News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Khorne warband - solgt og bliver ikke længere opdateret.

Started by GuitaRasmus, 18 September, 2011, 03:17:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

GuitaRasmus

Quote from: Hoppe on 08 December, 2011, 20:58:26
Hvad koster den?

Hoppe

Jamen, det har jeg faktisk lidt svært ved at finde ud af - den er beskrevet som en unit på 3, som koster 100 point + models, så jeg går ud fra at de vil koste 183 point pr. styk?

Hoppe

Det er en formation af 3+ slaughterfiends, som får nogle abilities som du betaler 100 point for plus dens normalpris. Så man skal lægge deres normalpris oveni. Den må stå et sted hvad du betaler for en. Jeg gætter på defilerpris plus noget ekstra.

Men en interessant "transport". De er jo aldrig inden i den og kan skydes, assaultes etc...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Morten Pedersen

Quote from: Hoppe on 08 December, 2011, 20:47:41
Hvad er dens regler? Man kan jo tilladelse til det meste til EC hvis det ikke er broken eller bliver misbrugt i hærlisten.

Jeg havde en Basilisk med i min Iron Warrior hær til sidste EC, så du kan altid spørge arrangørene. Send evt. en PM til Johan(keizer), da han er en del af arrangør teamet.
Warlord Supreme 2016
No matter how bad life gets, you can always watch a Star Wars marathon!
Click here for Bacon!

GuitaRasmus

Quote from: Hoppe on 08 December, 2011, 21:08:59
Det er en formation af 3+ slaughterfiends, som får nogle abilities som du betaler 100 point for plus dens normalpris. Så man skal lægge deres normalpris oveni. Den må stå et sted hvad du betaler for en. Jeg gætter på defilerpris plus noget ekstra.

Men en interessant "transport". De er jo aldrig inden i den og kan skydes, assaultes etc...

Hoppe

Skid hul i at de kan skydes på - det er herrefluffet.  ;D

Jeg har søgt højt og lavt på nettet, og det tætteste jeg er kommet på et svar på hvad de koster, er "probably the same as a defiler" - hvilket ikke lyder realistisk.

Mortic

ja så det jo minimum 450 point, for 3 er jo minimum at have med. Men regler er vel også skrevet til Apocalypse. Men så har de også lige fået +2 (5)WS og +1 (4)initiativ, som er ret vigtigt da de nu er en trussel mod dreadnoughts. 7 attacks er også 2 mere end en defiler med +2 close combat weapons. Men helt klart en super fed enhed, der kunne være fed at spille med.

GuitaRasmus

Quote from: Mortic on 08 December, 2011, 22:08:09
ja så det jo minimum 450 point, for 3 er jo minimum at have med. Men regler er vel også skrevet til Apocalypse. Men så har de også lige fået +2 (5)WS og +1 (4)initiativ, som er ret vigtigt da de nu er en trussel mod dreadnoughts. 7 attacks er også 2 mere end en defiler med +2 close combat weapons. Men helt klart en super fed enhed, der kunne være fed at spille med.

I så fald må man jo håbe at de (at dømme efter Johan, flinke) folk der står bag EP kan se igennem fingre med at det er en Apocalypse only enhed, og kommer med god idé til hvordan jeg kan have mine to slagterfjender med. Jeg er helt cool med at det bare er en defiler - der kan transportere tropper. Jeg skal også gerne betale kassen for den. Men f.... nej om jeg gider male rhinos. Hele min hær er bygget efter hvad der ser fedt ud og er fluffet, og så gider jeg altså ikke male rhinos, som jeg synes er verdens kedeligste figur, for at være med i en turnering. Jeg vil gerne spille med min hær - men kun hvis den ser fed ud på slagmarken. (nej, de skal ikke være stand ins for rhinos).

Jeg kan ikke forestille mig i min vildeste fantasi at min hærliste kan beskyldes for at være bisset, og at dømme efter de lister folk stiller op med, kommer jeg til at få herrebank alligevel. Jeg har sammenlagt 9(!) løb i min hær, hvoraf kun 6 af dem har en reel chance for at åbne en rhino eller lign.

Emil B. Hansen

Nu jeg for doven til at hente min bog, men husker jeg rigtig så er slagtemaskines pris således: 100+3xDefilers.
Defilerne SKAL så havde fire close combat weapons.

