News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Malifaux

Started by Jenova, 30 December, 2017, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Jeg fik ikke malet Serena færdig til turnering i Holbæk i lørdags, men det var en god dag alligevel  8).

Jeg fik slet ikke taget billeder, og min morgen blev lige lovlig stresset, fordi yngstebarnet besluttede at gumle nogle af mine kort helt i stykker lige før jeg tog afsted. Nekima og Doppelganger kortene måtte lade livet mens Lilitu blev gemt mellem sofahynderne. Heldigvis fik han ikke fat i nogen figurer.

Jeg spillede Lilith i alle spil og varierede mit crew lidt afhængig af modstanderens faction og strats/schemes.

Dagens første spil var Symbols mod Carsten og hans Brewmaster på et Western bord med lidt jernbane og minedrift. Jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvad Brewmaster gør (noget med noget poison og aura), men jeg fik smadret en whiskey golem i tur to  ;D Jeg vandt spillet med 7-4. Jeg kan ikke forstå, hvorfor folk ikke synes Bushwackers er dårlige. Jeg synes altid, de gør det godt.

Spil #2 var Squatters mod Brians Neverborn Lucius. Jeg fandt heller ikke rigtig ud af, hvad Lucius gør, for jeg byttede en Silurid ved siden af Lucius ud med Nekima, og så åd hun ham. Jeg tror Brian havde bygget et crew, der var lidt for "schemy". Der var simpelthen ikke nok, der kunne true mine figurer. Til gengæld er Brian bare den mest hyggelige person at spille mod. Ingen sure mine, selv når spillet går ham imod. Jeg vandt vist 9-5.

Spil #3 var Ply mod Casper og hans Outcast. Jeg bryder mig virkelig ikke om at spille Ply. Jeg er også dårlig til det, og jeg får altid lavet et dumt swap med Lilith, så jeg giver min modstander noget at lave Ply på. Casper spillede Hamelin, som jo har et ry for ikke at være særlig sjov at spille mod. Casper havde heldigvis den klassiske Hamelin figur som i det mindste er flot at se på. Jeg besluttede mig for at spille meget afventende og stillede alle mine figurer ned i det ene hjørne. Det virkede næsten for Casper fik ikke så meget ud af sin rat engine, men jeg fuckede op med Ply igen. Hvis jeg bare havde fået et point på Ply, så var det blevet uafgjort. I stedet endte det 6-5 til Casper. Det er ret sjovt at spille de der lidt mere kompetitive spil, men jeg ville ønske, at jeg ikke var så træt efter 2 spil. Hjernen er lidt slidt på det tidspunkt.

Overordnet blev jeg nr. 3/14 hvilket er super. Jeg lærte som sædvanlig en hel masse, og jeg fik heldigvis hverken lyst til at spille Brewmaster, Lucius eller Hamelin! Til gengæld har jeg virkelig lyst til at prøve at spille lidt Gremlins, selvom jeg nok burde koncentrere mig lidt om at blive bedre til Lilith og måske lære lidt Titania.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

merlin

Ja da, du skal da have nogle gremlin's ;)

FreddyRæv

Godt gået Inge, du er for vild!
Jeg syntes du skal holde dig til Neverborn og bliv god til 2-3 masters!
Så har du en kæmpe fordel overfor dem der jumper rundt i masters hele tiden.
Bare mine 25øre.
Men ja, tilllykke med 3. pladsen! Virkelig sejt!

Jenova

Tak for kommentarer  ;D Jeg skal helt sikkert blive ved med at spille Neverborn. Jeg udvider nok med Titania til at starte med, og så har jeg jo et lager med translucent Pandora og Dreamer, som jeg på et tidspunkt skal lege med. Jeg tror jeg vil spille Neverborn til turneringer. Der klarer sig man helt klart bedst (og har den bedste chance, for at nå at spille spillet færdig), når man kender figurerne godt.

Med gremlins kunne jeg virkelig godt tænke mig at spille nogle temalister. Ulix med grisebasser eller Ophelia med familien kunne være sjove (og sikkert frustrerende) at prøve. Jeg har fået lov til at låne Kims gremlins, så jeg kan prøve, om de er noget for mig  :D

Jeg skal nok også have prøvet en Lilith nephilim temaliste. Men nok ikke, hvis jeg skal prøve at vinde.

