News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Forge World Chaos Dwarf liste i tournaments?

Started by Fredo, 29 September, 2011, 01:44:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hesse

Let tilgængelig...den kan købes? Hvad vil du mere have end det?

Corvidae

Når du siger let tilgængelse så går jeg udfra at det skal forstås som at man ka gå ind i en fysisk butik at købe den....men hvorfor? jeg nægter simpelthen at tro på at der ikke er store mængder spillere der bestiller over nettet så jeg kan stadig ikke se problemet i at man kan bestille denne bog.

Fredo

Jeg m? indr?mme, jeg synes stadig at b?de tilg?ngelighed og pris argumenterne er direkte latterlige... Jeg vil godt v?dde med, at en stor del af os ALLIGEVEL k?ber sine ting p? nettet (da f. Eks. Maelstrom etc giver rabatter) og der som s?dan ikke er noget 'sv?rt' ved at f? fat i bogen... Og igen mht prisen, vil jeg godt v?re fr?k og sige, at b?de O&G og Skaven vil v?re dyrere som h?r, grundet m?ngden af modeller man skal bruge...

Jeg ville kunne forst? hvis folk havde en holdning, der sagde at de ville se bogen / listen f?r de sagde noget, men at sige, at man som udgangspunkt vil v?re imod... Det er sku da lidt... Ja, diskriminerende mod den (lille) gruppe CD spillere der nu endelig har f?et en officiel liste...

Belial

Der er en lang tradition for at alt (især lister og regler), hvad der kommer fra Forge World ikke umiddelbart accepteres som GW official.

Det er et postulat at denne CD-liste eller andre FW lister er "GW official". 

"GW official" er vel for at man i ro og mag kan købe, male og spille en hær "uden at spørge modstanderen om lov", men det er alligevel svingende i forhold til f.eks. AS og special/named characters etc.

Det bedste man kan gøre imo er, at konsultere lokalmiljøet/klubben/venner og evt. de turneringer man typisk vil deltage i og agere ud fra det.

MVH

Belial

Corvidae

Det kunne vel egentlig være rart at vide inden man spenderede utroligt store summer på hæren om den ville blive godtaget til de fleste danske turneringer hvis nu man mest gør i turneringer.
Som en som mig som hovedsageligt er hyggespiller gør det ikke så meget men ellers vil jeg mene det er ret vigtigt at vide før man køber hæren.

Fredo

Quote from: Big Mek on 01 October, 2011, 15:05:45
Det kunne vel egentlig være rart at vide inden man spenderede utroligt store summer på hæren om den ville blive godtaget til de fleste danske turneringer hvis nu man mest gør i turneringer.
Som en som mig som hovedsageligt er hyggespiller gør det ikke så meget men ellers vil jeg mene det er ret vigtigt at vide før man køber hæren.

.... Og dette er præcist grunden til, at jeg spørger om folks mening, da dette har noget at sige mht. om det kan betale sig, at starte hæren eller ej.

Hesse

En sikker vurdering er nok at du ikke altid vil få lov...

El Rey

Nu er bogen her så. Dog synes jeg ikke det lyder til at CD er officiel, bare spillebar.:

QuoteAlso contained within is a fully playable Chaos Dwarf army list -- The Legion of Azgorh -- as well as rules for playing massive battles with forces drawn from the different Chaos Army books. In order to use the game content of this book fully, you will need to have copies of the Warhammer rulebook and the Warriors of Chaos and Empire Army books.

Ablabab

Det er fordi du ikke har citeret den passage hvor der står, at den er lige så officiel som alle andre. :)
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Hesse

Den kan iøvrigt ud fra nyhedsindlægget købes ikke bare hos GW's onlinebutik, men også i deres 'warehouses', hvilket jeg går ud fra er deres GW butikker.

Hingsten

Quote from: Ablabab on 01 November, 2011, 09:13:41
Det er fordi du ikke har citeret den passage hvor der står, at den er lige så officiel som alle andre. :)

Gør det også meget sjovere at sige ting så..

MVH Dennis
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

El Rey

Quote from: Ablabab on 01 November, 2011, 09:13:41

Hvor står det så henne på GWs side?

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?prodId=prod1390179a

For det har jeg ikke læst.

