News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vejby

Og her liste 2 helt uden 'fexer:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [42 PL, 802pts] ++

+ HQ +

Broodlord [8 PL, 162pts]

Hive Tyrant [11 PL, 218pts]: 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

+ Troops +

Ripper Swarms [2 PL, 33pts]: 3x Ripper Swarm

Termagants [6 PL, 68pts]: 17x Termagant (Fleshborer)

+ Elites +

Hive Guard [13 PL, 288pts]
. Hive Guard: Impaler Cannon

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [70 PL, 1198pts] ++

+ No Force Org Slot +

Hive Fleet: Kraken

+ HQ +

Hive Tyrant [11 PL, 218pts]: 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Wings

Hive Tyrant [11 PL, 220pts]: Adrenal Glands, Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, The Miasma Cannon, Wings

+ Troops +

Genestealers [16 PL, 304pts]
. 19x Genestealer: 19x Rending Claws, 19x Toxin Sacs

Genestealers [16 PL, 228pts]
. 19x Genestealer: 19x Rending Claws

Genestealers [16 PL, 228pts]

++ Total: [112 PL, 2000pts] ++

Created with BattleScribe

Jeg har taget brood lorden med for at presse alt ud af 'stealers. Men en neurothrope plus to hive guard mere kunne også gå an, men så begynder der at være mange drops og stealers vil alt andet lige gerne starte...
Maling 2023: 28/41 modeller

Mr. Smiley

Quote from: vejby on 03 June, 2018, 08:56:26
Jeg er ikke sikker, da der også var malepoint og listeindleveringspoint, men det blev kørt på Best Coast pairings appen, omend runde tre blev lavet i hånden.

Og ja, det gode spil. Især runden mod Jacob blev til hammer når det er mest spændende.

Så er det derfor man ikke kan finde noget omkring det :)
Jeg har aldrig forstået hvorfor man i DK bruger bcp over tournykeeper men det er vel hvem man er :p

Elsker at du tager carnies med de trænger til kærlighed
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

vejby

Nu er tre kampe selvfølgelig ikke noget kæmpe datagrundlag, men de der flyrants generer mig lidt.

Fair nok, 24 S6 skud er ikke noget at kimse ad, men de er 'sårbare' i og med de skal tæt på og kan skydes. Hvis man gerne vil have flere stealers, så er det oplagte sted at kigge på at bytte flyrants ud med neurothropes og brood lords. OOE kan blive, da han alligevel har character protection*.

Man sparer ca. 60 point per flyrant, der byttes med en brood lord og jeg tvivler på, man bruger mere end to, så den sidste flyrant kan byttes med en neurothrope. Så er der 20 genestealers mere til rådighed. Smider man alle fex'er undtagen OOE ud og bytter med hive guard, så kan man gemme sin skydning udenfor LoS og sine karakterer bag 'stealers, der alligevel vil være forrest. Psychic powers får man alligevel med på tre psychers, så man kan kaste catalyst, onslaught og dominion. Om man vil udnytte shadow in the Warp eller holde sig udenfor deny range må være op til spillet.

Jeg tror sgu jeg koger en hordeliste en af dagene, ser hvor det bærer hen.

*Og så mange af de der sniper knight møder man vel heller når det første bulder og brag har lagt sig?

princelarming

Lavede lige den her:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) ++

+ HQ +

Broodlord: Warlord

Broodlord

+ Troops +

Genestealers: 5x Acid Maw
20x Genestealer: 20x Rending Claws, 20x Scything Talons

++ Vanguard Detachment +1CP (Tyranids) ++

+ HQ +

Neurothrope

+ Elites +

Hive Guard
Hive Guard: Impaler Cannon

Hive Guard

Hive Guard

Created with BattleScribe (https://battlescribe.net)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Jeg er næsten enig. Jeg ville have lidt færre hive guard og så termagants til at screene mod andre cc-hære, smites, æde overwatch etc. Men godt at se du overvejer at smide krykken og gå selv  ;)

vejby

Jeg er måske mere her:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [53 PL, 954pts] ++

+ No Force Org Slot +

+ HQ +

Neurothrope [4 PL, 70pts]: 3. Tenacious Survivor, The Norn Crown, Warlord

Old One Eye [10 PL, 200pts]