Honsou

Quote from: FreddyRæv on 24 April, 2018, 20:05:25
Hov, hvad er der i vejen med det?! ;D

Jeg har sagt til mig selv flere gange, at jeg burde bruge de samme 2-3 Masters til turneringer, og så prøve noget andet i mellemtiden, men det er jo som bekendt lysten der driver værket. Og så får folk også en fordel mod mig. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rosenaa

Selvom det ikke er Malifaux - så spiller jeg kun med det hold/side/armé som jeg syntes er Fede at have, Fede at male og giver mig glæde ved at male/spille med/have  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Sådan har jeg det også, der er bare så meget fedt i Malifaux. :D
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Seb

Quote from: Honsou on 25 April, 2018, 13:54:00
Quote from: FreddyRæv on 24 April, 2018, 20:05:25
Hov, hvad er der i vejen med det?! ;D

Jeg har sagt til mig selv flere gange, at jeg burde bruge de samme 2-3 Masters til turneringer, og så prøve noget andet i mellemtiden, men det er jo som bekendt lysten der driver værket. Og så får folk også en fordel mod mig. ;)

Den kender jeg godt Erik. Et slag på tasken er, at jeg har haft en 15-16 forskellige masters med til turneringer i tidens løb.
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Jenova

Speaking of other masters.... jeg brugte min aften igår på at samle min lyserøde Chompy. Jeg kan mærke, at der virkelig er noget OCD der trigger, fordi jeg ikke kan grenstuffe samlingerne, og de derfor er synlige  :o

Bortset fra det, er det en super fed figur. Det kunne være sjovt at køre Dreamer i en liga. Han har så mange muligheder, og der er man jo tvunget til at bruge den samme master. Ellers ville titania være et andet godt valg. Jeg tror ikke jeg ville spille Lilith i en liga igen. Der er kun et vist antal gange, man kan smække modstanderens figur ned i 3 stykker hazadous terrain (gerne med 1/4/5 skade) og leve med sig selv....

FreddyRæv

Quote from: Jenova on 28 April, 2018, 08:20:52
Speaking of other masters.... jeg brugte min aften igår på at samle min lyserøde Chompy. Jeg kan mærke, at der virkelig er noget OCD der trigger, fordi jeg ikke kan grenstuffe samlingerne, og de derfor er synlige  :o

Bortset fra det, er det en super fed figur. Det kunne være sjovt at køre Dreamer i en liga. Han har så mange muligheder, og der er man jo tvunget til at bruge den samme master. Ellers ville titania være et andet godt valg. Jeg tror ikke jeg ville spille Lilith i en liga igen. Der er kun et vist antal gange, man kan smække modstanderens figur ned i 3 stykker hazadous terrain (gerne med 1/4/5 skade) og leve med sig selv....

Nu er det jo ikke sikkert at næste liga bliver med fixed master. Jeg håber selv at det bliver med faction nu
hvor jeg har fået en master mere, aådan så man kan vælge den der bedst passer til strats og schemes.

Jenova

Quote from: FreddyRæv on 28 April, 2018, 08:23:29
Nu er det jo ikke sikkert at næste liga bliver med fixed master. Jeg håber selv at det bliver med faction nu
hvor jeg har fået en master mere, aådan så man kan vælge den der bedst passer til strats og schemes.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes. På en måde, er det dejligt at have noget at vælge imellem, men der er også noget godt i at være tvunget til at prøve nogle strats der ikke ligger lige til højrebenet. I hvert tilfælde synes jeg, det er godt at spille i en liga. Jeg har virkelig lært meget.

rosenaa

Quote from: Jenova on 28 April, 2018, 08:20:52

Hvorf' ikk' ?
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Jenova

Quote from: rosenaa on 28 April, 2018, 12:28:13
Hvorf' ikk' ?

Fordi han allerede er fint lyserød  ;D

Jeg vil gerne beholde det meste af farven og bare male enkelte detaljer og evt. lidt skygger.

guapo

A'hvad? Er den gennemsigtig?!

De unge har sgu da også så mange muligheder nu til dags  ::)
Smile, it enhances your face value

Jenova

Ja, den er gennemsigtig! Der var vist ikke nogen gennemsigtige lyserøde figurer, da jeg var ung  ;D

rosenaa

Hvis du bruges et par røde neglelakker (forsigtig de er jo på Acetone basis) eller et par røde vask, kan du fylde nogle revner ud og se om det kan hjælpe, det kommer også til at se ud som blodåre og sår...

Seb

Dreamer har rigtig mange fine muligheder ja. Han er en af de få der har 3 forskellige spillestile alt efter hvilken af hans 3 limited upgrades man vælger. Summoner, Melee, ranged. personlig synes jeg hans melee build er klart sjovest :)
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Jenova

Quote from: Seb on 29 April, 2018, 11:52:43
Dreamer har rigtig mange fine muligheder ja. Han er en af de få der har 3 forskellige spillestile alt efter hvilken af hans 3 limited upgrades man vælger. Summoner, Melee, ranged. personlig synes jeg hans melee build er klart sjovest :)

Ja, han ser sjov ud! Jeg synes ikke shooty Dreamer ser så interessant ud men både summoning og melee upgraden er ret cool.  8)

Seb

Du kan, hvis du har lyst gøre ham både til melee expert og ranged expert samtidig. :D Det er selvfølgelig en sandhed med modifikationer når jeg siger at hans 3. limited er ranged. Hans 3. limited er chompy fokus, men bliver oftest fulgt  af hans upgrade der gør ham til ranged expert. Har selv spillet mest summoner i starten, men det blev hurtigt kedeligt, så gik over til melee så snart wave 5 ramte :) Hans ranged/chompy har jeg ikke gjort så meget i.

