched explanation and I know that the guys in customer support have nothing to do with this.

I do hope that – if enough disappointed gamers makes some noise – that the "strategic department", the design studio and the CEO's will remember what it means to be a hobbyist and how much a release like this disappoints loyal customers.

I know my voice is only a drop in the ocean.

Kind regards
-A loyal but very disappointed customer
Troels Søndergård
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hjarl

Rigtig fint brev... Håber du får et svar og deler det med pf :)

MaRV

@Troels
Godt brev, men som du selv skriver, så får du nok kun et kort svar tilbage: "Dear sir, we are sorry to hear about your disapointment. Best regards Games Workshop customer servive".

Jeg har det præcist som dig, jeg prøver at være optimistisk med bogen, men det er svært. Jeg har også overvejet at opfordre til global -underskriftsindsamlinger, -boykot og -salg af nidder.

Vi kunne have været langt bedre tjent, end med det "fnidder" codex  :-\ Jeg er kommet dertil at GW er for arrogant til at vide, hvad der er bedst for dem selv og deres kunder. De træffer utrolig dumme beslutninger og skaber unødvendige frustrationer hos deres kundegruppe.

@Vejby
Nu spurgte du selv, men pas på at, din tråd med fede nidder, ikke bliver sidetracked :)

Jeg vil personlig selv fortsætte med nidderne, dog ikke med den entusiasme, som jeg troede et nyt codex ville give mig.

Mvh Uffe

Troels S

Tak.

Regner heller ikke med noget brugbart svar. Det er mest skrevet for at få afløb fra min frustration på en konstruktiv måde, og så er det er aldrig til at vide, om man selv er er dråben der får det meget berømte bæger til at løbe over. 

Mvh
Troels

vejby

@Troels
Før jeg sabler dig ned fra min egen professionelle erfaring, så vil jeg gerne udtrykke min sympati med det, du har skrevet til GW. Der er som skuffet hobbyist intet i vejen med dit brev og jeg må nok indrømme, jeg sidder med de samme følelser i en eller anden grad, selvom jeg stædigt forsøger at så på codexet med optimisme.

Nu tager jeg så lige de professionelle briller på - jeg sidder i en account manager stilling med en pænt stor årlig omsætning, hvilket måske er sammenligneligt med nogen hos GW. Hvis en af mine kunder skrev et lignende brev til os som en klage over et af vores produkter, ville det blive mødt med et meget kortfattet "Tak for din mening, du skal være velkommen til at gå til konkurrenten" og så ville det ellers blive ignoreret, for der står ikke noget relevant en virksomhed kan bruge til at vurdere klagens berettigelse udover i de bredest mulige termer og det har til dels form som et personligt angreb på firmaets ansatte.

Hvis det overhovedet nåede op på ledelsesniveau ville det blive affærdiget som et enkelt brokkehovedet, der ikke har forståelse for produktet (men nu mener vi også selv, at vi er blandt nogle af de bedste i Europa til det, vi laver).

Til trods for det, så håber jeg, du får en eller anden reaktion ud af GW, det ville da være tegn på positive takter ud fra deres side og jeg har stor sympati for brevets indhold, som sagt.

@MaRV
Tja, med den motivation der foreligger for at male lige nu, så er tråden måske bedre brugt til at rante over GW. Jeg kommer dog nok ikke uden om at jeg skal male et par rigtige flyrants og en exocrine, men Star Craft 2 virker lige nu som det bedre valg for at få mit bug-fix
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Quote from: Hjarl on 15 January, 2014, 12:56:19
Rigtig fint brev... Håber du får et svar og deler det med pf :)

I second that!

Troels S

@ Vejby

Du har helt sikkert ret. Regner heller ikke med at få noget som helst ud af det.

Omvendt kan jeg inddrage min egen professionelle erfaring (som kommuniaktionsfuldmægtig i et dansk ministerie) hvor jeg flere gange har oplevet at kundehenvendelser - særligt hvis der er flere med samme budskab - kan have uforudset og uventet stor vægtning, såfremt de havner på det rigtige bord. Har sgu sågar set ministre ændre holdning til konkrete sager på baggrund af enkeltstående henvendelser.

Men det er utopisk at tro, at dette vil være tilfældet og regner bestemt med det udfald, du beskriver så fint.