+ Troops +

Termagants [9 PL, 96pts]: 24x Termagant (Fleshborer)

+ Elites +

Hive Guard [13 PL, 234pts]
. Hive Guard: Shockcannon

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [64 PL, 1044pts] ++

+ No Force Org Slot +

Stratagem: Bounty of the Hive Fleet (-1 CP): 1 Extra Bio-artefact

+ HQ +

Broodlord [8 PL, 162pts]: Power: The Horror

Broodlord [8 PL, 162pts]: Power: Catalyst, The Maw-claws of Thyrax

+ Troops +

Genestealers [16 PL, 240pts]: 5x Acid Maw
. 20x Genestealer: 20x Rending Claws

++ Total: [117 PL, 1998pts] ++

Created with BattleScribe

princelarming

Du er til gengæld gået fra 9 til 12 drops...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 04 June, 2018, 12:02:48
Du er til gengæld gået fra 9 til 12 drops...

Det er til gengæld rigtigt godt at have CP til opportunistic advance, overrun og adrenaline surge til en unit stealers og lidt senere single minded annihilation, voracious appetite eller bare death frenzy, hvis OOE taber en kamp, men 9 drops er også godt.

vejby

Så fik man godt nok lige på munden til LoA 2. Jeg stillede følgende:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [74 PL, 1296pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 224pts]: Adrenal Glands, Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Power: Psychic Scream, Power: The Horror, Toxin Sacs, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 224pts]: Adrenal Glands, Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: The Horror, Toxin Sacs, Wings

+ Troops +
Genestealers [16 PL, 204pts]
. 17x Genestealer: 17x Rending Claws
Genestealers [16 PL, 216pts]
. 18x Genestealer: 18x Rending Claws

+ Heavy Support +
Carnifexes [18 PL, 395pts]
. Carnifex: Adrenal Glands, Bone Mace, Enhanced Senses, Heavy Venom Cannon, Monstrous Scything Talons, Spore Cysts
. Carnifex: Adrenal Glands, Bone Mace, Enhanced Senses, Heavy Venom Cannon, Monstrous Crushing Claws, Spore Cysts
. Carnifex: Adrenal Glands, Bone Mace, Enhanced Senses, Heavy Venom Cannon, Monstrous Crushing Claws, Spore Cysts

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [42 PL, 701pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 218pts]: Chameleonic Mutation, Power: Catalyst, Power: Onslaught, 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Warlord Trait: Adaptive Biology, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]: Power: Onslaught

+ Troops +
Termagants [6 PL, 48pts]: 12x Termagant (Fleshborer)
Termagants [6 PL, 44pts]: 11x Termagant (Fleshborer)

+ Elites +

++ Total: [116 PL, 1997pts] ++

Det mest positive ovenpå den oplevelse var nok, at jeg havde det helt rigtige mix af psychic powers på plads fra starten. Der var ingen af kampene, hvor jeg følte, jeg manglede noget og der var redundans nok på de powers, der var vigtige.

Det første spil vandt jeg, men primært nok pga. manglende erfaring fra modstanderen.

De to andre var til dels hårde match-ups for nidderne: den ene liste var en aktuel ETC-liste med en god blanding af custodes og andet imperie-snask og den anden et mash-up af shield captains, BA characters og en AM-brigade med primært Pask og en tank commander bakket godt op af mortars og infantry squads. Den ene liste var ikke til at slå hul i og den anden er bare en uhellig kombination af ost på et niveau, hvor 'nidder slet ikke kan følge med post-FAQ. Listen havde et svar på alt, jeg kunne smide på den og mere til og der ligger problemet.

Umiddelbart er lektien, som jeg bør tage med denne gang, at heavy venom cannons bare ikke er gode nok. De er et pissefedt våben i kontekst af codexet, men platformene bliver for dyre og d3 skud er mildest talt ustabilt. I den ene kamp havde jeg 3-4 shooting phases med max 1 ud af 5, der fik 3 skud afsted. 36" er fedt, for en tyranid, men det er ikke ret langt, når først man kommer på banen. Carnifexer skal nok også droppes  :'( De står og lokker med al deres potentiale, men bliver i sidste ende temmelig impotente, i hvert fald med HVC og alt piv-tøjet. Der er måske en plads som billige cc-fex'er, der bare skal moses ind i den nærmeste screen, men med et 7" move og uden mulighed for assault efter advance er den ide død.

