News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Multitude af maleprojekter

Started by Peter S, 31 January, 2017, 14:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Peter S

Quote from: guapo on 05 January, 2018, 15:09:16
Ja -jeg æælsker også turkis! Det er en fed marine -har du en hel hær i de farver?

Sådan en kommentar er farlig at komme med  ;D

Jeg spillede 40K i 2ed, 3ed og lidt 4ed. Jeg havde en hærmalet hær dengang, men jeg ved ikke hvormeget der mangler, hvis man skal spille 8ed (sikkert en masse).

Men her er lidt af det bedst malede (total 90er stil - fordi det ER fra 90erne  ;D)

Jeg var lige ved at blive lokket til at gå igang igen, så derfor er nogle af baserne ændret til den nye store slags - men som I ser kom jeg ikke så langt (surprise, surprise)

(Det var mine testfigurer, da jeg skulle finde ud af mit maleskema. De var egentligt fede nok, men gik altså over til mørkeblå/turkis i stedet)

Peter S

Men udover billeder af mine gamle 40K figurer, så har weekenden været ret produktiv for mig.

Jeg malede min cheerleader færdig, og tog Goupos råd og malede turkis på hende.

Her er resultatet:

Først og fremmest skal jeg vist til at øve lidt på mine øjne igen - de er da ikke lige i skabet  ;D. Jeg undskylder det med at jeg mest har malet historiske figurer de sidste par år - og alle mine soldater laver en "Clint Eastwood":

Men i forhold til farveskemaet, som jo er grunden til at hun overhovedet er blevet malet, så synes jeg faktisk at det holder ret godt. Så jeg tænker at inkorporere turkis på holdet - og så kun bruge den hvide til de små detaljer.

Ang. highlights på den orange så sidder bleached bone lige i skabet. Jeg malede hendes sko med den, og det er så meget bedre end gul.

Så nu er jeg klar til at gå i gang!

Peter S

Projekt "Mal et superlækkert Elven Union BloodBowl team"

Dem der har læst min blog ved det allerede, men jeg er helt pjattet med BloodBowl, og jeg har også en unaturlig fascination af Pro Elves holdet - der ellers går for at være det svageste elverhold (men hele udtrykket med elvere i ishockymasker kan man bare ikke komme uden om er mega sejt  ;D).

Jeg har allerede malet et Pro Elves BB hold, hvor figurerne er i resin fra Black Scorpion miniatures. De er sådan set fine nok, men da GW i december ´17 udgav et nyt Elven Union hod "Elfheim Eagles" så figurerne simpelthen så fede ud, at jeg bare male et nyt hold.

Jeg har ikke haft en ny GW figur i hænderne længe, men de er jo (vistnok) nærmest helt gået over til at deres figurer bliver solgt som plastik samlesæt. Det er jeg i princippet ikke særlig glad for, da jeg klart foretrækker at male, og ikke mindst spille, med metalfigurer.

Jeg synes generelt også at det er pænt kedeligt at skulle bruge tid på at samle figurer, i stedet for at kunne komme igang med at male dem.

Men de er bare for fede til at diskvalificere dem pga. dette.

Sådan ser figurerne ud, når de er malet af GW:

Inde i kassen finder man to af disse:

Sammen med figurerne er der et decalark, og en samlebeskrivelse.

Der er 6 figurer pr. ark, og de kan kun samles på én måde (dog med mulighed for at skifte ansigter), der jo betyder at man kommer til at stille ens figurer, hvilket er lidt trist.

Man kan jo sikkert converte dem lidt, men det kommer jeg ikke til at gøre. Deres poses og samlinger er så fede at jeg ikke vil begynde at ødelægge noget ved at skære i dem, eller bytte rundt på noget (og sikkert derfor skulle greenstuffe - hvilket ikke er et hit).

Jeg fik samlet de første 6 figurer, og sat dem på nogle andre 32 mm baser end dem de kom med. For at få lidt tyngde på figurerne er det min plan at købe nogle metalskiver der passer ind i baserne. Men de baser man få med er er riller i, så det bliver noget rod (eller bare besværligt) at gøre dette med. Desuden er figurernes tabs meget små, og dækker overhovedet ikke hele rillen i basen - så derfor denne løsning.

Er de ikke bare lækre?

Jeg har tænkt mig at samle alle figurerne, prime og washe dem allesammen på én gang. Når vi så kommer til selve maleriet tror jeg jeg tager en eller to af gangen. På den måde kan jeg også begynde at udskifte dem med mine "gamle" figurer løbende.

Decals kommer nok først på helt til sidst. Jeg maler normalt numre og navne på figurerne selv, men nu da der er kommet decals med, og jeg for noget tid siden investerede i noget forskelligt grej til at sætte dem på (div. lak og decal medium og decal fix) så prøver jeg det.

Med lidt held har jeg et helt samlet hold klar til priming efter næste weekend.

