News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Skub flere Dukker V2 - Inquisimunda Warband Challenge

Started by Sonny, 09 October, 2012, 20:43:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

King_Cuttuk

Så vil jeg også lige komme med indput. Ved et tilfælde har jeg et stykke tid nu arbejdet på min Witch hunter Tyrus og hans bande af fanatikere og præster :D (og de er ikke færdige)

Kristian Simonsen

@ Nicolai, godt at høre at du er ved at komme i gang og endnu en gang tak for de rosende ord, de varmer. Jeg håber at se nogle fede inquisimunda conversions her og skavenpirater lyder sjovt. Juletid er dukketid  ;D

@ Jens, det var sguda cool, som du lige poppede op med et warband, der næsten er færdige og flotte ser de ud.

Rogan Falk er ved at tage form, men der kommer først billede når han er færdig ;)
-Kristian
Tidligere Gilthalas

TeiHar

Det kan I sgu ikke være bekendte - at smide sådan en udfordring og billeder op.... nu bliver jeg jo nødt til at investere i endnu flere figurer til at skære i stykker. Nåh vi må se hvad der kan falde af til jul. Fantastisk at se kreativiteten herinde.

Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

Kristian Simonsen

Her er så investigator Rogan Falk accolyte of the Imperial Inquistions ordo Malleus :

Rogan Falk er en meget ubehagelig herre. Han var oprindeligt arbites, en af deres bedste efterforskere. Han blev fyret, han var simpelthen for skånselsløs og nidkær. Han skyer ingen midler for at få en tilståelse. Rogan Falk fik straks en langt bedre plads i inkvisitionen og er nu Dominic Cisneros næstkommanderende og godt på vej til at blive interrogator selv.

-Kristian
Tidligere Gilthalas

Kristian Simonsen

Tidligere Gilthalas

FatherNurgle

Det ser pissefedt ud Kristian! Vildt meget thumbs up på dét!

Jeg ser lige om ikke jeg kan finde tid til at knipse lidt billeder af den spæde start på mit Genestealer Cult projekt imorgen.

King_Cuttuk

Ser godt ud Kristian. Hvilke conversions er der lavet på ham?

JanusHedemann

Enig, det er sgu fedt arbejde Kristian :)

Kan du evt. lave en lille gennemgang af figurerne for at vise os andre havd de bygget ud af ? :)

Keep it up :)

/J

Kristian Simonsen

Tak gutter

QuoteHvilke conversions er der lavet på ham?

Rogan Falks krop er fra en death korps of Krieg, jeg tror nok en artillery crew, men en hvilken som helst statisk opretstående kan vel gå an. Venstre arm også Krieg, men hånden skåret af, chainsword med hånd fra IG sprue.
Højre arm er muligvis fra en FW Chaos renegade, den lå bare i bitsboksen, der er egentlig ikke nogen detaljer på den arm og det er bare posituren, er er vigtig. Igen er hånden skåret af, det forreste opsmøgede stykke af ærmet er modelleret af green stuff. Hånd med plasmapistol er standard space marine grej, så han har en lidt stor gauntlet på den hånd- god at slå på tæven med, hvis alt andet skulle svigte.
Hovedet kommer fra flagellant sættet og frakkekraven er green stuff. Hans iltmaske, der sidder over brystet er et stykke guiterstreng og selve masken green stuff. Det lille skulderskjold er skåret ud af 1 mm plastic, jeg ville have brugt et fra grey knights, men de var for store til ham her. Purity seal fra space marine sprue.
Det var vidst det hele på ham her,  :)
Baserne jeg bruger på de fleste af dem her er 30mm fra Hasslefree.

Jeg vil meget gerne også gennemgå de andre i ugens løb, det bliver bare en hel roman, hvis det er i en post, så vi tager en ad gangen.

-Kristian
Tidligere Gilthalas

Sadomator

Quote from: FatherNurgle on 15 December, 2012, 23:26:01
Det ser pissefedt ud Kristian! Vildt meget thumbs up på dét!

Jeg ser lige om ikke jeg kan finde tid til at knipse lidt billeder af den spæde start på mit Genestealer Cult projekt imorgen.

;D

JanusHedemann

Super fedt arbejde :)

Når du/i laver slanger, tubes mm. Bruger i så altid guitarstrenge ? Synes jeg har hørt nogle sige at de brugte et andet produkt, men kan ikke rigtig huske hvor og hvad :) ?

Janus

Kristian Simonsen

Man kan også bruge ståltråd, det gør jeg f.eks til ledninger og tyndere slanger.