Jenova

Der er ikke blevet malet så meget på det sidste. Mindstebarnet sover først omkring 21:30, og der er jeg selv for træt til at male.

Jeg har stadig en plan om at male Serena færdig i den nærmeste fremtid. Jeg har meldt mig til Eriks turnering d. 9/6 og Erik er jo lidt sart mht. det grå plastik, så jeg må hellere male Hooded Rider og måske noget af mit Titania crew (på den grimme måde selvfølgelig). Det hele er samlet, så det burde være til at nå. Jeg vil også prøve, om jeg kan nå en enkelt træningskamp med Titania, men det kommer måske til at knibe lidt.

Lige et lille billede fra spillet igår. Nekima er dum, og jeg fik sådan lyst til at købe et Nellie crew. Det er altså et mærkeligt (og lidt sjovt) tema.

rosenaa

Quote from: Jenova on 21 May, 2018, 15:35:07
..... så jeg må hellere male Hooded Rider og måske noget af mit Titania crew (på den grimme måde selvfølgelig) Old School metoden

Fejl fikset  ;D

guapo

Quote(på den grimme måde selvfølgelig) Old School metoden
QuoteFejl fikset  ;D

Hovhovhov Rosenaa -folk har malet både grimt og pænt til alle tider, det gør det vel ikke old school ??? Kan vi ikke blive enige om at old school er mættede farver, mange af dem og sand på baserne?!

Inge -Dyb sympati med aftenroderiet med ungerne ::) Har du prøvet at vikle? Det har vi gjort med stor succes. Op på ryggen, gå en tur i den lune aften og ungen lulles i søvn i løbet af 15-20 min. Kunsten er så at få barnet af uden hun vågner, hvilket er en slags yoga-workout i sig selv :o

Jeg håber snart at se nogle display-figurer fra din hånd!

Silva

Quote from: guapo on 22 May, 2018, 11:16:40
Kan vi ikke blive enige om at old school er mættede farver, mange af dem og sand på baserne?!

Mener du ikke grønt flock på baserne og så Goblin Green kant? :D

@Inge
Jeg har også en lidt tidsknap periode - jeg havde ellers lige et lækkert flow, hvor jeg var SIKKER på, jeg om en uges tid havde et færdigmalet Two-Face crew... Indtil videre står Two-Face stadig alene.

Jenova

Måske er det BÅDE old school og grimt, det som jeg maler  8)

Quote from: guapo on 22 May, 2018, 11:16:40
Inge -Dyb sympati med aftenroderiet med ungerne ::) Har du prøvet at vikle? Det har vi gjort med stor succes. Op på ryggen, gå en tur i den lune aften og ungen lulles i søvn i løbet af 15-20 min. Kunsten er så at få barnet af uden hun vågner, hvilket er en slags yoga-workout i sig selv :o

Mit vikle-stash er mit figur-stashs' tætteste rival (... jeg har faktisk også et ret omfattende garn-stash.... I've got issues!) Han er bare ikke træt, fordi han insisterer på at sove 3-4 timer i vuggestuen  ;D Faktisk er det meget hyggeligt om aftenen - jeg får bare ikke malet noget. Her i weekenden troede jeg faktisk, at jeg liiiiiiige havde tid til at lime en lille smule, og jeg nåede at lime 1 vinge på en figur, så væltede ungerne ind af døren igen. Jeg tror bare, at man skal acceptere det, og nyde nuet. Det er da rimelig zen.

Og så har jeg jo heldigvis stadig tid til at KØBE en masse ting. Det kan man nemlig sagtens gøre med ungen på armen  ;D

guapo

QuoteMit vikle-stash er mit figur-stashs' tætteste rival
F*ck -Du er en af DEM :o ;D

Min kone har heldigvis fået solgt langt de fleste af sine vikler (det var et krav hvis hun ville købe en hestetrailer ;) ), men hun vægrer sig ved at sælge de sidste for 'Så er det jo helt slut med små børn' -Det er nemlig rigtig frue, så riv nu det plaster af :D
Der er åbenbart et dyk i viklemarkedet, for de er vist svære at sælge -min kone bijobber som viklebroker for flere andre for et 10% cut, hehe.

Et ord:... ok to, så og jeg ved at jeg har sagt det før: Wet-palette! Åben låget og du er i gang, ungen hyler, luk låget, skyl pensel og du har lukket ned ;)