News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Formandens Figur Fiflerier

Started by Formanden, 16 March, 2015, 23:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cool Hand Luke

Chrome! Den skal virkeligt skinne. kanter og numre i sort.

rusten og kobber duer ikke for der er for meget hud.
Blaa duer ikke for saa er han for svensk.
roed er for oplagt
Jeg taenker paa at sort ville virke:sort base og med tegninger ef knogler: et kranie paa hjelmen, et skinnebensknogle paa skinnebenet, etc.
en bordeaux der ikke bliver pink i sine highlights, men du siger du har proevet lilla.

Formanden

Støttede Basius - et KS basestempel projekt. De kom for nogle måneder siden, men nu fik jeg dem endelig testet. Det krævede lige et par forsøg før der blev rigtig godt, men de fungerer fint når man lige har fået luret hvordan de komme af uden man smadrer det hele igen med sine fedtfingre

rosenaa

Bare ærgerligt at det billede ikke kan ses  :)

Nu kan jeg også se dem  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Friis

Ser det fint, det ligner green stuff, ser spændende ud  :)

Formanden

Quote from: Friis on 04 January, 2017, 00:33:33
Ser det fint, det ligner green stuff, ser spændende ud  :)

- og det er det skam. Man fylder basen op med green stuff, og trykker den ned i stempelpladen (de lilla i baggrunden).

De 19 på billedet tog en halv times tid at lave, inklusive en del jeg fik ødelagt i starten, indtil jeg fik luret hvordan det var lettest at få dem af igen. Med green stuff fra e-bay, løber de op i ca. 1½ kr./stk. Nu glæder jeg mig til, at prøve at male dem. :)

trygsen

Hej Formand !  :D

Jeg har lige set dine GreenStuff-Baser . Jeg er imponeret over hvor fedt det ser ud ( og i sandhed også ) hvor enkelt det ser ud af lave !  :o

Nu vil jeg selv til at Sysle lidt med et par test-baser!

Fed Inspiration, Mester ! Tak  ;D

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

helmet

Ser fede ud de baser!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Formanden

Tak for de pæne ord.  :)

Nu er der også kommet vikinger på de første af dem.

Peter S

Ser godt ud Søren.

Måske kan du udlåne dine stempelplader til udvalgte spillekammerater for et passende beløb  ;)

Jeg forstår dog ikke helt hvad de vikinger laver på baserne  :o

;D

rosenaa

Quote from: Peter S on 20 January, 2017, 10:10:18

Spille Rugby ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Formanden

Quote from: Peter S on 20 January, 2017, 10:10:18
Ser godt ud Søren.

Måske kan du udlåne dine stempelplader til udvalgte spillekammerater for et passende beløb  ;)

;D

;D

De skal ud og plyndre de der briter, nu de ikke længere er en del af EU.

Hvis man behandler dem pænt (stemplerne ikke vikingerne), kan de sagtens lånes.  :) Bemærk dog, at det må anbefales at købe sin green stuff i metermål, da der går en del til i processen.

Peter S

Hvad skal de bruges til? Etellerandet nyt obskurt figurspil der lige er udkommet fra enelleranden ny lille spilfabrikant?

Formanden

;D Yep. Saga. PeterA har bearbejdet mig godt og grundigt, så nu er jeg faldet i.

Tordenkuglen

Lyder dælme godt formand, du ka jo lige nå at blive færdig til Saga turneringen i Rogue Trader :D

vi spiller pt en Age of the Wolf campagne med lidt modifikationer i Herlev :D
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

Formanden

Ja jeg har luret på det. Men tænker nu, at det vil være fint med et par spil mere inden jeg begiver mig til turnering.

De første 8 er i øvrigt godt og vel halvfærdige, jeg må få taget et billede. :)

- Har i øvrigt ingen idé om hvad Age of the Wolf er - hverken med eller uden modifikationer. :D

Friis

Formanden

Så blev de første vikinger tilnærmelsesvis færdige. Mangler en sølv til at highlighte lidt på metallet.

Friis

De er flotte  :)

Selv malet shields?

Peter S

Kæft de er blevet lækre Søren.

Hvor har du fået inspirationen til skjoldene - eller har du bare fundet på? Regner bestemt med at de er frihåndsmalet...

Håber de snart kan få slag af mine Anglo-Danes (men mon ikke de først bliver af mine Normanbretonnians  ;)

Formanden

Tak, tak. Og ja det er da så pilskævt, at det kun kan være frihånd. :)

Mht. designinspiration så har jeg simpelthen billed-googlet viking shield design. Det er helt krazy. Jeg ved ikke hvor jeg får det fra. ;)

Formanden

Hov. Nu var det var vist igen længe siden der kom et billede op her. Vikingerne er stille og roligt på vej over nordsøen for at redde nogle jomfruer i nød.

På nær noget basefinish er der tre point klar nu.

trygsen

Hahaha !! Fed Humor !  ;D

Dine vikinger ser sku fine ud  8)   Jeg er vild med deres Skjolde  ;)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Peter S

Ser rigtigt godt ud Søren. Også live!  ;D

Glæder mig til at se hvor mægtig din Warlord ser ud, når han får bannerfører med på basen.

Formanden

Det blev en over al forventning produktiv aften.

Jeg savnede noget mere kontrast på vikingernes baser, så det grønne bunddække blev malet brunt, og der er kommet flock og græstotter på dem alle nu (chefen undtaget, han har til gengæld fået en ven med flagstang.

Samtidig kom point nummer fire på baser, og det første spæde skridt til at konvertere 10 grenadiers til fallschirmjägers blev taget - de kan anes i baggrunden, jeg får taget et ordentlig billede når de er kommet ligt længere.

Tordenkuglen

Super NICE! hr Formand, glæder mig til at dyste med/mod de Vikinger en gang :D
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!