Ønsk mig held og lykke  ;D     

guapo

Den marine styrke er super svedig :D

Du har da fart på for tiden og jeg ser frem til at se dine elvere tage form -man kan sige (og der ER blevet sagt) meget om GW, men de laver sgu nogle fede figurer!
Smile, it enhances your face value

Ryback

Held og lykke. Glæder mig til at følge lidt med i projektet. Jeg var også selv så heldig at få det nye Pro Elf hold foræret i julegave. Der er dog lige lidt andet i malekøen, før de får lak.

Lav et superlækkert farveskema, så kan jeg kopiere det :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

HackenSlasher

Uh! Det er spændende. Jeg kommer til at følge med her da jeg selv er i gang med de samme elvere.
Hvad er din plan for colorscheme?

Held og lykke!

Tobias

Peter S

Hej Tobias

Tak for kommentarerne.

Min plan er at male dem med samme farver som den cheerleader jeg lige har malet.

Vi må se hvordan det ser ud når den første elver er klar.

Peter S

Den interesse fra andre får mig bestemt til selv at blive lidt utålmodig for at komme igang med maleriet.

Jeg har faktisk potentielt to hele aftner i denne uge til at hobby-nørde. Så hvis jeg er god, får jeg samlet de seks sidste figurer senest torsdag, hvilket betyder at jeg kan få sprayet og washet hele holdet i weekenden. Derefter er det jo bare at komme igang (bortset fra at der nok er en million støbelinjer der lige skal fjernes - og som jeg først kan se efter de er primet  :().

Mine tanker er at rustningen bliver orange, bukser og bluse bliver mørk grøn-ish og deres flagrende stykker stof (hvad ER det egentligt???) bliver turkis. Masker og andet pynt bliver hvidt, og håret bliver to-tre forskellige farver (blond, sort og måske en lys brun).

Så skal der numre og andre decaler på til sidst, plus at deres navne måske skal males på baserne.

Jeg er i tænkeboks med holdnavn, historie og spillernavne. Men lige nu arbejder jeg med at holdet skal være en slags flashy smartenheimer typer, der ser sig selv som bedre, mere noble og som generelt bare er nogle overlegne typer (passer meget godt til elvere ik'?).

Så holdnavn kunne blive noget med Cafoix Cavaliers (Cafoix kommer fra min gamle Bretonnia hær, hvor Duke LeSac havde hjemme. Nostalgi I know!)

Spillerne kunne hedde noget smart/sjovt a la Justin Case, Justin Time, Sir Price, Martine LeSac osv.

Kom gerne med input - det er altid noget af det sværeste med BB hold,  men noget jeg absolut insisterer på at mine hold har - ellers er det ikke ordentligt  ;D

guapo

De skal være MEGA hovne ;D

Hvad med noget á la 'Jean-Babtiste Villeneuve de la Pute' (bonusinfo: Pute er en forkortelse for putain som betyder...glædespige... ;) )

Peter S

Quote from: guapo on 09 January, 2018, 11:33:25
De skal være MEGA hovne ;D

Hvad med noget á la 'Jean-Babtiste Villeneuve de la Pute' (bonusinfo: Pute er en forkortelse for putain som betyder...glædespige... ;) )

Herligt navn - det kommer på listen  ;D

Formanden

Der er de to catchers Winsum og Losesum.

Peter S

Quote from: Formanden on 09 January, 2018, 13:35:53
Der er de to catchers Winsum og Losesum.

HAHAHAHAHA - det er fandme sjovt Søren  ;D ;D

De er klart at de burde hedde det - men om de kommer til det må tiden vise....

guapo

Åh nej, hvad har du startet :D

Hvad med 'François Pissoir' ::)

Friis

Quotesom jeg først kan se efter de er primet

Du må kigge i din forstørelses male lampe lup inden du primer  ;)

Peter S

Det kunne jeg gøre Friis - men faktisk så er jeg begyndt at bevidst vælge at grunde først, før jeg fjerner støbelinjer, fordi de er nemmere at se på den måde.

Så kan jeg altid lige grunde efter, når alle støbelinjer er væk.

Francois er også på listen nu  ;D

Hvad siger i til dette navn til en Lineelf? Alma Knack

guapo

'Almanac' klart!

Hvis pigenavne er med, hvad så med en 'Jette Aehm' = Je t'aime..... to much?! ::)

Peter S

Mine to hobbyaftner blev inddraget til andet socialt samvær, men jeg fik heldigvis tid i weekenden, så nu er holdet samlet.

Der skete dog noget andet godt i ugens løb, der beviser at der kan komme noget godt ud af at have en lille blog. Jeg fik jo kommentarer fra to andre PFere, der også har holdet. Jeg fik den idé at kontakte dem, og høre om vi kunne dele en ekstra kasse elvere, da de 12 der er i æsken ikke rigtigt slår til, hvis man skal lave et liga-hold ud af dem. Både Ryback og HackenSlasher var friske på det, så nu har vi delt en æske, og jeg har fået de 3 linemen jeg synes der mangler i æsken for at et godt hold. Så stor tak til jer!