Men jeg brugte en halv time på den lille mail - og det betyder, at jeg sidder tilbage med en følelse af, at jeg om ikke andet har gjort mit.  :D

Mvh
Troels

vejby

Quote from: Troels S on 15 January, 2014, 13:58:26
@ Vejby
Men jeg brugte en halv time på den lille mail - og det betyder, at jeg sidder tilbage med en følelse af, at jeg om ikke andet har gjort mit.  :D

Mvh
Troels

Jeg brugte så 1½ time på min, for at gøre den så klar som muligt for den stakkels praktikant, der måske sidder i den anden ende, men med samme resultat.

Mit spinkle håb er, at nogen måske indser tåbeligheden i de ting, jeg påpegede og kommer ud med en FAQ, der nok ikke retter op på de dårlige ting, men i hvert fald gør det klart, hvad der er op og hvad der er ned.

vejby

Så fik jeg langt om længe lokket nogen hjem i stuen til afprøvning af de nye nidder. Jeg er mindre glad for det nye codex nu end jeg var før, da jeg kun havde læst det.

To kampe og to nederlag mod Iron Hands og Dark Angels. Første kamp mod Iron Hands var ikke et knusende nederlag, men det var det mod Dark Angels takket været totalt fraværende reserver. Jeg kan bekræfte, at genestealers stadig ikke er så meget værd, men en brood lord kan være skæg. Jeg smider måske en liste op senere, men lige nu skal jeg tænke det lidt igennem.

Fejlene i begge kampe er dog til at få øje på. Bl.a. spillede jeg med en defense line og så mig blind på at spille defensivt. Den skal nok droppes i fremtiden. I samme ånd holdt jeg to flyrants og en Crone i reserve for at sikre deres overlevelse, men det var lige omkring 1/3 af hæren, der ikke bidrog med noget og så har resten det hårdt. Det er altså muligt, at det ikke er codexet, men mig, der er ringe.

Der er turnering i Skive om 14 dage og jeg skal med. Listen skal lige overvejes igen, så jeg smider nok også en ny liste på et tidspunkt, men indtil videre er konklusionen, at man skal frem og presse med det samme - reserver er for tøsedrenge.

Martin Iversen

Det bliver sværere og sværere at tro på at truslen om tyranidderne i 40K-universet er en overhængende bekymring fra adskillige racer  ;D

Og så var der dengang med Craftworld Iyanden - pfew, utroværdigt at Eldars fik klø  .... men, dengang var deres codex jo også andeledes  ;)

Jeg synes nu stadig at Nidderne er sjove at spille - bare ikke noget jeg ville stille med i en turnering, - og de hære der gør ligner ikke rigtigt en Nid-hær som man forventer dem i fluffet. 

M.
Waaaaay behind .....

princelarming

Jeg synes faktisk at de er blevet mindre sjove at spille med deres nye codex. Instinctive Behaviour staffer for hårdt, og det er svært at få indtryk af at ens enheder kan give lige så meget straf tilbage som de uvægerligt får.

Der var et par nemme fixes på åbenlyse problemer med det gamle codex som bare blev videreført, og hele chancen for at ændre på feel og få det mere i overensstemmelse med fluff blev også forpasset.

Uden at det bliver en (større) whine-fest over codex, så har jeg svært ved at finde ja-hatten frem - mine Space Marines får i hvert fald mere opmærksomhed
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: Martin Iversen on 09 February, 2014, 21:09:37
Det bliver sværere og sværere at tro på at truslen om tyranidderne i 40K-universet er en overhængende bekymring fra adskillige racer  ;D

Og så var der dengang med Craftworld Iyanden - pfew, utroværdigt at Eldars fik klø  .... men, dengang var deres codex jo også andeledes  ;)

Jeg synes nu stadig at Nidderne er sjove at spille - bare ikke noget jeg ville stille med i en turnering, - og de hære der gør ligner ikke rigtigt en Nid-hær som man forventer dem i fluffet. 

M.

Hehe, ja. De bliver manipuleret il at æde orker og der hænger "shoot the big ones"-plakater overalt på samtlige verdner i imperiet. Den eneste trussel de efterhånden kan udgøre er at få dobbelt så mange points i hver kamp de tager i fluffet ;)

De kan såmænd også godt være skægge, men der er langt til andre hæres niveau af legetøj og options.

vejby

Quote from: princelarming on 09 February, 2014, 21:38:58
Jeg synes faktisk at de er blevet mindre sjove at spille med deres nye codex. Instinctive Behaviour staffer for hårdt, og det er svært at få indtryk af at ens enheder kan give lige så meget straf tilbage som de uvægerligt får.

Der var et par nemme fixes på åbenlyse problemer med det gamle codex som bare blev videreført, og hele chancen for at ændre på feel og få det mere i overensstemmelse med fluff blev også forpasset.