Nidderne har masser af gode værktøjer, under de rette omstændigheder. De omstændigheder er bare relativt lette for en modstander at counter, for de kræver næsten at modstanderen selv stiller op til det.

vejby

Efter kampene kom jeg frem til følgende ide:

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [50 PL, 1018pts] ++
Hive Fleet: Jormungandr

+ HQ +
Neurothrope [4 PL, 70pts]: The Norn Crown, Warlord, Warlord Trait: Insidious Threat

+ Elites +
Hive Guard [13 PL, 234pts]

+ Heavy Support +
Tyrannofex [11 PL, 238pts]: Rupture Cannon, Stinger Salvo

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [67 PL, 981pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [9 PL, 148pts]: Adrenal Glands, 2x Monstrous Rending Claws

+ Troops +
Genestealers [12 PL, 156pts]
. 13x Genestealer: 13x Rending Claws

+ Fast Attack +
Raveners [4 PL, 69pts]
. Ravener: 2x Scything Talons

++ Total: [117 PL, 1999pts] ++

Rupture-fex'es har med 48" rækkevidde nok til at skyde på det, de gerne vil i hvert fald tur 2 og frem. Med Jormungandr står de med et 2+ save, og siden 'nidder ikke må have spells der forbedrer saves eller giver invuls er det, det bedste de kan få.
Hive guard med shock cannons i en ravener taxa omgår også problemet med range, om end det først er fra tur 2 og det kan counters med screening, til gengæld vil knights og i det hele taget vehicles ikke bryde som om dem.
Det mest kontroversielle er nok walkrants. De er ikke populære, men med 2xMRC bliver de lidt som små-dyre distraction fexes med et 4++ og smite. Umiddelbart tror jeg ikke, man vil have besøg af dem i egne rækker, og så fungerer de som synapse og sekundær trussel efter 'stealers.

Det sørgelige er bare, at jeg stadig ikke tror, det vil stå synderligt godt i sidste ende  :'(

vejby

Jeg havde en hyggekamp i Viborgs Sanctuary klub med Trygsen i weekenden.

Vi spillede ITC champions missioner, nummer 5 (= 5 objectived spredt på banen i et + med et i centrum). Min liste var:

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [74 PL, 1348pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 213pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: Psychic Scream, Toxin Sacs, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 218pts]: Power: Onslaught, Power: The Horror, 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Warlord Trait: Instinctive Killer, Wings
Malanthropes [5 PL, 140pts]: Malanthrope

+ Troops +
Genestealers [16 PL, 228pts]: 4x Acid Maw
Genestealers [16 PL, 228pts]: 4x Acid Maw

+ Elites +

++ Battalion Detachment +5CP (Tyranids) [39 PL, 652pts] ++

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 213pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: Onslaught, Toxin Sacs, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]: Power: Dominion, The Norn Crown
Old One Eye [10 PL, 200pts]

+ Troops +

++ Total: [113 PL, 2000pts] ++

Trygsens var, sådan lidt fra hukommelsen:
Cadia hele vejen rundt.
Et uhelligt antal commanders med CP regen trait og relic.
En psyker
2 Militarum tempestus commanders samt 2 plasma command squads
6 infantry squads med heavy bolter
2-3 conscript squads (eller infantry uden heavy weapons)
2 veteran squads med plasma
1 mærkelig lille FW flyver
1 mærkelig lille FW bil med lascannons
2 thudd cannons
3 x heavy weapons teams med 3 mortars i hver
3 basilisks
2 x 5 ratlings
3 x scout sentinel m. multilaser

Deployment er 'pil' på de lange sider, så ikke så vældigt meget plads, til gengæld er der en stor LOS-block i midten men eller ikke så voldsomt meget terræn og Trygsen vælger endda side så han kan gemme de fleste mortars bag nogle høje bakker. Han holder fly med plasma vets og psykers samt militarum tempestus enhederne i reserve.