Og jeg er en fisk og havde ikke set der var lagt et billede ud med reglerne.
Så ignorer hvad jeg sagde og snak videre  ::)
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0

Nicolai Nygaard

Jeg tror ikke du skal være nervøs Rasmus, EC er en turnering der handler om alle aspekter af spillet, dvs. fluff, maling og kampene. Det handler altså nogenlunde lige så meget om at spille nogle fede spil som det handler om at kende og bruge fluff, samt se og lave nogle fede hære.

EC er lidt den event, hvor EP åbner op og viser "hvad vi står for", dvs. fede conversions og godt malede hære, samt fluff, er top prioriteter på lige fod med missioner, AS og andet spilteknisk.

Overstående er altid ideelt og overordnet set, der er jo stor handlefrihed for de specifikke arrangører :)
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Hare

En turnering kan faktisk også være en rigtig god måde at komme i gang på. 5-6 spil på en weekend mod forskellige hære. Det er jo optimalt. Og din hær er som skabt til EC imo. Bare lige få styr på regler og pointcost til de der "rhinofilers".

/K

Kreon

Quote from: GuitaRasmus on 08 December, 2011, 21:48:52
Jeg har søgt højt og lavt på nettet, og det tætteste jeg er kommet på et svar på hvad de koster, er "probably the same as a defiler" - hvilket ikke lyder realistisk.

På regelsiden du linker til, står der:

Formation
3+ Slaughterfiends (Defilers with four close combat weapons)

Så prisen må være 100 pts. + 3 gange prisen for en defiler med fire nærkampsvåben - det synes jeg ikke kan læses anderledes. Hvordan EC i givet fald vil håndtere det, skal jeg dog ikke kunne sige.

Kreon

GuitaRasmus

Så fik jeg lavet det sidste kuld berzerkere - hovederne er bare midlertidige, indtil mine FW berzerker bitz dukker op engang i næste uge - så er der også 2 x 8 mands berzerkers og 8 raptors - nice'n'fluffy. :) 

Så skal der ellers bare males. :)

Konstantin the Apostate

Hej Rasmus, fede poses på dine zerkers. Har du set at der sidder en støberest på det øverste billede, figuren til højre? På hans venstre horn/tingest/kaninøre/noget?
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Safran

Var jo bare proxy helms:-) så tror bare den er for show:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Konstantin the Apostate

Sorry, havde jeg lige overset, my bad!
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

GuitaRasmus

Præcis - det er bare for at give indtrykket af hvor de kigger hen. Ærgerlig støbegrat at glemme at fjerne.  ;D

ZombieDK

Det er sgu 10-4 arbejde du har lavet der.

Dybdal

Troels S

Ikke dårligt GuitarAsmus - streetcred for at få dine ting på GW's hjemmeside!

Lyder på deres tekst lidt somom du har spammet dem med billeder  ;D
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Dullmohawk

Flot plads i inbox tuesday rasmus, hold dampen oppe :)

Kilgore

Pardon my french som de siger... men det er fandme flot Rasmus! Tillykke herfra med GW debuten.

"I am a gorilla." - At last the 1948 Show

Dybdal

Vi PF'er ved bare hvordan man gør! The Damned Artificer har også fået sine figurer vist. og for at blære mig lidt fik jeg mine ind i tirsdags :D Og hvilken lykke !

Safran

Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

GuitaRasmus

Quote from: Troels S on 14 December, 2011, 10:12:43
Ikke dårligt GuitarAsmus - streetcred for at få dine ting på GW's hjemmeside!

Lyder på deres tekst lidt somom du har spammet dem med billeder  ;D

Hæhæhæ, SÅ slemt var det nu heller ikke - de har kun fået billeder af min dread, slaughterfiend og mine terminators. ;)

Til alle - mange tak! :) Selvom jeg skal have fundet ud af hvem der har photoshoppet billedet - de bad mig om at sende originalbilledet, så de selv kunne shoppe det, og den der har præsteret det der er på siden, skulle simpelthen have skridtprygl med en frossen porre.  >:(

Dybdal

De billeder af mine Gk som de selv havde 'shoppet med er heller ikke pæne på nogen måde.. Det er faktisk lidt skidt af dem :p Men klager ikke over at de stadig viser vores figurer.

Nicolai Nygaard

Quote from: GuitaRasmus on 14 December, 2011, 15:58:36
og den der har præsteret det der er på siden, skulle simpelthen have skridtprygl med en frossen porre.  >:(

Agree - det er rimelig ringe arbejde. Men fedt at du fik noget op, velfortjent!
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"