Uden at det bliver en (større) whine-fest over codex, så har jeg svært ved at finde ja-hatten frem - mine Space Marines får i hvert fald mere opmærksomhed

Mit store problem med det codex er, at jeg i bund og grund synes det er bedre håndværk, til dels, end det gamle, men det er bare ikke ført til ende. Mange ting er nu strømlinet med 6th ed. reglerne på en ret meningsfuld måde, men udover et par nye bæster er det desværre også i bund og grund det samme codex. Anyway, da jeg ikke har den luksus at eje to hære, så må jeg jo bare blive bedre til at spille hæren.

vejby

Nå, her var forøvrigt listen:

Flyrant: TL brainleech devourer, Bone sword+lash whip, AG, electroshock grubs.
Flyrant: 2 x TL brainleech devourer, AG, electroshock grubs.

1 x zoanthrope
1 x zoanthrope
2 x venomthrope

5 x genestealer
5 x genestealer + broodlord med ST
5 x genestealer + broodlord med ST
3 x warrior

1 x hive crone

1 x mawloc
1 x tyranofex: AG, shreddershard beetles
1 x exocrine

1 x aegis defence line.

Der blev primært brugt for mange point på AG og thorax biomorphs, som jeg piller ud inden næste kamp. Derudover blev ADL'en også for dominerende - jeg var for fokuseret på at udnytte den til at gå frem og æde fjenden, så den ryger også. Der er turnering her i byen på lørdag og jeg tager med sammen med Lucozade, som ofte står for at give mig tævene, så det bliver hyggeligt. Vi skal nok også have en hyggekamp fredag aften for at føle hinanden lidt på tænderne.

Jeg tror stadig, man kan få en rimelig liste, som ikke er auto-lose ud af codexet, men omvendt er det også en større omvæltning, end jeg havde forventet, når så mange af tingene nu er de samme.

vejby

Nå, så var der turnering i Stronghold i Skive i lørdags. Det var jo for godt til at lade det gå min næse forbi.

Jeg havde følgende liste med:

Flyrant (warlord): LW+BS, Twinlinked brainleech dev., Electroshock grubs
Flyrant: 2 x twinlinked brainleech dev., Electroshock grubs

3 x zoanthropes
2 x hive guard

30 x termagant (15 med spine fists, fordi så var det WYSIWYG)
8 x genestealers, med en brood lord med ST
Tervigon: shreddershard beetles, norn crown
20 x hormagaunts

Hive crone

Exocrine
Mawloc

Første spil var mod en flink mand med nogle flinke dæmoner (jeg har glemt samtlige navne, da jeg er en spade til den slags).
Hans liste var ensoul grinder, skull cannon, to prinser, to store units blood letters, en stor unit plague bearers, nogle nurgle baser og 6-7 plague drones.

Der var tre niveauer af objectives i hver kamp, i denne var det table quarters, objectives og kill points, så vidt jeg husker. Derudover var det også Big Guns Never Tire.

Kampen gik fint. Fra starten fik jeg pillet den ene prins ned med first blood til mig. Desværre var det ikke warlorden med grimoire, men det havde ikke gjort den store forskel. Hans soul grinder fik skudt på min crone meget tidligt. Den faldt så ned grinderen chargede og hakkede den til plukfisk. Til gengæld havde den ene flyrant så fint udsyn til dens ryg i turen efter og med 12 twinlinked S6 skud i ryggen på BS 4 var den væk. Derefter havde de to flyrants rimeligt frit spil.

Den anden prins formåede desværre at komme ned i min deployment zone og i kamp med exocrinen. På det tidspunkt var vi tæt på tidsgrænsen og jeg satsede på at rydde en enhed plague bearers fra et objective med min warlord i nærkamp. Det var en fejl og han kom til at hænge fast for længe. Jeg skulle have ignoreret de små skiderikker og i stedet hjulpet exocrinen.

Jeg tabte desværre på table quarters da hans kæmpe unit plague drones kom ned, hvor jeg havde flest units. Da table quarters blev afgjort på, hvem der havde flest points i en quarter, gjorde det forskellen, da de åbenbart er temmelig dyre. Til gengæld vandt jeg på objectives og vi stod lige på kill points. Det var under alle omstændigheder en skæg kamp og en knap så bisset dæmonhær, selvom Nurgle er ret modstandsdygtig.

vejby

Kamp to var mod Kim (Lucozade), som jeg har fået bank af i hvert fald de sidste 3-4 kampe, vi har spillet.