Trygsen havde uendeligt mange units at stille op og jeg vinder komfortabelt rullet for at starte hvorefter han prompte seizer mig. Jeg har to ripper swarms og en enkelt tyrant i reserve, OOE + neurothrope holder min højre flanke hvor alle termagants er placeret for character protection overfor Trygsens tre basilisker. Der er dog langt over bordet ude ved kanten i den deployment. Resten af min hær er deployet omkring malanthropen så alt er -1 to hit på skydning.

Trygsens tur et går primært med at nakke den ene unit termagants så han kan komme til OOE og lader dermed nådigt mine genestealers overleve relativt uskadt. Han rykker desuden en sentinel frem mod det centrale objective og en infantry squad + FW bilen + en commander mod objectivet på midten af den venstre side af bordet. Der ryger også et wound af min warlord tyrant, hvilket kunne have været vigtigt med det rigtige warlord trait.

Min tur et rykker jeg frem. OOE skal over bordet, men heller ikke dø, så han kommer mere sidelæns mod midten end reelt frem. En unit genestealers rykker mod venstre og med opportunistic advance kommer de indenfor rimelig assault range af infantry unit'en. En hive tyrant rykker frem mod sentinel'en på midten sammen med den anden unit stealers og mal'en og min warlord positionerer sig så han lige kan skyde en infantry squad (han har valgt dem til sit warlord trait). Jeg hiver de to ripper swarms ind ude i hjørnerne af min deployment zone for area denial på det uafværgelige plasma drop samt den sidste hive tyrant centralt.

Shooting phase tager en enkelt sentinel ud samt en infantry squad skudt ned af warlorden plus tilfældige mænner hist og her. I assault phase rykker den venstre gruppe mod bil, infantry og commander, i midten assaulter hive tyranten sentinel sammen med genestealers. Jeg rydder infantry squaden til venstre, men ikke commander eller bilen, som jeg desværre ikke har range til at gidsle. I midten overlever sentinel'en dog med et wound og den kan låses. Yay.

Tur to kommer plasma droppet og flyet ind. Plasma æder desværre min warlord - havde han haft adaptive biology, som ville have trigget turen før, havde hvert wound kun givet en damage i stedet for 2 og så havde han overlevet. Det er måske nok værd at huske en anden gang. Der ryger også en masse ild på den anden hive tyrant, som overlever på 3 wounds - mortars slipper overraskende let igennem T7 4++ hvis der er nok. Og de reroller alle to-hit rolls med regiment og ordrer. På flanken er der røget 10-11 stealers, der er kun 6 tilbage og jeg bruger to CP på insane bravery da de er lige i nærheden af de to Militarum Tempestus units.

Trygsen laver også en stor fejl og assaulter en unit infantry ind i den centrale unit genestealers. De gør forudsigeligt ingenting. Hive tyranten pøler sentinel'en og genestealers æder infantry squad'en og overrunner lige over til hans midte, hvor der står to lækre commanders, de to thudd guns og mindst en unit mortars indenfor rækkevidde.

Tur to rykker jeg genestealers i midten så de kan kysse thudd guns og mortars uden at skulle assaulte dem (jeg gider IKKE have overwatch fra noget i omegnen af 16d6 S4-5 skud) efter at have assaultet commanders i midten. Tyranten rykker med frem så den kan lave noget assault over mod basilisker, mens OOE tuller lidt rundt for at ikke at komme tæt nok på til at blive skudt. På venstre flanke rykker jeg de seks genestealers tilbage mod min linje så de kan assaulte Militarum tempestus, der er kun to af deres commanders samt to command squads - de burde være bløde nok til at seks genestealers, 4 med acid maw, kan æde dem.