Så istedet for 12 figurer, hvoraf de to ikke er med på mit starthold, har jeg nu fået samlet de 14 figurer der udgør hele Cafoix Cavaliers (nu da jeg har brugt dette navn, så er det lissom bare blevet deres navn...).

Jeg synes stadig de er mega-fede, og jeg kan se at jeg er blevet bedre til at samle dem, efterhånden som jeg er blevet lidt mere øvet.

Der var sådan set også tid til at spraye dem, men jeg gør det udendørs, og det var for koldt i weekenden til det - så det må vente til en lunere, og mere vindstille dag.

Jeg er meget i tvivl om baserne. Jeg har hævet figurerne lidt (som I kan se), så der er plads til at komme sand, og efterfølgende græs på. Men det er ikke sådan jeg har gjort tidligere, og spørgsmålet er, om jeg kan finde ud af noget godt. Baserne er jo kæmpestore, og de fleste elvere har kun en fod på jorden, så der er virkeligt meget plads at boltre sig på. Men det er jo samtidig en græsplæne de spiller på, så der er i virkeligheden ikke så mange muligheder for at "pynte" basen, som jeg ellers gør på mine soldaters baser. Ved sgu ikke helt hvad jeg gør - så indtil videre maler jeg figurerne, og så må jeg lave et par prøvebaser, for at se om jeg kan finde på en god løsning.

For de BB interesserede kan jeg da også lige fortælle at mit starthold består af:
8 Linemen
2 Blitzere
1 Catcher

Jeg vil male disse 11 figurer først, og derfor er det jo super godt, at jeg fik anskaffet mig flere linemen her fra start.

Planen er at jeg dernæst køber en Thrower, Lineman og Catcher i den rækkefølge - hvilket så giver mig 14 figurer. Vores liga i 2MD er sjældent længere end 10-12 kampe, og jeg tvivler stærkt på at jeg kan få råd til at have et hold på 15-16 figurer. Skulle det ske har jeg en thrower og en blitzer (der kan converteres) liggende i bitsboksen, men jeg skal være mere end normalt heldig før de kan komme i spil (hvis alt går som det plejer, så har jeg fået dræbt 3-4 spillere i løbet af de første 10 kampe....)

Så alt i alt en ok fremgang på projektet - og jeg ser frem til at komme videre.

Formanden

Jeg kan ikke lige se for mig hvad det er for et hold, men jeg mindes, at jeg en gang har malet spillernumre med hvid i græsset og tilsat nogle brede streger, så det minder om yard angivelserne på en amerikansk fodboldbane.

(ok - lidt mindre end de tal på billedet).  :D

Peter S

Ja, jeg har også tænkt at en idé kunne være at male nogle hvide streger.

Kan du huske om du bare malede hvis ovenpå flock, eller var det malet sand du brugte på baserne?

Formanden

Ptja? Det har nok været sand. Hvis du vil bruge flock, skal du nok hælde en gang lak ud over for at sikre, at det ikke bare ender i penslen.

Peter S

Jeg forestiller mig at mine spillere altid spiller på den mest velfriserede og velplejede græsplæne. Men det skal måske ikke være sådan.

Måske er det ok at lave banen lidt grovere i det, med græstotter, jord, småsten osv. (hvorfor fejler spillerne ellers altid deres GFI, hvis der ikke er noget at skvatte i ??).

Jeg fandt lige ham her på nettet:

Vil sådan en base ikke være cool nok at have til holdet? Der er både brun, grøn, rød og hvid, og flere forskellige materialer - men stadig med grøn som hovedfarven.

Edit: Jeg ville lige finde nogle flere eksempler, men jeg må erkende at der ikke er voldsomt mange BB hold på nettet som har meget fine baser (eller også kan jeg bare ikke finde dem). Men det gør jo bare opgaven mere interessant, og jeg vil straks gå i gang med at udtænke nogle forskellige metoder til at lave baser - som jeg så vil prøve af på nogle test baser.

Jenova

Quote from: Peter S on 15 January, 2018, 10:59:43
Ja, jeg har også tænkt at en idé kunne være at male nogle hvide streger.

Kan du huske om du bare malede hvis ovenpå flock, eller var det malet sand du brugte på baserne?

Jeg har malet ovenpå flock (dog på baser og ikke på et bord). Det var uproblematisk.

Det så sådan her ud:
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Friis

Det er en fed base den der Peter... Sæt i gang!!

Peter S

Den base, Jenova, er jo ganske fin, selvom den er så simpel.

Det er samme slags flock (tror jeg) som jeg bruger. Det kan være jeg skal prøve at male en streg på en af dem, og se hvad der sker..

Hun kan dog max have Av4 med den rustning hun har iklædt sig  ;D