Han havde Lucius med nogle noise marines med to doom sirens i enheden. To mini-enheder noise marines mere med blast masters, en enhed cultister, nogle flere marines med 4 x flakk missile launcher, 2 x 2 nurgle spawns, 2 x 2 obliterators, en prins, en hell drake og en defense line med quad cannon.

Der var night fight i tur 1 og vi havde deployed på den korte led. Min warlord havde desuden rullet outflank som sit warlord trait.

Tur et var stort set ligegyldig. Jeg havde sat alting enten i reserve eller uden for 36", så der var ikke noget skydning. Hans 4 spawns gik fremad. Der var lang vej, men de er dælme hurtige. Min tur et så lidt skydning på spawns, som ikke gjorde noget, samt en crone, der fløj frem for at kunne vector strike og template dem turen efter. Det resulterede så i en død crone turen efter og first blood til Kim. Det var så også kampens højdepunkt for ham.

Hans ene gruppe obliterators kom også ned, som altid spillede han kækt og de kom ned på min baglinje med frit udsyn til zoanthropes, hive guards, exocrine og tervigon. Der var dog cover på de to MC'er. Under alle omstændigheder var hans skydning nytteløs og bortset fra cronen tabte jeg ikke noget. Hans hell drake kom også ind, men da den var langt fra alting i hans ende af bordet, kom den kun ind lidt frem cirka midt på bordet.

I min tur to kom min warlord ind. Alt der kunne skyde, skød på spawns og obliterators. De to oblits døde pænt og roligt, men spawns tog kun et enkelt wound.

Min warlord (som tog et enkelt wound fra intercept uden at falde ned) derimod kom ind så han kunne vector strike flakk missile marinerne og nå bag om hell draken. Det ene sæt devourers var nok til at få den til at dø, men vi glemte vist at lade den falde ned. Det kunne ellers have ramt hans warlord, men det blev glemt i kampens hede. Min anden tyrant havde bevæget sig op ad samme flanke.

I næste tur forsøgte de stakkel chaos mariner at få min warlord til at falde ned, men uden held. Hans prins var ellers klar til at give den gas i nærkamp og æde en tyrant, men det blev ikke til noget. Hans ene gruppe spawns var rykket hjem igen, mens den anden kom faretruende tæt på min linje, men takket være et fejlet chargemove stod de klar til at få skud i min tur.

Min warlord, som nu var på to wounds, castede onslaugt på sig selv og fløj mod min egen linje i forsøget på at nogle spawns ned - jeg stolede ikke på at de andre enheder ville være nok - og ville desuden generelt væk fra alle de lede rapid fire våben, som kan få sådan en til at falde ned. Den anden gruppe oblits kom vist også ind nu, men i en mere fornuftig afstand til mig cirka midt på bordet. Mine genestealers kome også ind og stod helt dækket af en ruin, så de kunne assaulte, hvis oblits kom tættere på.

Min anden flyrant med 2 x devourers fløj langt nok frem til at kunne skyde prinsen og samtidig stå i cover bag en ruin. 12 S6 skud senere var prinsen død og derefter gik det drastisk ned ad bakke. Da kampen sluttede havde han en enkelt obliterator, 2 spawns og 2-3 marines tilbage, mens mine tropper kom stille fremad. Han nåede dog at æde en mawloc, der kom op i midten af marinernes deployment zone og godt nok åd 3-4 stykker, men derefter blev assaultet af Lucius med venner. Utroligt nok døde den ikke i første tur, men da den fejlede sit Hit and Run og ikke kunne komme væk var det ligesom slut med at se godt ud. Under alle omstændigheder vandt jeg på alle tre typer objectives efter en fornøjelig kamp.

vejby

3. kamp var mod Eldar med en turneringshær:

2 x wraith knight, 4 wave serpents med 5 dire avengers i hver, 2 x 3 jetbikes, 2 store units warp spiders med en autarch i.

Jeg har ikke spillet med de nye eldar før og jeg gav da også op i tur 4, da det stor ret klart, han uden problemer ville kunne få 4 ud af 5 objectives (der var fem på alle borde) samt også vinde på kill poins og table quarters. Det var sådan set ikke en total nedslagtning og jeg fik også slået en wave serpent, begge enheder warp spiders samt den ene unit jet bikes ihjel, men da han skød exocrinen samt den ene tyrant ihjel i tur et med night fight ville det altid blive op ad begge. Det var dog en hyggelig kamp med en god modspiller, der på trods af niveauforskellen aldrig behandlede kampens udfald som værende givet fra starten.