I skydning dræber jeg flyet og det vælder ud med mere plasma på bordet lige foran min hårdt skadede tyrant. Desværre dør den først til anden runde skydning med single minded annihilation fra hive guard, så tyrannen kan ikke fyre 12 S6 skud i hovedet af indholdet. Den klarede vist at komme i cc, men rammer intet  :( Til gengæld æder de 6 stealers den ene command squads samt de to commanders og låser de sidste to mand fra den anden squad, så de er sikre på at overleve til at æde indholdet af flyet i næste tur. Feeder tendrils begynder på dette tidspunkt også at blive en ting af giver mig i løbet af de næste runder en 3-4 CP ekstra - nok til at give mig ekstra skydning og holde en tyran lidt i live med regen. Assaultet på midten går strålende og jeg dræber de to centrale commanders, kysser thudd guns og gidsler en mortar samt får også låst den unit, min tyrant assaultede så han er sikker. Han er på 1-2 wounds på det her tidspunkt, så det var LIDT vigtigt.

Resten af spillet går primært med at rydde op, faktisk. Trygsen har tabt så meget ildkraft så mange mænd, at selvom jeg reelt set kun har 1 stealer tilbage på venstre flanke og 10-12 stykker i midten har han ikke noget, der rigtigt kan røre det. Hive guard piller konsekvent wounds af basilisker og bruger SMA på også at skyde plasma squads før de kan gøre mere skade. OOE kommer i runde 4 eller 5 frem til den sidste basilisk og piller dens sidste wound af med stampede. Han har dog også ædt en infantry squad på vej derover, men var ellers point ud af vinduet.

Spillet slutter her da mine stealers skal til at assaulte resterne af en infantry squad + commander efter hive guard havde skudt. Jeg ruller 2 to'ere og kan dermed ikke nå dem, så jeg tabler ham ikke selvom jeg vinder 27-15.

vejby

Et par af lektionerne fra kampen gik på at mod AM, og især MT med deres plasma drop kunne adaptive biology være et bedre trait. Hvis man kan få den til at trigge på forhånd og skærme af, så man er udenfor rapid fire range, så er brodden meget mindre smertefuld. Jeg formåede dog ingen af delene, så warlorden nåede kun en tur  :)

Genestealers dør relativt let, men de potentielle interaktioner man kan få ud af dem er helt fantastiske, især i et så character-rigt et miljø som Trygsen præsenterede. Feeder Tendrils var guld værd til at sørge for ekstra 1-2 CP til at holde motoren i gang på enten genestealers med deres udvalg af stratagems eller SMA på hive guard.

OOE sutter desværre stadig. Jeg har ikke prøvet at sende ham frem med både Opportunistic Advance og Metabolic Overdrive i f.eks. tur 2 endnu, men det er nok den eneste måde at få ham frem på. Det kræver bare stadig at der er noget screen tilbage til at holde ham i live, for han skal ikke have meget opmærksomhed, før han kollapser.

Det var et fedt spil, men Trygsen kunne potentielt også have hevet flere point hjem med minimal indsats. Jeg havde to termagants levende fra en unit og en enkelt genestealer fra en unit, som i alt nægtede ham 2 point på hans secondaries f.eks., men det skal man også lige vænne sig til i ITC og missionerne er endda lige blevet ændret, så man ikke på samme måde kan deny'e point.

trygsen

Hej Mester !  :D

Tak for Kampen du - Jeg er enig hele vejen igennem  8)

Jeg var måske lidt overmodig med at Tonse frem i tur 1 til det Midterste af Objectives - for min Unit blad smadret af dine Modeller  :o

Jeg syns min lille FW bil Tauros Venator var lidt Tam dog ... Måske hvis jeg havde Deployed den et andet sted , havde den gjort noget mere ?

Det var Rigtigt Fedt at Game mod dig igen . Og også at se dine Nidder ( Badass malet )  8)

Kagen var kanon, du !  Du er altid velkommen igen til at komme fordi  ;D

Tak for kampen du - kanon at game igen

Mvh. Trygsen  :D
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Ti mere af de grønne:

vejby

Så blev det også til en enkelt AM model i år, beklager den dårlige lyssætning:

Desværre blev han markant mørkere end de andre infantry modeller i den hær, jeg købte for nogen år siden, men måske ikke mørkere end at han bare kan gå for at være officer i en mindre slidt uniform  :)

vejby

Og så var der holdturnering hos Quendi i Hjørring. Jeg nåede kun at tage et par fotos, men de var på sin vis meget sigende for hele dagen:

Deployed overfor Celestine og hendes kumpaner, Master of Ordnance korrekt placeret indenfor 6" af hver relevant bil:

Efter besøg fra 2xCelestine, hendes bodyguards og 2x5 melta-pistol-bærende seraphims

Sellerien visnede endeligt da manticoren eksploderede (efter et command point re-roll), men da var skaden også gjort. Leman Russ'en forsvandt til lidt spredt Chaos-skydning (det var 2 mand per hold uagtet faction) og seraphims.

