News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Fællestråd: Jeg maler osse epic

Started by elThyge, 08 May, 2009, 18:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Frede

Psst.. jeg kunne godt tænke mig snart at spille noget Epic

- F -

TF Riley

Min hemmelige drøm er at male mine eldar knights og bygge en exodite-hær med rideøgler og hele pivtøjet. Men nu er jeg kommet til at købe squats  ;D

elThyge

Sådan, så kan jeg vist endelig begynde at rable lidt tanker af. :)

Det hele begyndte for en uge siden, da jeg fandt de her tre halvfærdige modeller under en sortering af mit Epic plastik.

Nu jeg jo var gået i gang allerede da spillet oprindeligt udkom, ville det måske være en god ide endelig at træde i afslutterens rolle.

Det virkede også som en god måde at illustrere, hvad jeg mener, når jeg taler om lange tidshorisonter, (som fx på et eller tidspunkt skal jeg nok blive færdig).

Figurerne var grundet med en forholdsvis blank primer fra Humbrol, så jeg valgte at male dem i en mere grov streg end jeg plejer.

Og så gik jeg hen og blev syg... :-X

Heldigvis tog det kun en uge, inden jeg kom helt på højkant igen. I mellem tiden har jeg gjort mig en masse tanker om en mulig brug af figurerne. Bemærk, jeg har indtil nu bevidst undgået ordet knights. Den der ridderordens ide med baroner og grever slog aldrig rigtig an i min fantasi, men ideen om kvægavlere i mellemstore kamprobotter tiltaler mig.

Ideen er lidt i tråd med min omskrivning af Squats til lidt mere hård Rogue Trader yderkantsområde stil; helt derude, hvor selv den mest fanatiske kejser-kult har svært ved at slå an; det stolte folk, som er i stand til at forsvare og klare sig selv.

Jeg forestiller mig en planet med en lille og spredt befolkning, der lever i familiefællesskaber der godt kunne minde om klaner. Kvæget må ud fra kamprobotternes størrelse være i fortidsuhyre-kategorien. De rigtige figurer skal findes.

Udover at passe kvæg og derved sikre proteiner til hele familien, så er der også tid til at genere naboen. God kvægjord er en efterspurgt ressource. Har lidt en ide om stands med saddle charges baseret på Catachans; bikes der drøner rund som Heavy Support for folk til fods, men samtidig har en lille misilaffyringsrampe bag på, skulle der dukke en chance op for at skyde en kamprobot i ryggen; måske også rytteri med saddle charges.

Der kan muligvis også findes gode 6mm figurer på nettet, som stadig passer ind i WH40K universets visuelle stil?

Jeg har endnu ikke gjort mig de store tanker om regler - ovennævnte er mere de figurer, som jeg har lyst til at lave og male. Forestillede mig en form for Epic skirmish, hvor hver eneste stand tæller for sig selv. Muligvis kan grundsystemet i E:A tweakes?

Derudover kunne det være en sjov verden at basere lidt kampagnefortælling på. Klassisk uskyldig verden bliver invaderet af en Ork-horde; Ork-lederen holder sine bedste styrker i reserve, (forventer naturligvis et modangreb), mens sekundære enheder får lov til at slagte jorden for proteiner, (læs: Kvæg). Stakkels befolkning forsøger på at holde ud. Imens bliver Imperiet nød til at reagere, da sådanne fødevarereserver vil kunne holde en Waagh aktiv i flere centykler.

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

agger

Epic virker godt nok mere og mere spændende... Note to mig: Undersøg Warmaster og Epic engang i de næste par måneder.

Knights og deres historie har altid fascineret mig lidt, lækkert maling også!
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Asger

Så har jeg malet nogle af de første figurer færdig, er i gang med at teste farvetema. Her er en Devilfish, og det er også mit første rigtige forsøg med selv at tage billeder og arbejde med dem i billedbehandlingsprogrammer. Stor tak til de gode guides på male forummet :)

Jeg kan se jeg stadig har sjusket lidt med redigeringen af billedet, men det bliver bedre fremover :)

Asger

Nighteye

Når man nu ved hvor lille den fætter der er, er det sgu godt klaret. Dem glæder jeg mig helt vildt til at skulle savle på IRL engang.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Sadomator

Cool, en Tau hær  :) Jeg glæder mig til at se mere

Frede

Bare lige lidt reklame for min egen blog, som jeg netop har opdateret med en masse Epic.

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=37191.msg474692#new

- F -

Edit:
I'm the owner of this laboratory, and I approve this message. ;)

elThyge

Der har været lidt stille i laboratoriet på det seneste, men mest fordi jeg er taget på en lille arbejdsferie et andet sted på PF. Inden på søndag har jeg lovet at få ombaset min Epic IG hær til et Epic Apocalypse slag. Udviklingen kan i følge her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=40470.msg476199#msg476199

- Oh yes, we all are.

elThyge

Takker, nu har det også kun taget syv år at nå hertil siden jeg malede de første figurer til hæren. ;D

Vil lige dele en god ide jeg fik i forbindelse med bemaling af de manglende figurer - et malehjul, hvor figurerne er fastgjort med spartelmasse. Figurerne sidder fast, er nemme at komme til og det er ikke noget problem at løsne dem fra malehjulet, når de skal overføres til den rigtige base.

Desværre har jeg til min skræk opdaget, at jeg har glemt at forberede en enkelt kommandobrik. Heldigvis er der kun tale om tre figurer, alt andet er færdigt.

Og, en Titan, hvis jeg når det...
- Oh yes, we all are.

VSH

Ser sgu godt ud... Glæder mig til at se dem live på søndag :)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

elThyge

Et lille stykke entusiasme i forbindelse med det nye forum. :D
- Oh yes, we all are.

Frede

Sadomator

Frede

Jeg er faktisk bange for at du har tvunget mig til at lave mine stormboys om.

Curse you!! >:(

- F -

JacobFrandsen

Første forsøg med billeder og den slags nymodens gejl. Har lidt problemer med kameraet, der er sendt i skammekrogen. Here goes:

Lidt ogryns med finpudsede bæltespænder og en venlig Leman Russ.

/jacob

JacobFrandsen

Hmm...opdagede lige en anden tråd, hvor de nok nærmere ville have hørt hjemme. Bekalger fjelen.

/jacob