Fredo

Citat fra Throne of Tamurkhan, side 105, nederst: "... As well as All this, also included in this section is a Chaos Dwarf army list for the grim Legion of Azgorh. This should be considered an official army list for Warhammer. "

ticks.ego

Quote from: Fredo on 01 November, 2011, 12:13:26
Citat fra Throne of Tamurkhan, side 105, nederst: "... As well as All this, also included in this section is a Chaos Dwarf army list for the grim Legion of Azgorh. This should be considered an official army list for Warhammer. "

Man må sige de skjuler det godt.
Could Jesus microwave a burrito so hot that he himself could not eat it?

Knudsen

Hvor står det henne at nogen af de andre army books er "officielle"?

Honsou

Jeg fik bogen i går, jeg har svært ved at se denne liste tilladt til normale turneringer, og mine kældervenner vil nok nægte at spille imod den, de giver i forvejen op over for en steam tank (når vi har begrænset med magic items skal tilføjes), og her er så en iron demon til 285 pts som SPECIAL choice.....

Demon             M6 WS- BS- S8 T7 W7 I- A- Ld-  (3+ save)
Chaos Crew     M- WS4 BS3 S3 T- W- I2 A3 Ld9

Impact hits D6+2 og thunderstomp også..... eller 2D6+2 (for begge) hvis man fjerner dens gun til fordel for skullcracker for 30 pts.

Gun er det bedste af 2 artillery dice (så endnu mindre chance for misfire) og 18" styrke 6 (armour piercing + D3 wounds).

Resten af bogen er måske ikke så vild, de har et stort monster i rare men det koster 325 pts, og er ikke bedre stille overfor poison eller kanoner end giants f.eks.

Hobgoblin wolf riders er rare. :)

Iøvrigt: side 200 er krøllet på en underlig måde, tak FW, bogen er jo ikke dyr.... andre der har samme problem?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Asger

Da jeg vurderede at den liste ser helt fin ud, var det skam med kendskab til den der kanon. Hellere den end en steam tank...

Den er absolut ikke slemmere.

Asger

Honsou

Jeg synes 2D6+2 styrke 8 impact hits virker rimelig knallert (efterfulgt af 2D6+2 stomps mod mange enheder), men ja den har "kun" T7. :)

Nå ja, en iron demon kan vel heller ikke grinde som en steam tank gør..... ja vi må se.

Fredo

Og mod alt, der ikke kan stompes (Cav. MI etc. etc.) har den hvad? 3 CD attacks og god T / save? Sender du dit infantry imod den, så ja... avs... men mod alt andet er den dog ikke så vild igen imo.

Olfert

Når den charger mener jeg at det kun er impact hits eller thunderstomp ikke begge.

Smid noget på den der ikke kan thunderstompes, så har den kun 3 attacks fra crew. Den er ikke vild  :-\

Honsou

Quote from: Olfert on 01 November, 2011, 16:48:04
Når den charger mener jeg at det kun er impact hits eller thunderstomp ikke begge.

Smid noget på den der ikke kan thunderstompes, så har den kun 3 attacks fra crew. Den er ikke vild  :-\
Den får 2D6 ved begge dele.

Olfert

Jeg har ikke fået bogen endnu, men står dette skrevet?

"In each round of an on-going combat after the first, the Iron
Daemon may make a Thunderstomp attack exactly like a monster to
reflect it grinding over its victims with its bulk and power."

Knudsen

Quote from: Niller on 01 November, 2011, 16:04:18
Bag på.

Jeg kan da ellers ikke finde det på Ogre-bogen. Det er ikke for at være irriterende, jeg er bare nysgerrig efter hvad der er for en sætning bla. El Rey leder efter som kunne blåstemple Chaos Dwarf listen i den nye Forge World bog.

Niller

Har ikke lige Ogre-bogen. Men kiggede bag på min Tomb Kings bog hvor der står "A Warhammer Armies supplement for Warhammer The Game of Fantasy Battles" o.s.v.

Mener at der står noget ligende på andre armylists - plejer at være midt på i bunden....

Mht til den der nye bog, så skriver de at der "Also contained within is a fully playable Chaos Dwarf army list", så det er vel så officielt som det kan blive synes jeg.