Der var tre runder i alt, første var mod en Celestine, anden runde var med en Celestine og tredje og sidste runde var, ta-da, igen mod Celestine. Aldrig har hun lagt sig så meget ned for gardens overmagt, tror jeg  :)

Det var et rigtigt godt arrangement, som klart kan anbefales at tage med til, hvis de afholder det igen!

vejby

Jeg er i gang med en GSC primus, men det er godt nok langsomt arbejde med alle de små detaljer der er på den. For at holde mig selv i ørerne til at få den færdig får I derfor et WIP shot:

Jeg gruer for resten af horden i overkill-sættet, som sikkert er lige så detaljerede...

vejby

Færdig:

Ok, jeg overdrev vist med billeder-i-billeder-tingen, men det er det, alle de seje gør, har jeg hørt  :)

Jeg løb tør for damp ved bone swordet, men så er han færdig!

trygsen

Hej du  :)

Det ser Dælme fedt ud, det der !  :o  8)

Detaljerne er helt i top - men øh, har han 3 Arme ? eller er det bare mig ?

Hans mund ligner at han lige har spist noget med blod i - ser Evil ud  :o  ;)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Psykomamba

Det er en rigtig flot gul kappe du har fået lavet dig.
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Nillernisse

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

SMF

Det er giftigt malearbejde det der, stærkt  :)

Keep on trucking 💪

vejby

Quote from: trygsen on 19 September, 2018, 07:27:41
Detaljerne er helt i top - men øh, har han 3 Arme ? eller er det bare mig ?

Hans mund ligner at han lige har spist noget med blod i - ser Evil ud  :o  ;)

Mvh. Trygsen

Selvfølgelig har han tre arme. Han er i en genestealer kult, Og egentlig skulle det bare være røde læber, men der f*me også småt, så måske har han lige bidt i noget dødt  :)

Quote from: Psykomamba on 19 September, 2018, 07:48:24
Det er en rigtig flot gul kappe du har fået lavet dig.

Jeg takker mange gange, det er overraskende let at lave, hvis man ikke tværer den (lyse)gule ud over det hele.

Quote from: Nillernisse on 19 September, 2018, 12:32:28
han blev dejlig :)

Dejlig??? Han skulle helst se ud som om han er klar til at vælte imperiet, gå på lokum på den gyldne trone og generelt sparke røv  ;D

Quote from: SMF on 19 September, 2018, 14:05:35
Det er giftigt malearbejde det der, stærkt  :)

Keep on trucking 💪

Jeg skal gøre mit bedste, haha, tak.

vejby

Gruppebillede før jeg potentielt skal have min bagdel serveret på et sølvfad af Dorner til Heroes of Legend V i Ålborg:

vejby

Jeg lavede en lille test-aberrant:

Malet primært med washes på huden og det er vist fint til at mangfoldiggøre.

Spilmæssigt har jeg ikke prøvet dem, men jeg kan godt lide dem, selvom jeg tror de er svære at bruge optimalt. De har kun 2 angreb hver og med hammeren rammer de på 4'ere. Til gengæld slår de hårdt. Jeg tror picks er et mere fleksibelt valg pt, når de får lov at angribe med deres rending claws samtidig. Så har de pludselig 4 angreb, og eventuelt 6 med might from beyond.

Purestrains har stadig massivt flere angreb, men er kun S4, mod aberrants's S5 i et T8 meta. Omvendt bliver purestrains rigtigt grimme med might from beyond, hvor aberrants bare bliver lidt grimmere. Det er dog ikke sjovt at skulle satse på en psychic power hver gang man skal skramme lakken på en knight så på den måde er aberrants et mere sikkert valg og med picks er de også ok til horder.

Jeg skal i hvert fald helst have lavet 9 mere inden Kval  :)