Til de tykke, ribbede slanger, hvor jeg her brugte en guitarstreng, kan man også tage et stykke ståltråd og vikle et andet stykke ståltråd tæt omkring. Det er et stort og tidskrævende stykke arbejde, men slangen bliver væsentligt lettere at arbejde med på figuren, jeg bruger tit den metode, hvis slangen skal sidde på en eller anden bestemt eller besværlig måde, hvor jeg ikke kan få den noget stivere guitarstreng til at gøre hvad jeg vil have.
En anden fordel ved at vikle den selv er at man, med forskellige tykkelser ståltråd eller kobbertråd kan lave lige den slange man skal bruge, det er ikke altid at de tykkelser, der findes til guitar lige passer. De kan også blive for tykke; hvis du skal bruge en rigtig tyk slange f.eks 1,5 eller ligefrem 2 mm, er jeg sikker på at man kan finde en basstreng, der er tyk nok MEN den vil helt sikkert være alt for hård til at man kan arbejde med den på en fornuftig måde, her ville jeg altid vikle kobbertråd til opgaven. -Kobbertråd fordi det er blødere.

Når det så er sagt, skal det lige nævnes at jeg spiller guitar og derfor altid har brugte strenge liggende, så derfor er det oftest dem jeg bruger. Iøvrigt kan man købe en pakke elguitarstrenge for omkring 70 kr og de 3 tykke strenge man får der rækker langt! De tynder er forresten gode at bruge til antenner og den slags på kampvogne, voxcastere, auspexer osv.

-Kristian
Tidligere Gilthalas

FatherNurgle

Der sker ikke så meget, men der sker da lidt.
Jeg er gået igang med at rense figurerne for støbelinier, og så nørkler jeg også lidt med baser.

Jeg skal bruge yderligere to genestealers, men dem har jeg liggende, og så har jeg heller ikke fotograferet alle mine brood brothers og initiates, for de mangler stadig arme, og er dermed ikke særligt interessante at se på.

TF Riley

FatherNurgle

Kristian Simonsen

Fine gamle figurer Daniel

Jeg glæder mig til at se warbandet skride frem, skulls eller ej.

-Kristian
Tidligere Gilthalas

Grobut

I skal da også lige have et WIP herfra (taget med tlf)

Menige sømænd/håndlangere i min RT bande:

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

JanusHedemann

Hvordan kan det egentlig være at du bruger andre baser Kristian ?

Er der nogen speciel årsag til dette ?

/J

TF Riley

Hold da magle, de er blevet fede Christian! (Også dine Kristian ;) )

Er helt vild med den blå hud :)

Kristian Simonsen

De ser rigtig flotte ud Christian, jeg håber jeg kan komme til at se dem IRL en eller anden dag.

QuoteHvordan kan det egentlig være at du bruger andre baser Kristian ?
Det kan vidst ikke komme bag på nogen at mine figurer her er kraftigt influeret af John Blanches inqusismundafigurer og han bruger dem. Når det er sagt, så er det rent æstetisk, en del af figurerne er lidt for store til en alm. 25mm base visuelt, men springet op til 40mm er for stort, det er jo ikke monstersize. Derudover er det rart med lidt mere plads at stille figuren på og man kan lege lidt med komposition. Jeg håber bare ikke at det bliver en alt for stor ulempe i spillet, men det er sekundært i forhold til mine figurer...

I det hele taget, når jeg alligevel sidder og analyserer mit basevalg, tænker jeg at der mangler en mellemstørrelse infanteribase, af de runde, ligesom man har både 20mm og 25mm af de firkantede til fantasy. I bund og grund drejer det sig om hvad der virker mest harmonisk for øjet.

-Kristian
Tidligere Gilthalas

JRN

-Filip-

Så i ik tror jeg sidder på min flade så er jeg faktisk lavet lidt concept skitser til mit necron warband.
ideen er ret enkel, men syns selv det passer.
den vil bestå af en "female" Necron overlordess, som er blevet vækket ved en fejl, og hendes mission er at få adgang til resten af sine tropper, men desværre mangler hun lidt man-power. men hun er snu og bruger en blanding af cultister/præster som en divine-machine godess...eller noget lign. og mennesker der er blevet inficeret med hendes bloodswarm nanoscarabs.   

http://imgur.com/a/SIjLr#X1px5

håber i kan li det :) er allerede igang i aften med de første modeller 
+++Er trættere end Josef Fritzel's højere testikel+++