Konklusionen på det hele bliver nok desværre at tyranidder, i min version af dem, ikke er til de hårde turneringshære. Jeg havde lidt satset på at skulle til Fastawar, men i og med der er malekrav samt at der nok dukker en del ETC-hære op, så kommer det ikke til at blive den her gang. Der er for meget, der skal males i forvejen og jeg vil ikke til at investere i 1-2 exocrines mere samt 1-2 hive crones. GW har sat priserne for højt og reglerne for lavt, så det må blive ved hyggeturneringer eller AS for mit vedkommende.

princelarming

Fede Referater!

Trist med FastaWar - jeg havde håbet at vi ikke kom til at skræmme folk væk med de nye krav... Håber vi ses til Obnox! Check PM ;)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Det skal også lige siges, at de to første kampe havde mindst tre LoS-blokkere i enten deployment zone eller ingen-mands-land. Det eneste, der ikke kunne få cover var cronen og andre fliers. Det sidste bord havde minimalt terræn med et mindre tårn i midten og så en høj ruin i hver deployment zone + lidt bakker og skov i hjørnerne. Det var klart det dårligste bord for min hær. Og jeg rullede "The Horror" 4 gange for mine psychic powers og warp blast på begge tyrants ::)

Angående Fastawar så er jeg ikke skræmt væk, det er bare den logiske konklusion på malekravet parret med codexet. Forhåbentlig bliver Obnox en mulighed. Jeg skal bare lige købe en buket blomster til konen og spørge hende i et blødt øjeblik  ;D

vejby

Nok snak: billeder af ny dukke:

Jeg har lidt svært ved at styre washen, hvilket nok betyder, jeg må google efter nogle opskrifter på at lave sin egen wash og begynde forfra. Bortset fra små skønhedsfejl, som jeg under ingen omstændigheder vil gide at rette på, er jeg meget tilfreds. Skorstenene er med vilje blevet grønnere end normalt da jeg er gået over til at male dem i stedet for at drybrushe dem og dette er første forsøg med den metode. Den er magnetiseret i forarmene og hovedet, så den kan blive til en Haruspex, men jeg gider ikke male de dele, da reglerne sutter r...

Jeg har deuden med stor fornøjelse benyttet mig af Vallejo mat lak på bøtte til pensel på denne figur. Der er ingen grimme spor efter penselstrøg i lakken og alle problemer med frosting er væk. Og det lugter ikke engang værre end trælim, faktisk bedre. Den kan klart anbefales.

Omalley69

Nice krabbe. Ærgeligt at du ikke lige har mod på at få nidderne til at virke i power miljø.

Prøv at sætte crushing claws på exocrinen. Det ser nice ud!
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Quote from: Omalley69 on 28 February, 2014, 17:41:52
Nice krabbe. Ærgeligt at du ikke lige har mod på at få nidderne til at virke i power miljø.

Tak!

Tja, turneringer = malekrav (tit og ofte) og siden jeg maler langsomt, er det en hindrende faktor. Det er ikke så meget, fordi jeg ikke har mod på det, som at investeringen i tid og penge, før det kan ske, virker uoverstigelig på nuværende tidspunkt. Men det kan da være det kommer. Ellers må jeg se om ikke 3++'s omskrivning af codexet ikke kan få lidt fut i fejemøget eller dit eget AS.

Amareis

Efter hvad jeg har læst af brok og ros om Tyranid dexet, så virker det som om der er noget i dexet at folk er enige om:

Flyrants er ikke længere "the golden goose" i codexet. Man skal til at kigge på en gående Tyrant med Tguards og eventuelt en prime.

Venoms ser også ud til at blive brugt for at sikre sig mod borde med dårligt terræn.

Tervigons og termagants er stadig gode og vigtige.

Warriors og zoans giver rimelig stabil synapse og som du selv siger er synapse blevet meget vigtigt til de små nids og lidt vigtere til de store.

Et par harpies og en Exocrine er også en rimelig standard backbone. Harpies er gode og man skal ikke være bange for at flyve dem ud over kanten for at redde dem så de kan bruges næste tur.

Exocrinen er nasty med run+skyd, der kan man nogle gange få brugt flamer og gun i samme tur.

En Mawloc er også god til pts nu, men det er vigtigt at sigte efter at få den til at ramme to gange og så tilbage i reserves. Eventuelt bruge til at spise hull pts eller angribe hårde enheder.

3 Biovore's er en no-brainer - de har så mange anvendelses muligheder at de altid bør være med.

Når det er sagt, så har du dælme nogle flotte nidder :)

princelarming

@Vejby:

Utroligt flotte figurer!

@Amareis:

Ikke helt enig med din udlægning af styrker og svagheder i det nye dex.